בעקבות היחלשות המכירות של קטגוריית המיניוואנים והביקוש ההולך וגובר לרכבי פנאי, טויוטה מציגה גרסה מוגדלת להיילנדר המגודל- ממילא, שתמוצב בינו לבין המיניוואן של החברה, הסיינה.
הגראנד היילנדר מתבסס על אותה פלטפורמה של ההיילנדר הקטן יותר, מוצע עם שלוש שורות מושבים שיכולות להכיל עד שמונה נוסעים, שפע מקום למטען ואבזור נוחות המקובל במיניוואנים מן המניין. 
 

חטיבות הכוח

 טויוטה תציע שלוש מערכות הנעה עם הגראנד היילנדר. דגם הבסיס יוצע עם מנוע טורבו-בנזין בנפח 2.4 ליטר, ולמרות שנתון הספק לא פורסם, קרוב לוודאי שמדובר ב-269 כ"ס, כמו בדגמים אחרים של היצרנית העושים שימוש ביחידת הכוח הזו. גם יחידת 2.5 ליטר היברידית תהיה זמינה, ככל הנראה בהספק של 248 כ"ס. שתיהן יוצעו עם הנעה קדמית או עם כפולה.

רמות הגימור הגבוהות יוצעו בצימוד למערכת ההנעה 'היבריד-מקס', שהוצגה לא מכבר בטויוטה קראון. זו משלבת את מנוע ה-2.4 ליטר המוגדש עם שני מנועים חשמליים (ליצירת הנעה כפולה) ומייצרת הספק משולב של 367 כ"ס ו-55.2 קג"מ. יחידת ההנעה הזו משודכת לתיבת 6 הילוכים אוטומטית עם מצמדים במקום ממיר מומנט.

טויוטה גראנד היילנדר קדימה
צילום: Toyota

נתוני טווח וצריכת דלק טרם פורסמו, אך טויוטה מציינת שבגרסה זו יאיץ הרכב המגודל למאה קמ"ש תוך 6.5 שניות ויציע יכולת גרירה של עד 2268 ק"ג.
 

בטרקלין

תא המטען יציע עד 2775 ליטר של נפח כאשר כל המושבים מקופלים, שהם 396 ליטרים יותר מההיילנדר הרגיל. אבל חשוב מכך, טויוטה מציינת שגם כאשר כל המושבים תפוסים, תא המטען יהיה גדול מספיק כדי להכיל שבע מזוודות "טרולי".

יצרנית הרכב טוענת גם ששורת המושבים השלישית גדולה מספיק כדי שמבוגרים יוכלו לשבת בה בנוחות, ושכל נוסע שנמצא בה יקבל יציאת USB, מקום לאחסון סמארטפון או טאבלט ושני מחזיקי כוסות.

טויוטה גראנד היילנדר הגה
צילום: Toyota

בסך הכל מצויד הגראנד ב-13 מחזיקי כוסות ו-7 יציאות USB-C, כאשר נוסעי השורה השנייה יקבלו גם שליטה נפרדת בבקרת האקלים, ואופציה לבחירה בין ספסל (בגרסת 8 מושבים) לבין מושבי "קפטן" נפרדים (7 מושבים).

נוסעי המושבים הקדמיים מקבלים מסך מולטימדיה בגודל 12.3 אינץ' עם ממשקי אפל קארפליי ואנדרואיד אוטו אלחוטיים כסטנדרט. מושבים קדמיים מחוממים ומאווררים זמינים ברמות הגימור הגבוהות, כמו גם הגה מחומם, שקעי 120 וולט ודלת תא-מטען חשמלית.

באבזור, בין היתר, יוצע וויי-פיי לעד 5 מכשירים, מערכת סאונד של JBL בעלת 11 רמקולים, תצוגה עילית, מצלמות היקפיות, גג פנורמי ועוד ועוד.

טויוטה גראנד היילנדר שורת מושבים שלישית
צילום: Toyota

כמקובל בימינו, טויוטה ציידה את הגראנד היילנדר ביכולת לקבל עדכוני תוכנה מהאוויר, ובשורה ארוכה של שירותים מקוונים (בצפון אמריקה): החל משירותי גרירה וסיוע, ועד לאיתור רכב שנגנב.  

בצד הבטיחותי יוצעו התרעה לפני התנגשות, התראות סטייה מנתיב, בקרת שיוט אדפטיבית, מעקב אחר נתיב, זיהוי תמרורים, אורות גבוהים אוטומטיים ועוד. הרוכשים באמריקה יקבלו גם שנת ניסיון חינם של "שירות חיבור מרחוק", המאפשר לבעלים להפעיל את הפנסים, להתניע את הרכב, לנעול את הדלתות ועוד באמצעות המכשיר הסלולרי.

טויוטה גראנד היילנדר יוצג רשמית בתערוכת שיקגו שתיפתח ב-11 בפברואר. השיווק יחל כבר במהלך 2023.

טויוטה גראנד היילנדר מאחור
צילום: Toyota