יונדאי סונטה - אוטו

יתרונות חסרנות

יתרונות / עיצוב, צריכת דלק, מרחב מאחור, אבזור עשיר

חסרונות / לא תמיד מלוטשת, מושב נהג, פתח תא מטען

בשורה התחתונה / מוצלחת ומשתלמת

יונדאי סונטה 2021 חוות דעת

  • רקע כללי

    זהו הדור השמיני של יונדאי סנוטה, והוא נחשף לראשונה בקוריאה במרץ 2019 (גרסאות היברידיות נחשפו מאוחר יותר, יולי).

    סונטה החדשה מציעה עיצוב נועז משל הדור הקודם, ולצד תצורה דמויית קופה-ארבע-דלתות היא נעזרת באלמנטי תאורה רבים ליצירת מראה מרשים. לכך מוסיפות פרופורציות שונות עם מרכב נמוך יותר (3 ס"מ פחות) אך ארוך ורחב יותר (תוספת של 2.5 ו-4.5 ס"מ בהתאמה).

    יחידת ההנעה הרלוונטית לישראל היא זו ההיברידית. גרסה זו משלבת בין מנוע בנזין בנפח 2.0 ל' (152 כ"ס) למנוע חשמלי (52 כ"ס) ליצירת הספק משולב העומד על 195 כ"ס. הכוח עובר לגלגלים הקדמיים דרך תיבה אוטומטית עם 6 הילוכים.

    סונטה הייבריד החדשה מוצעת (לפחות בחלק מהשווקים) עם לוח טעינה סולארי על הגג. לטענת יונדאי הלוח מסוגל להוסיף טווח נסיעה חשמלי של כ-1300 ק"מ בשנה בהנחה וגג המכונית חשוף לשמש במשך 6 שעות ביום. בנוסף סונטה מוצעת עם מפתח "דיגיטלי" המוצע לבעלי מכשירי טלפון בעלי יכולת תקשורת NFC ומאפשר למעשה לפתוח ולהניע את הרכב באמצעות הטלפון בלבד.

  • עיצוב ונוכחות

    סונטה החדשה היא מכונית מרשימה למראה. החזית מציגה יחידות תאורה מרשימות ופסי כרום המתכתבים איתן, בפרופיל ישנם קווי קופה-ארבע-דלתות ומאחור יחידת תאורה רוחבית ונאה. אהבנו.

  • תא נוסעים ומטען

    בתא הנוסעים מדובר במהפך. הקודמת התאפיינה בעיצוב אמריקני מעט מיושן למראה, זו החדשה כבר מציגה סביבת נהג מודרנית ונאה המייצרת תחושה עשירה בזכות שילובי צבעים נאים ושימוש בחומרים רכים ונעימים לרוב. יש גם חלקי פלסטיק פחות מרשימים, אך התחושה הכללית נותרת טובה.

     

    צג המולטימדיה גדול וממוקם היטב ותפעולו נוח, אך התצוגה אינה עדכנית. הנדסת האנוש טובה לרוב, למעט דברים בודדים כמו תפעול בלם היד החשמלי שאינו אינטואטיבי.

     

    מושב הנהג נאה ובעל אפשרויות רבות לכוונון — הוא היה לנו נוח לנסיעות קצרות, פחות לארוכות. מאחור המרחב נדיב מאוד, במיוחד מרווחי הרגליים, והתחושה נעימה בזכות שימוש בדיפונים איכותיים.

     

    תא המטען גדול למדי (510 ל‘) אך בעל מפתח צר יחסית.

     

  • מנוע וביצועים

    חטיבת הכוח משלבת בין מנוע בנזין אטמוספרי (2.0 ל‘) למנוע חשמלי ומבטיחה הספק מירבי של 192 כ“ס. השילוב הזה מנפק ביצועים טובים. בזכות המומנט הזמין של המנוע החשמלי מתקבלת תחושה זריזה, במיוחד בתגובה הראשונית. יחידת הכוח הזו מסוגלת גם להתנהל באופן חסר מאמץ ונינוח.

     

    תיבת ההילוכים מעט איטית ולא תמיד זורמת בפעולתה.

     

    צריכת הדלק טובה — במבחן מאומץ רשמנו 14.5 ק“מ לליטר, וביום טיול רגוע אפילו 17.9 ק“מ לליטר.

     

  • נוחות והתנהגות

    נוחות הנסיעה של סונטה החדשה טובה בסך הכל. לעיתים היא עשויה להתמודד פחות טוב עם שיבושים גדולים או בינוניים, אך הרכות הבסיסית של המתלים לרוב תשכך היטב את מרבית מפגעי האספלט הישראלי. לכך סונטה מוסיפה בידוד רעשים טוב למדי המסייע לאווירה הכללית הנינוחה.

     

    התנהגות הכביש של סונטה בטוחה ויציבה. בדומה להיברידיות אחרות גם כאן התחושה מהבלמים אינו מושלמת בגלל מערכת הבלימה הרגנרטיבית, אך פעולתם טובה.

     

  • תמורה למחיר

    סונטה החדשה מציעה עיצוב מרשים, ביצועים טובים וצריכת דלק נמוכה. רשימת אבזור ארוכה מוסיפה לכך והופכת את התמורה לכסף לטובה מאוד.

  • חדש בדגם

    בספטמבר 2020 החל שיווק יונדאי סונטה החדשה. יחידת ההנעה היחידה היא ההיברידית (2.0 ל‘+חשמלי, 192 כ“ס).

     

    סונטה החדשה הוצעה בתחילת הדרך בשתי רמות גימור — ’פרימיום‘ או ’לימיטד‘.

     

  • סיכום

    משפחתית גדולה מוצלחת ומשתלמת

יונדאי סונטה גרסאות ומחירים

באפשרותך לסמן עד 3 גרסאות ולבצע השוואה בלחיצה על הכפתור מטה להורדת קטלוג יונדאי סונטה
יונדאי סונטה גרסאות נפח מנוע כוח סוס החזר חודשי
מימון ישיר
מחיר יבואן
1999
192
2,100
198,900
1999
192
2,311
218,900
באפשרותך לבחור עד 3 דגמים

כתבות הקשורות לדגם

|
  • צילום: יצרן
  • צילום: יצרן
  • צילום: יצרן
  • צילום: יצרן
  • צילום: יצרן
  • צילום: יצרן
  • צילום: יצרן
  • צילום: יצרן
  • צילום: יצרן
  • צילום: יצרן
  • צילום: יצרן

8 1

שווה לשקול גם

ציון ותגובת גולשים

ברשותך יונדאי סונטה?

ציון משוקלל של גולשי אתר אוטו

ציון ותגובת גולשים

מתחרים יונדאי סונטה

יונדאי סונטה צריכת דלק

חישוב צריכת דלק אמיתי, הינו נתון שתלוי בהמון משתנים סביבתיים ולכן לעולם לא ניתן נתון מדוייק וצריכת דלק אמיתית.

2
יונדאי סונטה צריכת דלק צריכת דלק יצרן
ק"מ /ל׳
צריכת דלק יצרן
עירוני ק"מ /ל׳
צריכת דלק יצרן
בין עירוני ק"מ /ל׳
צריכת דלק
אמיתית ק"מ /ל׳
דרגת
זיהום אוויר
20.0 18.9 21.7 17.0 3
20.0 18.9 21.7 17.0 3
5
17.0