יוניון מוטורס, יבואנית דגמי טויוטה לישראל, חזרה לשווק את טויוטה יאריס, מכונית הסופרמיני (סגמנט B) של היצרנית היפנית. נזכיר, בחודש יולי האחרון דיווחנו כי היבואנית עצרה באופן רשמי את שיווק היאריס עקב בעיות אספקה מצד היצרנית. טויוטה מצידה האטה את קצב הייצור באירופה בעקבות המלחמה באוקראינה ומחסור בחומרי גלם ומכלולים.
 

טויוטה יאריס חזרה לישראל, הפרטים והמחירים

כאמור, כעת חוזרת היבואנית לשווק את המכונית הקטנה אולם לפחות בשלב הראשון ההיצע יהיה מצומצם. טויוטה יאריס מוצעת כעת רק בגרסה ההיברידית ובשתי רמות גימור – ללא שינויים ניכרים ביחס למהדורה ששווקה כאן בעבר.

מדובר ביחידה ההיברידית המוכרת של יאריס ויאריס קרוס – מנוע בנזין אטמוספרי בנפח 1.5 ל' (3 ציל') ומנוע חשמלי המפיקים יחדיו הספק מירבי של 116 כ"ס. ההנעה קדמית, התאוצה ל-100 קמ"ש אורכת 9.7 שניות וצריכת הדלק הממוצעת על 25.6 ק"מ לליטר לפי נתוני המעבדה.

טויוטה יאריס 2023 חזרה לישראל
צילום: טויוטה

לכל רמת הגימור מערך בטיחותי עשיר למדי הכולל: 8 כריות אוויר, מערכת בלימה אוטונומית, מערכת לשמירה על מרכז נתיב הנסיעה, בקרת שיוט אדפטיבית, מערכת סיוע לפנייה בצמתים ועוד.

רמת הגימור 'אקו' מוצעת ב-128,000 שקלים ורשימת האבזור כוללת מערכת מולטימדיה עם מסך 8", קישוריות לאנדרואיד ואפל, בקרת אקלים, מחשב דרך, מצלמת נסיעה לאחור בהתקנה מקומית, חיישני תאורה. 'סטייל' עולה 130,000 שקלים ומוסיפה בעיקר מערכת שמע משודרגת (6 רמקולים במקום 4), כניסה והנעה ללא מפתח וחישוקים קלים בקוטר 15 אינץ'. נציין כי מחיר רמת הגימור 'אקו' עלה בכ-5,000 שקלים, אולם זה של 'סטייל' נותר כשהיה טרום הפסקת השיווק.

טויוטה יאריס 2023 סביבת נהג
צילום: טויוטה