טויוטה יאריס 2022 חוות דעת
-
רקע כללי
הדור הרביעי של טויוטה יאריס נחשף רשמית באוקטובר 2019. מדובר בדור חדש לגמרי המבוסס על הפלטפורמה המודולרית של היצרנית במהדורה המתואמת למכוניות קטנות - GA-B.
לצד שילוב טכנולוגיות חדשות (בקרת שיוט אדפטיבית כסטנדרט, למשל) הדור החדש מציג שינוי קל במימדים. האורך נותר כמעט זהה, אך הרוחב ובסיס הגלגלים צמחו ב-5 ס"מ, ויחד עם קו גג נמוך מבעבר (4 ס"מ פחות) ועיצוב נועז למדי מתקבלת מכונית בעלת הופעה ופרופורציות שונות לגמרי.
גם בסביבת הנהג ישנם לא מעט שינויים כמו מסך מולטימדיה הממוקם גבוה יותר, אפשרות לתצוגה עילית ועוד.
היצע המנועים חדש לחלוטין ומתבסס על מנוע ה-1.5 ל' החדש של היצרנית (אטמוספרי, 3 ציל'). בגרסת הבנזין הוא משודך לתיבה אוטומטית-רציפה ומפיק 125 כ"ס. בגרסה ההיברידית אל אותו מנוע מצטרף גם מנוע חשמלי להספק משולב של 116 כ"ס לצד הבטחה לצריכת דלק ממוצעת על למעלה מ-35 ק"מ לליטר.
יאריס מוצעת בארץ עם מגוון רחב של מערכות בטיחות כסטנדרט: 8 כריות אוויר, מערכת בלימה אוטונומית, בקרת שיוט אדפטיבית, מערכת לשמירה על מרכז נתיב הנסיעה ועוד.
השיווק בישראל של טויוטה יאריס החדשה החל בחודש אוגוסט 2020 עם צמד גרסאות: גרסת בנזין והגרסה ההיברידית.
-
עיצוב ונוכחות
הפרופורציות שונות לגמרי מאלה של היאריס היוצאת. הקווים נועזים, החזית אגרסיבית ושילוב של צביעה דו-גוונית משלים הופעה מאוד דינאמית ומרשימה.
-
תא נוסעים ומטען
לסביבת הנהג מראה מיוחד למדי בזכות מבנה דו-מפלסי ואלמנטים נוספים כמו הדלתות המיוחדות ומיקום פתחי המיזוג.
 
איכות החומרים טובה מבדור היוצא, וגם אם יש כמה חלקים נוקשים הרושם בסך הכל חיובי.
 
הנדסת האנוש לא מצטיינת - מיקום מתגי החלונות לא נוח, המחוונים סובלים מהשתקפות וגלגל ההגה עמוס בכפתורים.
 
המרחב מלפנים מספק. מאחור היאריס צפופה, במיוחד בגלל מרווח ראש מצומצם.
 
תא המטען קטן ביחס לקטגוריה.
-
מנוע וביצועים
חטיבת הכוח ההיברידית (1.5 ל', בנזין, 92 כ"ס, מנוע חשמלי עם 79 כ"ס) מציעה 116 כ"ס. בעיר השילוב הזה עובד טוב לרוב, עם תגובה ראשונית מהירה. מחוץ לעיר היא מספקת אך הדחף יורד בצורה מורגשת.
גרסת הבנזין מציעה 125 כ"ס ובהתאם הביצועים טובים יותר בכל מצב.
בשני המקרים מדובר ביחידות הנעה פחות מעודנות מהמקובל, עם נטייה לעלות לסל"ד גבוה בעומס שם המנוע רועש ומווברץ.
צריכת הדלק של גרסת הבנזין טובה מאוד וזו של ההיברידית מצוינת: יותר מ-14 ו-17 ק"מ לליטר בהתאמה במבחן דרכים.
 
-
נוחות והתנהגות
יאריס מתמודדת היטב עם שיבושים קטנים, פחות עם הגדולים. בסך הכל נוחות הנסיעה מספקת.
 
בידוד רעשי המנוע סביר, אך ישנם יותר מדי רעשי רוח ודרך החודרים לתא.
 
התנהגות הכביש טובה, אפילו מהנה. יכול הבלימה טובה אך התחושה מהדוושה אינה מדויקת.
-
תמורה למחיר
יאריס החדשה אינה רק מכונית של "הגיון", בדור הזה היא גם מכונית מושכת בהופעה. תמחור הגון רק מוסיף לשורה התחתונה.
-
מה חדש בטויוטה יאריס 2022
יוניון מוטורס, יבואנית טויוטה בישראל, הכריזה על שיווקה של טויוטה יאריס החדשה באוגוסט 2020. כאמור, הדור הנוכחי שונה לחלוטין מקודמו ומציג עיצוב דינאמי יותר, יחידות הנעה חדשות ומערך בטיחות עשיר מבעבר.
שבשלב זה לא צפויים שינויים עבור דגמי 2022.
-
סיכום
חבילה מושכת וחסכונית.
בכפוף לתנאי החברה. אי עמידה בפירעון ההלוואה או בהחזר האשראי עלול לגרור ריבים פיגורים והליכי הוצאה לפועל. מספר רישיון 54414. הנתונים המוצגים הם לצורך הדגמה בלבד ואינם מחייבים את מימון ישיר או את אוטו, ביחד או כל אחד לחוד. סכום ההחזר החודשי מחושב ברכב חדש על פי מקדמה בגובה 25% ורכיב בלון בגובה 50% לתקופה של חמש שנים, לפי ריבית של 4.85%, וברכב יד שנייה, על פי מקדמה בגובה 25% ורכיב בלון בגובה 50% לתקופה של שלוש שנים, לפי ריבית של 8.99%. סכום ההחזר הינו משוער בלבד. קבלת ההלוואה כפופה למדיניות מימון ישיר ונהליה. הודעה בנוגע לקבלת חווי אשראי: במידה וביקשת הלוואה ולצורך בחינת זכאותך, מימון ישיר תפנה ללשכת האשראי על מנת לקבל את נתוני האשראי המצויים אודותיך במאגר בנק ישראל.