פיג'ו 5008 2021 חוות דעת
-
רקע כללי
אחרי קצת יותר משבע שנים מאז הצגת הדור הראשון, חשפה פיג’ו — באמצע 2016 — דור שני ל-5008.
הדור השני של 5008 הוא רכב חדש לחלוטין – גדול יותר מקודמו, מצויד במכלולים חדשים ובעיקר – הפך ממיניוואן לרכב פנאי.
הדור החדש גדול מקודמו באורח ניכר, והיצע מערכות ההנעה דומה למקובל ברכבי פיג'ו העדכניים, משמע משרעת רחבה של מנועי בנזין ודיזל; בישראל מוצע 5008 עם מגוון מנועים לבחירה, שני מנועי בנזין 1.2 ל' עם 130 כ"ס או 1.6 ל' עם 180 כ"ס ומנוע דידל בנפח 1.5 ל' עם 130 כ”ס.
כל גרסאות 5008 בישראל מצוידות בתיבת שמונה הילוכים אוטומטית (שישה לפני העדכון).
5008 מוצע עם מפרט אביזרי בטיחות תקני דומה לזה שנבחן עמו במבחן הריסוק האירופי, בו זכה לדירוג של חמישה כוכבים.
-
עיצוב ונוכחות
ל-5008 הופעה בולטת ואלגנטית.
-
תא נוסעים ומטען
גם מבפנים, ל-5008 הופעה אלגנטית וכמעט-יוקרתית. מנגד, הנדסת האנוש לא מוצלחת ונדרש פרק זמן של הסתגלות לתפעול המערכות השונות.
 
אזור השורה השנייה מרווח ומאובזר, אך המושבים הצדיים בעלי מבנה לא מוצלח.
 
השורה השלישית צפופה ותתאים לילדים קטנים - זאת למרות יכולת ההזחה של מושבי השורה השנייה.
-
מנוע וביצועים
יחידת הכוח של 5008, בגרסת 1.6 ל' טורבו בנזין, מציעה ביצועים טובים - יש די והותר כוח, אולם הוא אינו מרגיש נמרץ. צריכת הדלק שנמדדה במבחן עמדה על 11.5 ק"מ לליטר.
 
גרסת ה-1.2 ל' מספקת ביצועים טובים לגמרי בשימוש יום-יומי, למרות ההספק הצנוע וזאת בזכות מומנט נדיב (כ-23 קג"מ) ותיבת הילוכים מצוינת. גם צריכת הדלק טובה - 11.7 ק"מ לליטר במבחן.
 
מנועי הדיזל מציעים המון מומנט זמין ומציגים, כצפוי, צריכת דלק נמוכה מאוד.
-
נוחות והתנהגות
5008 נעים לנסיעה, במיוחד בשיוט בין-עירוני. בעיר הוא עושי להיות פחות נוח עקב כושר ספיגה לא מוצלח.
 
בידוד הרעשים טוב, למרות רעשי כביש בולטים מדי פעם.
 
התנהגות הכביש מפתיעה לטובה לרכב בסגמנט ובממדים האלה.
-
תמורה למחיר
פיג’ו 5008 מתומחר באופן תחרותי למדי.
-
חדש בדגם
במרץ 2021 החל שיווק פיג’ו 5008 לאחר מתיחת פנים. העדכון כלל בעיקר שינויים לעיצוב החיצוני, עדכונים קלים בסבית הנהג ומערכות בטיחות חדשות. המחירים התייקרו בכ-4000-5000 ש”ח בהתאם לגרסה.
-
סיכום
רכב פנאי מוצלח