עונת 2023 בפורמולה 1 הוזנקה אתמול (ראשון) במסלול סכיר בבחריין למרוץ הפתיחה של העונה, וזה התנהל בשליטה מלאה של אלופת העולם רד בול ושל שני נהגיה – אלוף העולם מקס וורסטפן וחברו סרג'יו פרז – והעניק לה ניצחון כפול, שהושג אגב פער ניכר ביחס ליתר המתחרים.

פרארי ומרצדס שוב היו רחוקים מרד בול ואכזבו במרוץ, ואילו אסטון מרטין ופרננדו אלונסו שסיימו במקום השלישי היו ללא ספק ההפתעה הגדולה והטובה.
 

טרום פתיחת העונה

כבר במבחני טרום העונה שנערכו שבוע לפני המרוץ היה ברור כי רד בול היא הפייבוריטית לניצחון, מרצדס עלתה וירדה, פרארי הייתה יציבה יותר. במקצי האימונים לקראת המרוץ מרצדס לא הייתה טובה, ואילו פרארי הייתה סולידית מדי.

עונת 2023 בפורמולה 1 נפתחה
צילום: F1

ההפתעה הגדולה במקצי ההכנה הייתה שייכת לאלונסו ולאסטון מרטין שהיו המהירים ביותר, אך רד בול היא שסיימה ראשונה את מקצה הדירוג. הצמד של פרארי עם שארל לקלר וקרלוס סיינז סיים במקומות שלישי ורביעי לפני האסטון מרטין של אלונסו. מרצדס הצליחה לשפר את יכולת המכונית, ועדיין מקום שישי לג'ורג' ראסל ושביעי ללואיס המילטון בדירוג לא היו התוצאות להן קיוותה.
 

על קו הזינוק

עם מתן אות הזינוק ברח וורסטפן לפנים ויצר פער מהשאר אותו שימר עד סוף המרוץ. לקלר הצליח לגנוב את המקום השני לפרז, אך זה עקף ועבר אותו וברח קדימה, ואילו לקלר עצמו נאלץ לפרוש לקראת סיום בגלל תקלה. מאחור הצליח המילטון להתקדם בפתיחה למקום החמישי כאשר אלונסו הדרדר אחרי פגיעה של בן קבוצתו מאחור במהלך הזינוק.

עונת 2023 בפורמולה 1 נפתחה
צילום: F1

אבל אלונסו, פעמיים אלוף עולם (2005 ו-2006), החל להתקדם וסיפק למעשה את מרב העניין במרוץ. לקראת סיום הוא הצליח לעבור את המילטון לאחר קרב מרתק ביותר וחזר על הפגנת היכולת המצוינת לאחר שעקף את סיינז ועלה למקום השלישי. המילטון ניסה אף הוא לתקוף את סיינז, שנראה פגיע אחרי פרישת הפרארי של לקלר, אך בסוף ויתר והסתפק במקום החמישי.
 

יתר המתחרים

שישי סיים לאנס סטרול, שהשתתפותו במרוץ עמדה בסימן שאלה בשל תאונת אימונים, לאחר שגבר באסטון מרטין שלו על המרצדס של ראסל. במקום השמיני סיים ואטרי בוטס באלפא רומיאו שהפגינה אף היא יכולת טובה, והקדים את פייר גסלי באלפין ואלכסנדר אלבון בוויליאמס. עבור מקלארן היה זה מרוץ נורא לאחר שאוסקר פיאסטרי פרש בשל תקלה בשלבים הראשונים, ואילו נוריס שסבל אף הוא מתקלות סיים אחרון.

עונת 2023 בפורמולה 1 נפתחה
צילום: F1

מה שברור הוא שהפתיחה המוחצת של רד בול וורסטפן בהמשך לעונה כה דומיננטית, מסמנת אותם כבר כעת כמועמדת המובילה לתואר האליפות גם השנה.

גרנד פרי בחריין, מסלול סכיר, 5.3.23
1. מקס וורסטפן – רד בול
2. סרג'יו פרז – רד בול
3. פרננדו אלונסו – אסטון מרטין
4. קרלוס סיינז – פרארי
5. לואיס המילטון – מרצדס
6. לאנס סטרול – אסטון מרטין
7. ג'ורג' ראסל – מרצדס
8. ואטרי בוטס – אלפא רומיאו
9. פייר גסלי – אלפין
10. אלכסנדר אלבון – וויליאמס

עונת 2023 בפורמולה 1 נפתחה
צילום: F1

אליפות העולם לנהגים, לאחר 1 מרוץ מתוך 23 מרוצים
1. מקס וורסטפן – 25 נק'  
2. סרג'יו פרז – 18 נק'  
3. פרננדו אלונסו – 15 נק'
4. קרלוס סיינז – 12 נק'
5. לואיס המילטון – 10 נק'

אליפות העולם ליצרנים, לאחר 1 מרוץ מתוך 23 מרוצים
1 רד בול – 43 נק'
2. אסטון מרטין – 23 נק'
3. מרצדס – 16 נק'
4. פרארי – 12 נק'
5. אלפא רומיאו – 4 נק'

עונת 2023 בפורמולה 1 נפתחה
צילום: F1