טויוטה יאריס 2021 חוות דעת
-
רקע כללי
הדור הרביעי של טויוטה יאריס נחשף רשמית באוקטובר 2019. מדובר בדור חדש לגמרי המבוסס על הפלטפורמה המודולרית של היצרנית במהדורה המתואמת למכוניות קטנות - GA-B.
לצד שילוב טכנולוגיות חדשות (בקרת שיוט אדפטיבית כסטנדרט, למשל) הדור החדש מציג שינוי קל במימדים. האורך נותר כמעט זהה, אך הרוחב ובסיס הגלגלים צמחו ב-5 ס"מ, ויחד עם קו גג נמוך מבעבר (4 ס"מ פחות) ועיצוב נועז למדי מתקבלת מכונית בעלת הופעה ופרופורציות שונות לגמרי.
גם בסביבת הנהג ישנם לא מעט שינויים כמו מסך מולטימדיה הממוקם גבוה יותר, אפשרות לתצוגה עילית ועוד.
היצע המנועים חדש לחלוטין ומתבסס על מנוע ה-1.5 ל' החדש של היצרנית (אטמוספרי, 3 ציל'). בגרסת הבנזין הוא משודך לתיבה אוטומטית-רציפה ומפיק 125 כ"ס. בגרסה ההיברידית אל אותו מנוע מצטרף גם מנוע חשמלי להספק משולב של 116 כ"ס לצד הבטחה לצריכת דלק ממוצעת על למעלה מ-35 ק"מ לליטר.
יאריס מוצעת בארץ עם מגוון רחב של מערכות בטיחות כסטנדרט: 8 כריות אוויר, מערכת בלימה אוטונומית, בקרת שיוט אדפטיבית, מערכת לשמירה על מרכז נתיב הנסיעה ועוד.
השיווק בישראל של טויוטה יאריס החדשה החל בחודש אוגוסט 2020 עם צמד גרסאות: גרסת בנזין והגרסה ההיברידית.
-
עיצוב ונוכחות
הפרופורציות שונות לגמרי מאלה של היאריס היוצאת. הקווים נועזים, החזית אגרסיבית ושילוב של צביעה דו-גוונית משלים הופעה מאוד דינאמית ומרשימה.
-
תא נוסעים ומטען
לסביבת הנהג מראה מיוחד למדי בזכות מבנה דו-מפלסי ואלמנטים נוספים כמו הדלתות המיוחדות ומיקום פתחי המיזוג.
איכות החומרים טובה מבדור היוצא, וגם אם יש כמה חלקים נוקשים הרושם בסך הכל חיובי.
הנדסת האנוש לא מצטיינת - מיקום מתגי החלונות לא נוח, המחוונים סובלים מהשתקפות וגלגל ההגה עמוס בכפתורים.
המרחב מלפנים מספק. מאחור היאריס צפופה, במיוחד בגלל מרווח ראש מצומצם.
תא המטען קטן ביחס לקטגוריה.
-
מנוע וביצועים
חטיבת הכוח ההיברידית משלבת בין מנוע בנזין (1.5 ל', 92 כ"ס) למנוע חשמלי (79 כ"ס) להספק משולב של 116 כ"ס. בעיר השילוב הזה עובד טוב לרוב, עם תגובה ראשונית מהירה. מחוץ לעיר היא מספקת אך הדחף יורד בצורה מורגשת.
לחובתה עידון לא מרשים של יחידת ההנעה כולל התנע לא מעודנת של מנוע ה-3 ציל'.
צריכת הדלק מצוינת עם קצת יותר מ-17 ק"מ לליטר במהלך מבחן דרכים מאומץ.
-
נוחות והתנהגות
יאריס מתמודדת היטב עם שיבושים קטנים, פחות עם הגדולים. בסך הכל נוחות הנסיעה מספקת.
בידוד רעשי המנוע סביר, אך ישנם יותר מדי רעשי רוח ודרך החודרים לתא.
התנהגות הכביש טובה, אפילו מהנה. יכול הבלימה טובה אך התחושה מהדוושה אינה מדויקת.
-
תמורה למחיר
יאריס החדשה אינה רק מכונית של "הגיון", בדור הזה היא גם מכונית מושכת בהופעה. תמחור הגון רק מוסיף לשורה התחתונה.
-
סיכום
חבילה מושכת וחסכונית