יונדאי סונטה הראשונה נחשפה בשנת 1985 ושווקה רק בשוק הביתי ומשווקת ברחבי העולם החל מהדור השני אשר נחשף בשנת 1988. כיום מוצעת הסונטה, המשפחתית הגדולה (סגמנט D) של יונדאי, בדורה השמיני אשר נחשף בשנת 2019.
 
כאמור, הדור הנוכחי של סונטה משווק ברחבי העולם כמעט 4 שנים – וזה הזמן להציג את מתיחת הפנים המקובלת של אמצע החיים. לרוב היצרניות מעדיפות לעדכן כמה שפחות במסגרת מתיחת הפנים המסורתית, אולם לעיתים הן נדרשות לשינויים משמעותיים יותר – ונראה שזה המצב כאן, לפחות בכל הקשור להופעה.
 
סונטה המחודשת נתפשה בעדשת המצלמה ללא הסוואה בדרום קוריאה ומהתמונות ניתן להבחין בחזית שעוצבה לגמרי מחדש. ככל הנראה הסונטה המחודשת תאמץ את הקו העדכני של היצרנית הכולל תאורת לד-יום דקה לרוחב כל מכסה המנוע ויחידות תאורה מוסתרות מתחתיו – בדומה לקונה וסטאריה, למשל. בנוסף, לפחות בגרסה הנראית כאן ישנה חבילת עיצוב והופעה ספורטיביים במיוחד, אולי חלק מקו 'N-ליין', הכולל סבכה ענקית, פגוש אגרסיבי, חישוקים גדולים ועוד.
 
מאחור השינויים בולטים פחות. כן צפויות יחידות תאורה חדשות ועדכניות בהופעה המתכתבות עם אלה של קונה ואיוניק 5 החשמליים.

יונדאי סונטה מחודשת תוצג ממש בקרוב
צילום: הדלפה
 

העתיד של הסונטה איננו ברור

בשלב זה אין פרטיים רשמיים כלל על העדכון הצפוי. לפי הערכות שונות יחידות ההנעה צפויות להמשיך ללא שינויים משמעותיים ואלה כוללות כיום, בהתאם לשוק היעד, מנועי בנזין בנפחים 1.5-2.5 ל' עם או ללא הגדשת טורבו בהספקים שבין 150 כ"ס ועד 286 כ"ס בשידוך לתיבה אוטומטית או רובוטית דו-מצמדית. לצד אלה ישנן שתי מערכות היברידיות: רגילה עם 192 כ"ס או נטענת עם 202 כ"ס.
 
מכירותיה של יונדאי סונטה ירדו לאורך השנים, זאת במסגרת העדפות השוק הנוטות יותר ויותר לכיוון רכבי הפנאי. כך למשל לפני כעשור סונטה נמסרה בכ-230,000 יח' בארה"ב לבדה, שוק היעד העיקרי של סונטה, ואילו את שנת 2022 סיימה עם פחות מרבע מנתון זה. הירידה במסירות הדגם לצד הצגת משפחתית גדולה חדשה – יונדאי איוניק 6 החשמלית – עשויים להוביל לכך שזה יהיה הדור האחרון של סונטה, מכונית שתציין בעוד כשנתיים 40 שנות ייצור.

יונדאי סונטה מחודשת תוצג ממש בקרוב
צילום: יצרן