יונדאי סונטה 2022 חוות דעת
-
רקע כללי
זהו הדור השמיני של יונדאי סנוטה, והוא נחשף לראשונה בקוריאה במרץ 2019 (גרסאות היברידיות נחשפו מאוחר יותר, יולי).
סונטה החדשה מציעה עיצוב נועז משל הדור הקודם, ולצד תצורה דמויית קופה-ארבע-דלתות היא נעזרת באלמנטי תאורה רבים ליצירת מראה מרשים. לכך מוסיפות פרופורציות שונות עם מרכב נמוך יותר (3 ס"מ פחות) אך ארוך ורחב יותר (תוספת של 2.5 ו-4.5 ס"מ בהתאמה).
סונטה משווקת בישראל עם שתי יחידות הנעה. הגרסה ההיברידית משלבת בין מנוע בנזין בנפח 2.0 ל' (152 כ"ס) למנוע חשמלי (52 כ"ס) ליצירת הספק משולב העומד על 195 כ"ס. בנוסף ישנה גרסת הטורבו בעלת מנוע 1.6 ל' המפיק 180 כ"ס. בשני המקרים ההנעה קדמית והתיבה אוטומטית: 6 הילוכים בהיברידית, 8 בגרסת הטורבו.
סונטה הייבריד החדשה מוצעת (לפחות בחלק מהשווקים) עם לוח טעינה סולארי על הגג. לטענת יונדאי הלוח מסוגל להוסיף טווח נסיעה חשמלי של כ-1300 ק"מ בשנה בהנחה וגג המכונית חשוף לשמש במשך 6 שעות ביום. בנוסף סונטה מוצעת עם מפתח "דיגיטלי" המוצע לבעלי מכשירי טלפון בעלי יכולת תקשורת NFC ומאפשר למעשה לפתוח ולהניע את הרכב באמצעות הטלפון בלבד.
השיווק בישראל החל בספטמבר 2020 בגרסה ההיברידית, גרסת הטורבו הגיעה באוקטובר 2021.
-
עיצוב ונוכחות
סונטה החדשה היא מכונית מרשימה למראה. החזית מציגה יחידות תאורה מרשימות ופסי כרום המתכתבים איתן, בפרופיל ישנם קווי קופה-ארבע-דלתות ומאחור יחידת תאורה רוחבית ונאה. אהבנו.
-
תא נוסעים ומטען
בתא הנוסעים מדובר במהפך. הקודמת התאפיינה בעיצוב אמריקני מעט מיושן למראה, זו החדשה כבר מציגה סביבת נהג מודרנית ונאה המייצרת תחושה עשירה בזכות שילובי צבעים נאים ושימוש בחומרים רכים ונעימים לרוב. יש גם חלקי פלסטיק פחות מרשימים, אך התחושה הכללית נותרת טובה.
 
צג המולטימדיה גדול וממוקם היטב ותפעולו נוח, אך התצוגה אינה עדכנית. הנדסת האנוש טובה לרוב, למעט דברים בודדים כמו תפעול בלם היד החשמלי שאינו אינטואטיבי.
 
מושב הנהג נאה ובעל אפשרויות רבות לכוונון — הוא היה לנו נוח לנסיעות קצרות, פחות לארוכות. מאחור המרחב נדיב מאוד, במיוחד מרווחי הרגליים, והתחושה נעימה בזכות שימוש בדיפונים איכותיים.
 
תא המטען גדול למדי (510 ל‘) אך בעל מפתח צר יחסית.
 
-
מנוע וביצועים
חטיבת הכוח ההיברידית (מנוע בנזין+חשמלי, 192 כ"ס) מציעה ביצועים טובים. בזכות המומנט הזמין של המנוע החשמלי מתקבלת תחושה זריזה, במיוחד בתגובה הראשונית. תיבת ההילוכים מעט איטית ולא תמיד זורמת בפעולתה.
גם בגרסת הטורבו (180 כ"ס) הביצועים טובים, והתחושה זורמת ונעימה יותר. לעיתים גם יותר נמרצת.
במבחן מאומץ רשמנו 14.5 ק“מ לליטר בגרסה ההיברידית וכ-10.3 ק"מ לליטר בגרסת הטורבו. בשיוט ההיברידית רשמה כ-18 ק"מ לליטר מול 15 בטורבו.
 
-
נוחות והתנהגות
נוחות הנסיעה של סונטה החדשה טובה בסך הכל. לעיתים היא עשויה להתמודד פחות טוב עם שיבושים גדולים או בינוניים, אך הרכות הבסיסית של המתלים לרוב תשכך היטב את מרבית מפגעי האספלט הישראלי. לכך סונטה מוסיפה בידוד רעשים טוב למדי המסייע לאווירה הכללית הנינוחה.
 
התנהגות הכביש של סונטה בטוחה ויציבה. בדומה להיברידיות אחרות גם כאן התחושה מהבלמים אינו מושלמת בגלל מערכת הבלימה הרגנרטיבית, אך פעולתם טובה.
 
-
תמורה למחיר
לאור עליית המחיר של הגרסה ההיברידית דווקא גרסת הטורבו מציעה את התמורה העדיפה.
-
מה חדש ביונדאי סונטה 2022
בספטמבר 2020 החל שיווק יונדאי סונטה החדשה עם יחידת הנעה היברידית (2.0 ל‘+חשמלי, 192 כ“ס).
סונטה החדשה הוצעה בתחילת הדרך בשתי רמות גימור — ’פרימיום‘ או ’לימיטד‘.
 
באוקטובר 2021 נוספה גרסה 1.6 ל' טורבו (180 כ"ס) בשתי רמות גימור - 'סופרים' או 'לימיטד', במקביל לעליית מחירי הגרסאות ההיברידיות.
 
-
סיכום
משפחתית גדולה מוצלחת ומשתלמת.
בכפוף לתנאי החברה. אי עמידה בפירעון ההלוואה או בהחזר האשראי עלול לגרור ריבים פיגורים והליכי הוצאה לפועל. מספר רישיון 54414. הנתונים המוצגים הם לצורך הדגמה בלבד ואינם מחייבים את מימון ישיר או את אוטו, ביחד או כל אחד לחוד. סכום ההחזר החודשי מחושב ברכב חדש על פי מקדמה בגובה 25% ורכיב בלון בגובה 50% לתקופה של חמש שנים, לפי ריבית של 4.85%, וברכב יד שנייה, על פי מקדמה בגובה 25% ורכיב בלון בגובה 50% לתקופה של שלוש שנים, לפי ריבית של 8.99%. סכום ההחזר הינו משוער בלבד. קבלת ההלוואה כפופה למדיניות מימון ישיר ונהליה. הודעה בנוגע לקבלת חווי אשראי: במידה וביקשת הלוואה ולצורך בחינת זכאותך, מימון ישיר תפנה ללשכת האשראי על מנת לקבל את נתוני האשראי המצויים אודותיך במאגר בנק ישראל.