יונדאי סונטה 2025

יונדאי סונטה 2025 חוות דעת

נבדק על ידי אוהד אלגוב
  • רקע כללי

    הדור השמיני של יונדאי סונטה נחת בישראל בספטמבר 2020. סונטה הנוכחית מציעה עיצוב נועז משל הדור הקודם, ולצד תצורה דמוית קופה-ארבע-דלתות היא נעזרת באלמנטי תאורה רבים ליצירת מראה מרשים. לכך מוסיפות פרופורציות דינמיות עם מרכב נמוך מבעבר, אך ארוך ורחב יותר.

     

    ביולי 2024 החל שיווקה של סונטה המחודשת, לאחר שזו עברה מתיחת פנים.

    הדגם המעודכן מאמץ את החזית החדשה של היצרנית הכוללת תאורת לד-יום דקה לרוחב כל מכסה המנוע ויחידות תאורה מוסתרות מתחתיו – בדומה לקונה ולסטאריה, למשל.

    מאחור, פתח תא מטען שעוצב מחדש וקווים ישרים יוצרים מראה שונה מבעבר, המודגש על ידי "תאורת H" החדשה.

     

    קו העיצוב הדק והאופקי מאפיין גם את תא הנוסעים המחודש, כאשר לוח המחוונים המוקרן והמולטימדיה מתמזגים למסך משולב ארוך וקעור, לראשונה ביונדאי. בנוסף ישנו בורר הילוכים חדש הניצב מאחורי ההגה, צג תפעול חדש לבקרת האקלים ואליהם מצטרפת אפשרות לתצוגה עילית.

     

    מערך המתלים עבר שיפור מקיף והמרכב הוקשח ב-16%, עניינים המבטיחים לשפר את רמת השקט ולהוסיף לעידון הנסיעה. כמו כן משולבת מערכת בלימה רגנרטיבית חדשה (כמו בקונה) עם אפשרות לשליטה בעוצמה באמצעות פקדים הנמצאים מאחורי ההגה.

     

    סונטה המחודשת משווקת בישראל רק בגרסה היברידית המשלבת בין מנוע בנזין אטמוספרי בנפח 2.0 ל' למנוע חשמלי ליצירת הספק משולב העומד על 192 כ"ס. ההנעה קדמית והתיבה אוטומטית 6 הילוכים.

  • עיצוב ונוכחות

    השינויים שנעשו במתיחת הפנים הפכו את סונטה המחודשת לעדכנית מאוד, מושכת וגם אגרסיבית.
  • תא נוסעים ומטען

    תא הנוסעים מזמין למראה ולתחושה בכל הקשור לטיב החומרים, הרבה מאוד בזכות ריפוד המושבים בעור בהיר (גם בחלקים בדלתות), וחלק מהמשטחים האחרים רכים למגע. השיפור ביחס לדגם שלפי חידושו מורגש.

     

    בסביבת הנהג השינויים משמעותיים, והעיקר הוא מערך שליטה חדש עם שני צגים מחוברים. עם זאת, ישנם שפע מתגים לקיצורי דרך וחוגות לשליטה על עוצמת מערכת השמע וכיוון הרדיו - ואלו מקלים מאוד על התפעול.

    בתחילה, תנוחת הנהיגה הנמוכה מפתיעה והגג הקרוב מדי לראש מחייב הסתגלות. המושב עצמו נוח למדי.

    גם מאחור המושבים מעט נמוכים ומוטים לאחור כדי לסייע ליצירת מרווח ראש סביר, ואילו מרווח הרגליים מצוין. יצוינו לטובה פתחי המיזוג וגם וילונות ההצללה בחלונות.

     

    תא המטען נפתח חשמלית, אך המתג אינו נראה בחושך. שפת ההטענה גבוהה, אך התא גדול ושימושי.

  • מנוע וביצועים

    חטיבת הכוח ההיברידית (מנוע בנזין+חשמלי, 192 כ"ס) מציעה ביצועים טובים. בזכות המומנט הזמין של המנוע החשמלי מתקבלת תחושה זריזה, במיוחד בתגובה הראשונית. תיבת ההילוכים מעט איטית ולא תמיד זורמת בפעולתה.

    בגרסה המחודשת ניתן לשלוט בשלוש דרגות עוצמה לבלימה הרגנרטיבית באמצעות פקדים מאחורי ההגה – אותם אלה המאפשרים תפעול ידני של ההילוכים. הבעיה במצבי בלימה אלה שפעולתם אינה חלקה מספיק, ומכיוון שהסוללה קטנה היא מתמלאת בירידות ארוכות, ודבר זה מבטל פתאומית את בלימת המנוע.

  • טווח נסיעה חשמלי / צריכת דלק

    energy_2.svg

    סונטה ההיברידית מרשימה בחיסכון בדלק: נסיעות שחלקן היו משפחתיות לגמרי עם ארבעה נוסעים הסתיימו בצריכה שנעה בין 17.5 ל-19 ק"מ/ל'. ביום המבחן, בתוואי מאתגר, הצריכה הייתה 16 ק"מ/ל'.

    • צריכת דלק - ממוצעת
      צריכת דלק - ממוצעת
      צריכת הדלק המשולבת לפי נתוני יצרן. כמה קילומטרים תוכלו לנסוע בכל ליטר של דלק
      20 ק"מ/ליטר
    • צריכת דלק בפועל
      צריכת דלק בפועל
      צריכת דלק אמיתית משתנה מנהג לנהג בהתאם למזג האוויר ולסגנון הנהיגה. הנתון המוצג מבוסס על המדידה במהלך נסיעת מבחן של מגזין אוטו
      17 ק"מ/ליטר
    • נפח מיכל דלק
      50 ליטר
    • דרגת זיהום אוויר
      דרגת זיהום אוויר
      נתון דרגת הזיהום נקבע ע"פ נוסחה של משרד התחבורה
      4
  • נוחות והתנהגות

    שיפורי המתלים שבוצעו במתיחת הפנים מורגשים לטובה בכל מתארי הנסיעה. נוחות הנסיעה בעיר במהירות איטית טובה יותר מאשר לפני חידוש הדגם.

    נוחות הנסיעה מחוץ לעיר השתפרה אף יותר, וגם ריסון התנודות על כביש גלי שופר. רעשי הכביש והרוח נמוכים במהירויות נמוכות אך נוכחים יותר במהירויות גבוהות יותר.

     

    בכל הנוגע לתפקוד מערכות הבטיחות: תיקון ההיגוי שלעיתים הוא פעלתן מדי קל לניתוק וזה טוב. מערכות אחרות, כמו ניטור השטחים המתים, קצת צפצפניות מדי והבלימה לאחור זיהתה מפגעים דימיוניים והפתיעה אותנו בבלימת חירום לא נחוצה.

     

    היכולת הדינמית טובה, צפויה ומייצרת ביטחון. הרכב מתנהל נכון בפניות גם בקצב גבוה מהסביר, והסונטה שומרת על קווי הפנייה ומהדקת אותם קלות כאשר צריך. להגה, שאינו תקשורתי במיוחד, משקל נכון ותגובות הרכב להפניה טובות. לבלמים יכולת טובה מהמקובל בכלים היברידיים, ורק במקרים קיצוניים הם איבדו דיוק.

  • תמורה למחיר

    סונטה המחודשת היא משפחתית-גדולה מכובדת ומכבדת העשויה היטב. מחירה תחרותי ביחס למתחרות, ובהינתן יכולתה היא מעניקה גם תמורה מצוינת.
  • גרסאות ורמות גימור

    יונדאי סונטה המחודשת מוצעת בשתי רמות גימור. ב'לקשרי' תאורת לד, חישוקי "17, גג זכוכית, מפתח חכם, תפעול חשמלי למושבים הקדמיים, צג "12.3, בקרת אקלים מפוצלת ופתחי מיזוג מאחור, מראה מרכזית המקרינה תמונת מצלמה, מערכת שמע של Bose, טעינה אלחוטית וריפוד עור.

    ברמת האבזור 'לימיטד' מתווספים אוורור במושבים הקדמיים וזכרונות במושב הנהג.

  • בטיחות

    ארגון יורו NCAP לא בחן את יונדאי סונטה, אבל ארגון NHTSA האמריקאי כן בחן את הדגם והעניק לו ציון של חמישה כוכבי בטיחות (מבחן פחות מחמיר מהאירופאי).

    מפרט הבטיחות עשיר ביותר, וכולל: בלימה אוטונומית, סיוע במניעת תאונה בכניסה לצומת, תיקון סטייה מנתיב, ניטור אקטיבי של שטחים מתים, בקרת שיוט אדפטיבית, התרעה על שכחת ילדים במושב האחורי.

    ברמת האבזור 'לימיטד' גם בלימה אוטונומית בחניה והקרנת שטח מת במחוונים עם הפעלת איתות.

  • מה חדש בדגם

    אין שינויים במפרט בשנת הדגם 2025.
  • 01.png

    סיכום חוות הדעת של אוהד אלגוב

    יונדאי סונטה השתפרה משמעותית במתיחת הפנים, ומעניקה תמורה מצוינת.

יונדאי סונטה שאלות ותשובות

יונדאי סונטה 2025 מוצעת בשתי רמות גימור: לקשרי במחיר 219,990 ש"ח ולימיטד במחיר 234,990 ש"ח. שתי הגרסאות כוללות מערכת היברידית מתקדמת עם הספק משולב של 192 כ"ס.
ההבדל הוא רק באבזור. לקשרי כוללת תאורת לד, חישוקי "17, גג זכוכית, מפתח חכם, תפעול חשמלי למושבים הקדמיים, צג "12.3, בקרת אקלים מפוצלת ופתחי מיזוג מאחור, מראה מרכזית המקרינה תמונת מצלמה, מערכת שמע של Bose, טעינה אלחוטית וריפוד עור. רמת אבזור לימיטד מוסיפה אוורור במושבים הקדמיים, זיכרונות למושב הנהג, תצוגה עלית על השמשה הקדמית.
החזר החודשי מוצע החל מ-1,718 ש"ח לרמת גימור לקשרי ומ-1,836 ש"ח לרמת גימור לימטד. החישוב מבוסס על ריבית 6.9%, מקדמה 25% ובלון 50% לתקופה של 5 שנים.
הרכב מגיע עם ציוד מלא כסטנדרט ולא מוצעים שדרוגים נוספים בתשלום. כל האבזור המתקדם כלול במחיר הבסיס של כל רמת גימור.
יונדאי ישראל מציעה תקופתית מבצעי מימון מיוחדים ואפשרויות ליסינג אטרקטיביות. כדאי לפנות לסוכנות המקומית לקבלת העדכונים האחרונים על מבצעים זמינים.
ארגון יורו NCAP לא בחן את הסונטה, אבל ארגון NHTSA האמריקאי העניק לה ציון של 5 כוכבי בטיחות. הרכב כולל מפרט בטיחות עשיר ביותר עם מערכות מתקדמות.
הסונטה מצוידת ב-9 כריות אוויר הכוללות כריות קדמיות, צדדיות וכריות וילון להגנה מקיפה על כל הנוסעים. יש אפשרות לביטול כרית האוויר לנוסע הקדמי במידת הצורך.
הרכב כולל בלימה אוטונומית , ניטור שטחים מתים עם היגוי אקטיבי, התרעת סטייה מנתיב עם שמירה על המרכז, בקרת שיוט אדפטיבית, התרעה על שכחת ילדים במושב האחורי, התרעת עייפות נהג, ועוד מערכות מתקדמות.
ברמת גימור Limited מתווספות מערכת בלימה אוטומטית בחנייה, מערכת להכניסה אוטומטית לחנייה עם שלט, והקרנת שטח מת בלוח המחוונים בעת הפעלת איתות.
כן, הסונטה כוללת מערכת זיהוי תמרורים.
על פי מבחן היצרן, הסונטה צורכת 20 ק"מ לליטר. בצריכה האמיתית לפי מבחני אוטו, הצריכה עומדת על 17.5 ק"מ לליטר בתוואי משולב, עם שיאי חיסכון של עד 19 ק"מ לליטר בנסיעות משפחתיות.
המערכת ההיברידית מבטאת את עצמה בעיקר בנסיעה עירונית איטית, שם המנוע החשמלי נכנס לפעולה תכופה יותר. בנסיעות בינעירוניות המנוע הבנזין עובד יותר לפרקי זמן ארוכים יותר.
לסגל הרגלי נהיגה רגועים עם בלימות ותאוצות מתונות, להפחית משקל ככל הניתן, לשמור על לחץ אוויר תקין בצמיגים, לנצל את מערכת עצור-סע, להשתמש בבלימה הרגנרטיבית.
עם מיכל דלק של 50 ליטר וצריכה אמיתית של 17 ק"מ לליטר, הטווח המעשי עומד על כ-850 ק"מ במיכל מלא, מה שהופך את הסונטה למתאימה מאוד לנסיעות ארוכות.
כמו ברוב הרכבים ההיברידיים, בטמפרטורות נמוכות יש ירידה מסוימת ביעילות הסוללה, מה שעלול להגדיל מעט את הצריכה. עם זאת, ההשפעה היא מתונה.
הסונטה מציעה ביצועים טובים עם תאוצה של 9.2 שניות מ-0 ל-100 קמ"ש ומהירות מקסימלית של 192 קמ"ש. המערכת ההיברידית מספקת תחושה זריזה במיוחד בתגובה הראשונית הודות למומנט הזמין של המנוע החשמלי.
המערכת משלבת מנוע בנזין 2.0 ליטר (152 כ"ס) עם מנוע חשמלי ליצירת הספק משולב של 192 כ"ס. המנוע החשמלי מסייע בתאוצות ובנסיעה במהירות נמוכה, בעוד מנוע הבנזין לוקח את עיקר המאמץ בנסיעות בינעירוניות.
הסונטה מצוידת בתיבה אוטומטית פלנטרית 6 הילוכים. על פי חוות הדעת באוטו, התיבה מעט איטית בהורדת הילוכים, אבל חלקה ומאוד נעימה.
המומנט המשולב (מנוע בנזין ומנוע חשמלי) עומד על 37.5 קג"מ ב-1,770 סל"ד. המומנט הגבוה יחסית בסל"ד נמוך מקנה לרכב גמישות טובה בנהיגה יומיומית ויכולת עקיפה נאותה.
כן, הסונטה כוללת בורר מצבי נהיגה המאפשר התאמת תגובת המנוע, ההיגוי ותיבת ההילוכים לסגנון נהיגה שונים - מחסכון בדלק ועד נהיגה דינמית יותר.
אורך הרכב: 491 ס"מ, רוחב: 186 ס"מ, גובה: 144.5 ס"מ ובסיס גלגלים של 284 ס"מ. המידות הנדיבות והבסיס הארוך מבטיחים מרחב פנימי רב ויציבות בנהיגה.
נפח תא המטען עומד על 480 ליטר, שהוא נפח נדיב למשפחתית בקטגוריה זו. התא נפתח ונסגר חשמלית אך המתג אינו נראה בחושך. שפת ההטענה גבוהה במעט אך התא עצמו גדול ושימושי.
על פי חוות הדעת באוטו, מרווח הרגליים מצוין גם במושב האחורי. המושבים מאחור מעט נמוכים ומוטים לאחור ליצירת מרווח ראש סביר. יש פתחי מיזוג מאחור, שקעי USB וגם וילונות הצללה בחלונות.
משקל הרכב עומד על 1,640 ק"ג. המשקל הנמוך יחסית לקטגוריה תורם לביצועים הסבירים ולצריכת הדלק החסכונית של המערכת ההיברידית.
הסונטה דומה במידות לטויוטה קאמרי ולסקודה סופרב. לשלותן אורך, רוחב וגובה דוממים מאוד. בסיס הגלגלים מעט שונה, בקאמרי 282 ס"מ, בסונטה 284 ס"מ ובסופרב 287 ס"מ. שלושתן מאוד מרווחים.
הרכב כולל שני צגים מחוברים בגודל "12.3 אשר מרכיבים את לוח המחוונים והמולטימדיה. המערכת תומכת באנדרוייד אוטו ואפל קארפליי, מערכת השמע היא של Bose וקיים משטח טעינה אלחוטית לנייד. רמת אבזור לימיטד מוסיפה תצוגה עלית על השמשה הקדמית והקרנת שטח מת במחוונים עם הפעלת איתות.
יש שפע מתגים לקיצורי דרך וחוגות לשליטה על עוצמת השמע וכוון הרדיו, מה שמקל על התפעול. בורר ההילוכים נמצא על מוט בצד ההגה, והגה מחומם עם מנופי העברת הילוכים שגם משמשים לבחירה בין מצבי הבלימה הרגנרטיבית.
הרכב כולל 4 חיבורי USB-C, שקע 12V, קישוריות בלוטות'. אין מערכת ניווט מובנית או חיבור לאינטרנט, אך ניתן להשתמש בניווט דרך הטלפון המחובר.
כן, הרכב כולל מראה מרכזית דיגיטלית המקרינה תמונת מצלמה במקום השתקפות רגילה. זהו פיצ'ר טכנולוגי מתקדם המשפר את הראות מאחור.
ברמת Limited מתווספת תצוגה עילית (HUD) המוקרנת על השמשה, מערכת הקרנת שטח מת במחוונים, ומצלמות היקפיות 360 מעלות לחניה וניווט מדויקים.
על פי מבחן השוואתי באוטו, לקאמרי מערכת היברידית מעט טובה יותר שמאפשרת צריכת דלק חסכונית יותר. אבל סונטה נוחה יותר, מאובזרת יותר, נעימה ומהודרת יותר.
הסונטה מציעה מערכת היברידית (שהסופרב לא מציעה בישראל), צריכת דלק נמוכה יותר, ומחיר תחרותי יותר. הסופרב מנצחת במרחב הפנימי ובנפח המטען
מחירה של הסונטה תחרותי ביחס למתחרות. עם המערכת ההיברידית, הציוד העשיר והאחריות הארוכה, היא מעניקה תמורה מצוינת בקטגוריה המשפחתיות הגדולות.
הרכב מגיע עם אבזור עשיר כסטנדרט: פנסי LED, חישוקים 17 אינץ', מפתח חכם, בקרת שיוט אדפטיבית, ריפוד עור, תאורת אווירה ובלם יד חשמלי. האבזור בתחום הבטיחות מקיף ומתקדם.
ברמת גימור לקשרי אין חנייה אוטומטית, אך יש חיישני חנייה אחוריים ומצלמת רוורס. ברמת גימור לימטד מתווספות מצלמות היקפיות 360 מעלות ומערכת לכניסה אוטומטית לחנייה עם אפשרות להפעלה משלט.
כן, הרכב כולל מערכת 'Stop & Go' המאפשרת כיבוי של המנוע בעת עמידה והדלקה מידית בעת עזיבת דוושת הבלם.
על פי חוות הדעת של אוטו, שיפורי המתלים במתיחת הפנים מורגשים לטובה. נוחות הנסיעה בעיר ומחוץ לעיר השתפרה, וגם ריסון התנודות שופר. רעשי כביש ורוח נוכחיים אבל סבירים.
המושבים מרופדים בעור ונוחים למדי. תנוחת הנהיגה נמוכה וצריך הסתגלות לגג הקרוב. במושב Limited יש אוורור וחימום במושבים הקדמיים, וכוונון חשמלי עם זכרונות.
היכולת הדינמית טובה וצפויה. הרכב מתנהג נכון בפניות גם בקצב גבוה, שומר על קווי הפנייה ומהדק אותם בצורך. ההגה לא תקשורתי במיוחד אך משקלו נכון ותגובות הרכב להפניה טובות.
כן, הסונטה מגיעה עם גג שמש פנורמי נפתח כסטנדרט בכל הגרסאות. הגג גוזל מעט מקום ממרחב הראש, אבל תורם לתחושת המרחב בתא הנוסעים.
הרכב מצויד בבקרת אקלים מפוצלת עם פתחי מיזוג מאחור. במושבים הקדמיים יש חימום וברמת גימור Limited גם אוורור.
האחריות על הרכב היא של 5 שנים או 100,000 ק"מ, המוקדם מביניהם. בנוסף יש אחריות על הסוללה ל-7 שנים או 150,000 ק"מ, המוקדם מביניהם.
המערכת ההיברידית אינה דורשת תחזוקה מיוחדת מעבר לתחזוקה רגילה של רכב. המכונית מגיעה עם מערכת להנעת חירום במקרה של פריקת מצבר 12V.

יונדאי סונטה מחירון וגרסאות

סמנו עד 4 גרסאות להשוואה

גרסה

מחיר יבואן

החזר חודשי

יונדאי סונטה השוואה למתחרים

סמנו עד 4 דגמים להשוואה
  • energy_2.svg
    `
    יונדאי סונטה
    יונדאי סונטה (מ. פנים) 2.0 ל' היברידי, אוט', Luxury
    מחיר מחירון ₪219853
  • סקודה סופרב
    סקודה סופרב, 2.0 ל' טורבו, L&K ,4x4
    הספק כוח סוס 265
    מחיר מחירון ₪284490
  • energy_2.svg
    on
    טויוטה קאמרי
    טויוטה קאמרי (דור חדש) 2.5 ל' היברידי, אוט', LE
    מחיר מחירון ₪214990
  • פיג'ו 408
    פיג'ו 408 פאסטבק, אוט', 1.2 ל' טורבו, Allure Pack
    הספק כוח סוס 130
    מחיר מחירון ₪184990

חוות דעת גולשים על יונדאי סונטה

4.9/5

דירוג משוקלל של גולשי אוטו

לביקורות הגולשים (11)

הנאת נהיגה

4.9

עלויות תחזוקה

4

נוחות השימוש ואבזור

4.8

מרווח ישיבה

4.8

תא המטען

4.9

יש לכם יונדאי סונטה? כתבו חוות דעת

Cookies icon אתר אוטו משתמש בעוגיות

לידיעתך: באתר זה נעשה שימוש בקבצי Cookies ובכלים דומים כדי לספק לך חווית גלישה המותאמת ומבוססת על נתוני הגלישה שלך באתר. המשך הגלישה באתר מהווה הסכמתך לשימושים אלו על-פי לתנאי השימוש ומדיניות הפרטיות.