פיג'ו הכריזה על פרויקט 'E-Lion', ובמסגרתו כל דגמיה החדשים באירופה יהיו עד 2030 חשמליים בלבד.

תוכניות לעשור הקרוב

לפי מפת הדרכים שפרסמה פיג'ו, כבר ב-2023 כל דגם שלה יהיה מחושמל, ב-2025 כל הדגמים יוצעו גם בגרסאות חשמליות מלאות, ואילו ב-2030 כל דגמי פיג'ו שיימכרו באירופה יהיו חשמליים בלבד. תאריך יעד זה מקדים ב-5 שנים את דרישת האיחוד האירופאי (EU) למכירת רכב חשמלי בלבד במדינות החברות בו.

פיג'ו מציינת כי התכנית שלה מבוססת על חמישה מרכיבים לפעולה ירוקה ומתקדמת - מערכת-גומלין (אקוסיסטם), שתתכלל את מערך הייצור והשירותים של כל מה שסטלנטיס עושה; התנסות לקוח מקצה לקצה, מטעינה ועד קישוריות; חשמול, מבוסס על 100% סוללות והמחויבות להציע קו שלם של רכב חשמלי עד 2025; יעילות, מקסום הביצועים והקטנת צריכת החשמל (8 ק"מ/קוט"ש); סביבה, כאשר המטרה היא להגיע לאפס טביעת רגל פחמנית ב-2038, 12 שנים לפני שנת היעד שקבע האיחוד בעניין זה.

פיג'ו תחשמל את כל דגמיה
צילום: Peugeot

פלטפורמה אחת לדגמים רבים

פיג'ו תבסס את הדגמים הראשונים במסגרת המסע החשמלי החדש שלה על רצפת STLA Medium שתשרת את הדגמים החשמליים של תאגיד סטלנטיס בקטגוריות C (משפחתיות ודגמי פנאי קומפקטיים) ו-D (משפחתיות גדולות ודגמי פנאי בינוניים). בפלטפורמה זו יוטמעו סוללות באנרגיה שבין 87 ל-104 קוט"ש.

הפלטפורמה החדשה, כך פיג'ו, תאפשר לתכנן דגמים עם מרחב פנים גדול יותר וליצור שפה עיצובית חדשה. בדגמים החדשים יהיה ביטוי לטכנולוגיות חדשות כמו מערכת ההפעלה של המכונית (STLA Brain), מערכת מידע ובידור מתקדמת (STLA Smartcockpit), מערכת ניהוג אוטונומית (STLA Autodrive).

פיג'ו תחשמל את כל דגמיה
צילום: Peugeot

פלטפורמה זו מאפשרת גם ייצור גרסאות עם מנועי בעירה פנימית, גם עם מערכות היברידיות למיניהן, וזו תאפשר להציג את דגמי פיג'ו במהדורות כאלה בארצות שלא יחייבו מעבר מיידי לרכב חשמלי.

 

דגמים שמגיעים השנה

דגם ראשון שיוצג במסגרת פרויקט E-Lion – והדבר יקרה כבר במחצית השנייה של השנה הזו – הוא e-3008. הדור השלישי של דגם הפנאי הקומפקטי של פיג'ו יהיה חשמלי לחלוטין, יוצע בשלושת גרסאות, כולל הנעה כפולה, והטווח המרבי המוצהר הוא 700 ק"מ.  

פיג'ו תחשמל את כל דגמיה
צילום: Peugeot

דגם הפנאי הגדול ממנו, e-5008, יוצג לקראת סוף 2023, וביחס אליו לא נמסרו כל פרטים.
בהמשך, ציינה מנכ"לית פיג'ו, לינדה ג'קסון, כי עד 2025 יוצגו במהדורה חשמלית ההאצ'בק e-308, הסטיישן e-308SW והקרוסאובר החדש, e-408.  

מנהל המוצר בפיג'ו, ז'רום מישרון, טען כי שני הדגמים החדשים ירשימו הן בעיצובם והן ביעילותם שתהיה מובילה בסגמנטים שלהם.

פיג'ו תחשמל את כל דגמיה
צילום: Peugeot