טויוטה היילנדר 2022 חוות דעת
-
רקע כללי
טויוטה היילנדר הוא רכב פנאי בינוני (D-SUV) המיועד בעיקרו לשוק האמריקני, שם הוא גם מיוצר. הדור הנוכחי (רביעי) הוצג לראשונה בשנת 2019 וזהו הדור הראשון שמגיע לישראל באופן סדיר.
היילנדר החדש מבוסס על פלטפורמת TNGA הגלובלית של טויוטה, כאן בגרסת GA-K המיועדת למכוניות בינוניות (קאמרי, למשל). בסיס הגלגלים שלו עומד על 285 ס“מ, אורכו 497 ס“מ, רוחבו 193 ס“מ וגובהו 173 ס“מ. בארץ הוא משווק במהדורה עם שבעה מושבים. בזכות מימדיו הנדיבים נפח תא המטען נאה גם כשכל המושבים בשימוש — 305 ל‘.
טויוטה היילנדר מוצע בארה“ב עם מנוע בנזין V6 אטמוספרי בנפח 3.5 ל‘ המפיק 295 כ“ס. לארץ הוא מגיע עם יחידת הנעה היברידית המוכרת מדגמי טויוטה השונים כמו ראב 4. ליחידה זו מנוע בנזין בנפח 2.5 ל‘ (אטמוספרי, 4 ציל‘) ושני מנועים חשמליים (אחד לכל סרן בגרסאות ההנעה הכפולה). ההספק הכולל עומד על 244 כ“ס וצריכת הדלק המוצהרת על 17.2 ק“מ לליטר.
השיווק בישראל החל בחודש נובמבר 2020
-
עיצוב ונוכחות
טויוטה היילנדר נראה טוב, הקווים דינאמיים ומסתירים את מידותיו.
-
תא נוסעים ומטען
סביבת הנהג כוללת לא מעט מרכיבים המוכרים לנו מקו הדגמים העכשווי של טויוטה — זה מייצר הופעה מעט מיושנת ועמוסה לעיתים, אך הוא מוסיף נקודות בהנדסת אנוש מצולחת.
 
איכות טובה — אך פה ושם יש פלסטיקים נוקשים ובשל כך התחושה פחות מהודרת משניתן לצפות. המושבים רחבים ונוחים והמרחב מלפנים נדיב מאוד.
 
בשורה השניה המרחב נאה ביותר. ניתן להזיח את המושבים אלא שהזזתם אינה נוחה. בשורה השלישית המרחב טוב מהמקובל וקיפולם נעשה באופן ידני.
 
תא המטען גדול מאוד כאשר השורה השלישית מקופלת ומותיר נפח סביר (241 ל‘) כשכל המושבים בשימוש.
 
-
מנוע וביצועים
היחידה ההיברידית (2.5 ל‘, מנוע חשמלי, 248 כ“ס) מביאה לזינוק טוב ביציאה מהמקום. בתאוצות ביניים במהירויות גבוהות ההתנהלות פחות נמרצת, אך הכוח לרוב מספק.
 
הביצועים, כאמור, ממש בסדר לרוב, אך אופי יחידת ההנעה מעניק תחושה מאומצת ופחות נעימה — כבר בעומס קל המנוע מטפס לסל“ד גבוה ורועש.
 
צריכת הדלק נאה מאוד לרכב כה גדול — 10 ק“מ לליטר במבחן מאומץ וכ-13.5 ק“מ לליטר בשיוט.
 
-
נוחות והתנהגות
נוחות הנסיעה בעיר אינה מרשימה במיוחד — היילנדר לרוב לא מתמוד בצורה נעימה במיוחד עם שיבושים קטנים וחספוסים בכביש והתחושה המתקבלת אינה מעודנת. מחוץ לעיר נוחות הנסיעה משתפרת משמעותית.
 
בידוד הרעשים אינו מוצלח — המנוע נשמע כבר בעומס נמוך, בעיר נשמעים רעשי המתלים ומחוץ לעיר לרעשי הרוח והכביש נוכחות בולטת.
 
האופי של היילנדר אמריקאי, וזה נכון גם לאופן בו הוא מתנהל בפיתולים, אך היכולת הדינמית של היילנדר מספקת ונוטה לצד הבטוח.
 
-
תמורה למחיר
בזכות חטיבת כוח היברידית היילנדר מציע חבילה ייחודית בשוק המקומי.
-
מה חדש בטויוטה היילנדר 2022
אין עדכונים בשנת המודל 2022.
-
סיכום
תוספת חשובה למבחר של טויוטה.
בכפוף לתנאי החברה. אי עמידה בפירעון ההלוואה או בהחזר האשראי עלול לגרור ריבים פיגורים והליכי הוצאה לפועל. מספר רישיון 54414. הנתונים המוצגים הם לצורך הדגמה בלבד ואינם מחייבים את מימון ישיר או את אוטו, ביחד או כל אחד לחוד. סכום ההחזר החודשי מחושב ברכב חדש על פי מקדמה בגובה 25% ורכיב בלון בגובה 50% לתקופה של חמש שנים, לפי ריבית של 4.85%, וברכב יד שנייה, על פי מקדמה בגובה 25% ורכיב בלון בגובה 50% לתקופה של שלוש שנים, לפי ריבית של 8.99%. סכום ההחזר הינו משוער בלבד. קבלת ההלוואה כפופה למדיניות מימון ישיר ונהליה. הודעה בנוגע לקבלת חווי אשראי: במידה וביקשת הלוואה ולצורך בחינת זכאותך, מימון ישיר תפנה ללשכת האשראי על מנת לקבל את נתוני האשראי המצויים אודותיך במאגר בנק ישראל.