יגואר I-Pace 2024 יד שניה
יגואר I-Pace 2024 חוות דעת
הגרסה המומלצת של אוטו
-
רקע כללי
יגואר i-פייס הוצג בתחילת 2018 והיה לאחד מדגמי הפנאי החשמליים הראשונים בייצור סדרתי – שני רק לטסלה מודל X בזמנו. בשל היותו רכב חשמלי, ל-i-פייס פרופורציות שהיו אז ייחודיות (אבל היום כבר פחות): אורך בסיס גלגלים מאוד ארוך, 299 ס"מ, על רכב שאינו מאוד ארוך כשלעצמו, 468 ס"מ בלבד. בנוסף, מרווח הברכיים במושב האחורי יכול להגיע עד 90 ס"מ, ולתא המטען נפח של 650 ליטר (ויש עוד תא מטען בקדמת הרכב, בנפח 27 ליטר).
ב-2023 החל שיווקה של גרסה מעודכנת, לאחר שהרכב עבר מתיחת פנים. במסגרת זו נעשו שינויי עיצוב מעודנים, ונוספו חישוקים שונים וגוונים חדשים.
יחידת ההנעה לא השתנתה ומורכבת מ-2 מנועים חשמליים המייצרים 400 כ"ס ו-71 קג"מ להנעה כפולה. לרכב סוללת 90 קוט"ש (ברוטו; 84.7 קוט"ש נטו), הטווח המוצהר 425 ק"מ והספק הטעינה המהירה 100 קילוואט. -
עיצוב ונוכחות
יגואר i-Pace מכריז על ייחודו ומרכיבי הקדמה שלו דרך ההופעה, בין השאר בזכות הפרופורציות הייחודיות. יגואר מפגוש לפגוש, עיצוב למופת.
-
תא נוסעים ומטען
סביבת הנהג מרשימה למראה, משלבת בין מרכיבים עדכניים לקלאסיים. הביצוע מוצלח גם ברמת איכות החומרים וגם ברמת איכות ההרכבה. עם זאת, המרחב לנוסעים – מלפנים ומאחור – אינו נדיב כמובטח. תא המטען גדול ויעיל.
-
מנוע וביצועים
מהיותו רכב חלוצי, הופתענו במבחן ממערכת ההנעה החזקה והכוחנית מאוד, שהיא גם שקטה מאוד. היום זה כבר הסטנדרט ואין בכך בשורה יוצאת דופן - אך הביצועים עדיין מצוינים.
-
טווח נסיעה חשמלי / צריכת דלק
טווח הנסיעה במבחן היה כ-300 ק"מ. לא מרשים ביחס למקובל היום.
-
טווח נסיעה חשמלי WLTP425 ק"מ
-
קיבולת סוללהקיבולת סוללהככל היא גדולה יותר, היא תאפשר נסיעה ארוכה יותר. שווה ערך לנפח מכל דלק, במכוניות עם מנועי בעירה פנימית84.7 קוט"ש
-
הספק טעינה מהירה DCהספק טעינה מהירה DCהטעינה המרבית שהרכב יכול לקבל, לפי נתוני יצרן. רכב שיכול לקבל 50 קילוואט, יוגבל גם במטען חזק יותר104 קילוואט
-
זמן טעינה מהירה DCזמן טעינה מהירה DCיש מטען שמסוגל לספק 50 קילוואט ויש כאלה שמסוגלים לספק 350 קילוואט. יצרנים מודדים את זמן הטעינה במטען הכי חזק שהם יכולים, כך שמשך הטעינה יכול להשתנות בין מטען ומטען00:44 שעות
-
-
נוחות והתנהגות
רכב המבחן צויד בקפיצי אוויר – ואלו הרשימו בפעולתם עם כושר ספיגה משובח בתוואי עירוני.
הנוחות עדיין טובה מחוץ לעיר, אך בכביש גלי חסר מעט ריסון. בידוד הרעשים מעולה, ולא רק מפאת היעדר רעש מנוע. היכולת הדינמית גבוהה מאוד, אולם המשקל הגבוה מורגש אף הוא. -
תמורה למחיר
יגואר i-פייס הוא רכב חלוצי מסוגו בישראל. גם כשהושק היה מחירו גבוה מאוד, אך כיום, עם שפע מתחרים חשמליים מודרניים יותר, קשה להצדיק את מחירו. התמורה אינה גבוהה.
-
גרסאות ורמות גימור
ה-i-פייס הוצע בישראל עם שתי רמות אבזור לבחירה – SE או S.
ברשימת האבזור גג פנורמי, מפתח חכם, דלת תא מטען חשמלית, כוונון חשמלי למושבים הקדמיים עם זכרונות לנהג, בקרת אקלים מפוצלת עם יציאות לאחור, מולטימדיה "10 וחיבור אלחוטי לאנדרואיד אוטו ואפל קארפליי, לוח מחוונים מוקרן "12.3, חישוקי "20, מתלי אוויר, תאורת LED מלאה, משטח טעינה אלחוטי, חיישני חניה קדמיים ואחוריים ועוד. -
בטיחות
יגואר i-Pace נבדק במבחן הריסוק של יורו NCAP בשנת 2018 וזכה לציון של 5 כוכבים, אולם מדובר בפרוטוקול מבחן פחות מחמיר מהנהוג כיום והציון כבר אינו תקף.
מפרט הבטיחות כולל בקרת שיוט אדפטיבית, בלימה אוטונומית, ניטור שטח מת אקטיבי, בקרת סטייה מנתיב אקטיבית, ניטור תנועה חוצה מאחור עם בלימה אוטונומית, עמעום אור גבוה אוטומטי ועוד. -
מה חדש בדגם
אין שינויים במפרט בשנת הדגם 2024.
-
סיכום חוות הדעת של אוהד אלגוב
יגואר i-פייס היה מהנציגים הראשונים של מהפכת רכב הפנאי החשמלי – והוא עשה את הנדרש ממנו ברמה הגבוהה ביותר. אולם כיום הוא מתקשה להתבלט ומחירו גבוה מדי.
יגואר I-Pace מחירון וגרסאות
סמנו עד 4 גרסאות להשוואה
יגואר I-Pace השוואה למתחרים
חוות דעת גולשים על יגואר I-Pace
הנאת נהיגה
עלויות תחזוקה
נוחות השימוש ואבזור
מרווח ישיבה
תא המטען
יש לכם יגואר I-Pace? כתבו חוות דעת