טויוטה יאריס 2025

טויוטה יאריס 2025 חוות דעת

נבדק על ידי אוהד אלגוב
  • רקע כללי

    הדור הרביעי של טויוטה יאריס נחשף רשמית באוקטובר 2019. מדובר בדור חדש לגמרי המבוסס על הפלטפורמה המודולרית של היצרנית במהדורה המתואמת למכוניות קטנות - TNGA-B.

     

    הדור החדש מציג שינוי קל במימדים. האורך נותר כמעט זהה, אך הרוחב ובסיס הגלגלים צמחו ב-5 ס"מ, ויחד עם קו גג נמוך מבעבר (4 ס"מ פחות) ועיצוב נועז למדי מתקבלת מכונית בעלת הופעה ופרופורציות שונות לגמרי. גם בסביבת הנהג ישנם לא מעט שינויים כמו מסך מולטימדיה הממוקם גבוה יותר, אפשרות לתצוגה עילית ועוד, לצד שילוב טכנולוגיות חדשות (בקרת שיוט אדפטיבית כסטנדרט, למשל).

     

     היצע המנועים חדש לחלוטין ומתבסס על מנוע ה-1.5 ל' החדש של היצרנית (אטמוספרי, 3 ציל'). בגרסת הבנזין הוא משודך לתיבה אוטומטית-רציפה ומפיק 125 כ"ס. בגרסה ההיברידית אל אותו מנוע מצטרף גם מנוע חשמלי להספק משולב של 116 כ"ס.

     

    השיווק בישראל החל באוגוסט 2020 עם צמד גרסאות (בנזין והיברידית). באמצע 2022 הופסק שיווק הדגם בישראל בשל מחסור בחומרי גלם ובמכלולים - והשיווק חודש במרץ 2023, בגרסה ההיברידית בלבד.

  • עיצוב ונוכחות

    הפרופורציות שונות לגמרי מאלה של היאריס היוצאת. הקווים נועזים, החזית אגרסיבית ושילוב של צביעה דו-גוונית משלים הופעה מאוד דינאמית ומרשימה.
  • תא נוסעים ומטען

    לסביבת הנהג מראה מיוחד למדי בזכות מבנה דו-מפלסי ואלמנטים נוספים כמו הדלתות הייחודיות ומיקום פתחי המיזוג. איכות החומרים טובה מבדור היוצא, אך עדיין לא מרשימה. הנדסת האנוש לא מצטיינת אף היא – מיקום מתגי החלונות לא נוח, המחוונים סובלים מהשתקפות וגלגל ההגה עמוס בכפתורים. המרחב מלפנים מספק. מאחור היאריס צפופה, במיוחד בגלל מרווח ראש מצומצם. תא המטען קטן ביחס לקטגוריה.
  • מנוע וביצועים

    חטיבת הכוח ההיברידית מציעה 116 כ"ס. בעיר השילוב הזה עובד טוב לרוב, עם תגובה ראשונית מהירה. מחוץ לעיר הביצועים מספקים, אך הדחף יורד בצורה מורגשת. יחידת ההנעה פחות מעודנת מהמקובל, עם נטייה להישאר בסל"ד גבוה בעומס (בגלל אופי התיבה הרציפה) שם המנוע רועש ומווברץ.
  • טווח נסיעה חשמלי / צריכת דלק

    energy_2.svg

    צריכת הדלק של הגרסה ההיברידית מצוינת: יותר מ-17 ק"מ לליטר במבחן הדרכים.

    • צריכת דלק - ממוצעת
      צריכת דלק - ממוצעת
      צריכת הדלק המשולבת לפי נתוני יצרן. כמה קילומטרים תוכלו לנסוע בכל ליטר של דלק
      25.6 ק"מ/ליטר
    • צריכת דלק בפועל
      צריכת דלק בפועל
      צריכת דלק אמיתית משתנה מנהג לנהג בהתאם למזג האוויר ולסגנון הנהיגה. הנתון המוצג מבוסס על המדידה במהלך נסיעת מבחן של מגזין אוטו
      21.7 ק"מ/ליטר
    • נפח מיכל דלק
      36 ליטר
    • דרגת זיהום אוויר
      דרגת זיהום אוויר
      נתון דרגת הזיהום נקבע ע"פ נוסחה של משרד התחבורה
      2
  • נוחות והתנהגות

    יאריס מתמודדת היטב עם שיבושים קטנים, פחות עם הגדולים. בסך הכל נוחות הנסיעה בינונית. בידוד רעשי המנוע סביר, אך ישנם יותר מדי רעשי רוח וכביש החודרים לתא. התנהגות הכביש טובה, אפילו מהנה. יכול הבלימה טובה, אך התחושה מהדוושה אינה מדויקת.
  • תמורה למחיר

    בניגוד לעבר, יאריס הנוכחית היא מכונית מושכת בהופעה. בדומה לעבר היא נהנית מביקוש ער, סחירות גבוהה ומוניטין מרשימים. תמחור הגון רק מוסיף לשורה התחתונה.
  • גרסאות ורמות גימור

    טויוטה יאריס משווקת בישראל בגרסה אחת – היברידית, 1.5 ל', 116 כ"ס – ובשתי רמות גימור. רמת 'ECO' כוללת מערכת מולטימדיה עם מסך 8 אינץ', קישוריות לאנדרואיד ואפל, בקרת אקלים, מחשב דרך, מצלמת נסיעה לאחור בהתקנה מקומית, חיישני תאורה ועוד. רמת 'סטייל' מוסיפה מערכת שמע משודרגת, כניסה והנעה ללא מפתח וחישוקים קלים בקוטר 15 אינץ'.
  • בטיחות

    מערך הבטיחות זהה בכל רמות הגימור וכולל בלימה אוטונומית (עד 180 קמ"ש) גם עם זיהוי הולכי רגל וכלים דו-גלגליים, תיקון סטייה מנתיב, עמעום אורות, בקרת שיוט אדפטיבית, סיוע אקטיבי בהימנעות מתאונת חזית. יש גם 8 כריות אוויר, שתיים מהן בין המושבים הקדמיים. במבחני הריסוק של יורו NCAP היא קיבלה ציון של 5 כוכבי בטיחות.
  • מה חדש בדגם

    איו שינויים במפרט בשנת הדגם 2025.
  • 01.png

    סיכום חוות הדעת של אוהד אלגוב

    טויוטה יאריס מציעה חבילה מושכת וחסכונית.

טויוטה יאריס שאלות ותשובות

טויוטה יאריס מתחילה במחיר של כ-141,000 שקלים לגרסה הבסיסית ועד כ-142,000 שקלים לגרסה המאובזרת ביותר. המחיר כולל אחריות מורחבת עבור הסוללה ל-5 שנים או 100,000 ק"מ.
יאריס היא מהאפשרויות הטובות ביותר בקטגוריית הסופרמיני עם צריכת דלק מעולה (23-25 ק"מ לליטר), אמינות גבוהה ושמירת ערך מצוינת. מומלצת למי שמחפש רכב חסכוני, אמין ומתקדם טכנולוגית. אידיאלי למשפחות קטנות ונהגים מודעי סביבה.
רמת גימור eco הבסיסית זולה ב-1,000 שקלים מרמת גימור style המאובזרת ממנה. ההבדלים כוללים חישוקי סגסוגת, הנעה ללא מפתח, פנסי ערפל ו-6 רמקולים במערכת השמע לעומת 4
יאריס מצוידת במערכת היברידית עם מנוע בנזין 1.5 ליטר 3 צילינדרים המשולב עם מנוע חשמלי להספק כולל של 116 כ"ס. המערכת עובדת עם תיבת הילוכים רציפה (CVT) חלקה ויעילה. זוהי מערכת מוכחת ואמינה של טויוטה עם מעל 20 שנות ניסיון בהיברידיות. עם זאת חשוב לציין שבעת מאמץ תיבת ההילוכים תגרום למנוע לעלות בסל"ד באופן רועש ופחות נעים.
המערכת עוברת באופן אוטומטי בין הנעה חשמלית טהורה במהירויות ממש נמוכות, בנזין בלבד במהירויות גבוהות או משולבת לפי הצורך. הנהג לא צריך להתערב - הכל אוטומטי. הבלימה הרגנרטיבית מחזירה אנרגיה לסוללה ומגדילה את היעילות. רוב הזמן המערכת שקטה ונעימה, אך בגלל אופי התיבה הרציפה, בעת מאמץ המנוע רועש.
רוב הזמן תיבת ה-CVT חלקה ונעימה מאוד, מתאימה למערכת ההיברידית. היא מספקת העברת כוח רציפה ללא השהיות או טלטולים. אבל בעת מאמץ, בגלל אופי התיבה הרציפה שמשאיר את הסל"ד גבוה ומונוטוני, המנוע רועש. התיבה אמינה ודורשת מעט תחזוקה. מתאימה למי שמעדיף נהיגה חלקה ונוחה.
הביצועים מאוזנים לרכב סופרמיני - תאוצה מ-0 ל-100 קמ"ש ב-9.7 שניות. המנוע מייצר כוח מספק לנסיעה עירונית ובינעירונית רגועה עם מומנט מיידי מהמנוע החשמלי. לא מדובר ברכב ספורטיבי אלא ברכב יעיל המתמחה בחסכון ונוחות. עם זאת חשוב לציין כי בעת מאמץ, בגלל אופי התיבה הרציפה שמשאיר את הסל"ד גבוה ומונוטוני, המנוע רועש. מתאים למי שמעדיף יעילות על ביצועים.
יציבות טובה במהירויות בינעירוניות עם תחושת ביטחון גבוהה למרות הגודל הקטן. המנוע מתמודד היטב עם נסיעות בינעירוניות אך עקיפות דורשות תכנון מראש, וגם בעת מאמץ, בגלל אופי התיבה הרציפה שמשאיר את הסל"ד גבוה ומונוטוני, המנוע רועש. בידוד רעשי המנוע סביר (פרט בעת מאמץ), אך רעשי הרוח והכביש החודרים לתא הנוסעים. סה"כ יכולה להתאים לנסיעות בינעירוניות ארוכות עם נוחות טובה ויציבות מפתיעה.
הרכב מתמודד טוב עם עליות בינוניות בזכות המנוע החשמלי שמספק מומנט מיידי. אך בעת מאמץ, בגלל אופי התיבה הרציפה שמשאיר את הסל"ד גבוה ומונוטוני, המנוע רועש. בעליות תלולות עם מטען מלא המנוע ישמע ממש מתאמץ ורועש, כשהביצועים סבירים.
יאריס קיבלה 5 כוכבי בטיחות מיורו NCAP עם 95% הגנה למבוגרים ו-84% הגנה לילדים. זהו דירוג מצוין הנובע מחוזק מבני, כריות אוויר יעילות ומערכות בטיחות מתקדמות.
כל הגרסאות כוללות Toyota Safety Sense 2.0 עם: בלימת חירום אוטונומית, התרעת סטייה מנתיב עם תיקון, בקרת שיוט אדפטיבית, זיהוי תמרורים, עמעום אורות אוטומטי והתרעה על תחילת תנועה.
הרכב מצויד ב-7 כריות אוויר: 2 קדמיות, 2 צדדיות קדמיות, 2 וילונות ו-1 כרית ברכיים לנהג.
כן, יאריס נחשבת לאחד הרכבים האמינים ביותר בשוק עם מעט תקלות משמעותיות. המערכת ההיברידית מוכחת עם מעל 20 שנות ניסיון, וחלקי החילוף זמינים. לטויוטה מוניטין הנדסי מעולה ולסוללה אחריות נרחבת. מתאימה למי שמחפש רכב ללא הפתעות ועלויות נמוכות.
הבעיות הנפוצות ביותר הן בעיות תוכנה קלות במערכת המולטימדיה, לעיתים רעש ממנוע 3 הצילינדרים ובעיות קלות במערכת המיזוג בגרסאות מוקדמות. רוב הבעיות קלות ונפתרות בעדכוני תוכנה או תחת אחריות. בכלל זהו רכב עם מעט תלונות ובעיות משמעותיות.
טיפול נדרש כל 10,000 ק"מ או שנה (המוקדם מביניהם). זהו מרווח סטנדרטי לרכב יפני מודרני. הטיפולים כוללים החלפת שמן, בדיקת מערכות ואבחון מחשב. המערכת ההיברידית לא דורשת תחזוקה מיוחדת. התחזוקה הכללית פשוטה ושגרתית.
עלויות התחזוקה נמוכות יחסית עם טיפולים שגרתיים של 400-600 שקלים. חלקי החילוף זמינים ובמחיר סביר, המערכת ההיברידית לא דורשת תחזוקה מיוחדת. בסך הכל זהו רכב חסכוני גם בתחזוקה לטווח ארוך.
יאריס עדיפה בטכנולוגיה (היברידית), חסכון דלק (25 לעומת 18 ק"מ/ל) ובטיחות (5 לעומת 3 כוכבים). לעומתה יונדאי i10 זולה יותר לרכישה, קטנה יותר (שייכת לקטגוריה נמוכה יותר) כך שהיא תתאים יותר למי שמחפש רכב קטן לתמרון עירוני וחניה צפופה. יאריס מציעה תמורה טובה יותר לטווח הארוך עם עלויות שימוש נמוכות יותר. הבחירה תלויה בעדיפות - מחיר ראשוני או חסכון בדלק.
היתרונות העיקריים: היברידית עם צריכת דלק מעולה, ציון בטיחות של 5 כוכבים, אמינות טויוטה מוכחת, טכנולוגיה מתקדמת, מערכות בטיחות אקטיביות, פריסת שירות ברחבי הארץ, שמירת ערך גבוהה ועלויות תחזוקה נמוכות.
החסרונות העיקריים: מחיר גבוה יחסית לקטגוריה שמציב את המכונית מול מתחרים שמציעים יותר אבזור או עידון בתא הנוסעים באותה סביבת מחיר. מרחב קטן במושב האחורי שיגביל את השימוש עבור משפחות מתבגרים ומבוגרים. רעש מנוע בעת מאמץ. רעשי רוח וכביש בעת נסיעה בכביש מהיר. איכות חומרים בסיסית בתא הנוסעים.
צריכת הדלק של יאריס ההיברידית היא 25.6 ק"מ לליטר לפי המפרט הרשמי. בפועל, במבחני דרכים הושגו נתונים של סביבות 21 ק"מ לליטר. זוהי אחת מצריכות הדלק הנמוכות ביותר בשוק הישראלי ועדיפה משמעותית על פני מתחרים לא היברידיים.
ההיברידית מציינת במיוחד בנסיעה עירונית עם צריכה של 19 ק"מ לליטר. בנסיעה בינעירונית הצריכה 22-23 ק"מ לליטר. ההבדל קטן יחסית בזכות המערכת ההיברידית המתאימה במיוחד לעצירות והתנעות תכופות בעיר. מתאימה מאוד לנסיעות יומיומיות.
יאריס שייכת לקטגוריית סופרמיני, וגם אז ממדיה הן מתחת לממוצע הקטגוריה. מלפנים לא חסר מקום, אבל מאחור צפוף בעיקר בגלל מרווח הראש והברכיים המצומצמים. גם מפתח הדלת האחורית יחסית קטן. מאחור יש מקום סביר לשני נוסעים בוגרים לנסיעות קצרות-בינוניות. מתאימה למשפחות קטנות או זוגות הזקוקים לרכב קומפקטי יעיל.
תא המטען מכיל 286 ליטר, נפח טוב לקטגוריית הסופרמיני. זה מספיק לקניות שבועיות, מזוודות לנסיעה קצרה או ציוד יומיומי. בהשוואה לרכבים דומים זהו תא מטען בגודל ממוצע עד טוב. המרחב מנוצל יעיל עם פתחה רחבה וגובה נוח.
כן, המושבים האחוריים מתקפלים בחלוקה 60:40 ומאפשרים הרחבת תא המטען משמעותית לשינוע חפצים ארוכים. הפעולה פשוטה ומהירה. כשהמושבים מקופלים נוצר משטח שטוח יחסית המוסיף גמישות משמעותית לשימוש ברכב.
מאוד מתאימה לשימוש עירוני בזכות הגודל הקומפקטי, רדיוס הפנייה הקטן וצריכת הדלק הנמוכה שמגיעה בזכות המערכת ההיברידית. קלה לחנייה במקומות צרים, נוחה לתמרון ויעילה בפקקים. זהו הייעוד העיקרי והמוצלח ביותר של הרכב.
מתאימה למשפחות קטנות עם 2-3 בני אדם או כרכב שני למשפחות גדולות. המרחב והבטיחות מספיקים לשימוש יומיומי. תא המטען מתאים לציוד בסיסי וקניות. הבטיחות גבוהה והאמינות מוכחת. מתאימה כרכב ראשון למשפחות צעירות או נוער.
מאוד קל לנהיגה עם הגה קל, ראות מעולה, מימדים קומפקטיים ומערכות תפעול אינטואיטיביות. המערכת ההיברידית פועלת אוטומטית ללא התערבות הנהג. בזכות הגודל, החנייה קלה גם במקומות צרים ותמרון נוח מאוד. מתאימה מאוד לנהגים מתחילים או מי שמחפש רכב פשוט ונוח. אחד היתרונות הגדולים של הרכב.
מסך מרכזי 9 אינץ' עם Android Auto ו-Apple CarPlay, מזגן, חיישני גשם ואור, בקרת שיוט ומערכות בטיחות. אבזור סביר וממוצע לקטגוריה. יש מתחרים שמציעים יותר.
רמות הגימור הגבוהה מוסיפה מפתח חכם, פנסי ערפל, ושני רמקולים שנוספים ל-4 בגרסת הבסיס
כן, יאריס כוללת מערכת מולטימדיה מתקדמת עם מסך 7 או 9 אינץ' (לפי הגרסה והשנתון), תמיכה מלאה ב-Android Auto ו-Apple CarPlay אלחוטי, ניווט מובנה, מערכת שמע בסיסית ברמות הגימור הנמוכות וטובה ברמות הגימור הגבוהות. הממשק אינטואיטיבי ומהיר. תומך בעברית ובכל האפליקציות הפופולריות.
הרכב מוצע בשתי רמות גימור: eco בסיסית ו-style מעט יותר מאובזרת. כל הגרסאות היברידיות עם אותה מערכת הנעה.
רמת הגימור המומלצת ביותר היא style המוסיפה מעט יותר אבזור תמורת תוספת מחיר צנועה.
העיצוב מודרני, דינמי ומתוחכם עם קווים חדים וסבכה דרמטית. לפנים עיצוב נקי עם מסכים גדולים, אך החומרים פשוטים ונוקשים והנדסת האנוש לא מצטיינת.
כיום הרכב מוצע בגוונים קלאסיים (לבן, כסף, שחור), בשנים קודמות הוא היה זמין גם בצבעים מודרניים וייחודיים (אדום, כחול, ירוק). ברמות גימור מסוימות ניתן לקבל גג בצבע שחור המוסיף אופי ספורטיבי. מגוון מרשים המאפשר התאמה אישית מלאה לטעם של כל קונה.
יאריס מתמודדת היטב עם שיבושים קטנים, פחות עם הגדולים. בסך הכל נוחות הנסיעה בינונית. בידוד רעשי המנוע סביר (למעט בעת מאמץ), כשרעשי הרוח והכביש בולטים מידי.
סביבת הנהג נאה, אבל האיכות בינונית עם פלסטיק נוקשה ודק. גם הנדסת האנוש מעט חסרה. תפעול המולטימדיה טוב. מלפנים המרחב מספק ותנוחת הנהיגה טובה, אבל המושב לא מוצלח. מאחור מפתח הדלתות קטן, ומרחב הראש מצומצם. כך שלמרות מרווח רגליים טוב, התחושה היא של מקום אינטימי מדי.
בשנת דגם 2025 יאריס קיבלה עדכונים קלים במערכת המולטימדיה, שיפורים בחבילת הבטיחות וצבעים חדשים.
הגרסה הבסיסית מגיעה עם חישוקי 15 אינץ' עם צלחות כיסוי מעוצבות. הגרסאות המאובזרות הגיעו בעבר עם חישוקי סגסוגת 16 אינץ' מעוצבים ואיכותיים. כמו בכל מכונית, החישוקים הגדולים יותר משפרים את המראה אך ישפיעו לרעה על נוחות הנסיעה.

טויוטה יאריס מחירון וגרסאות

סמנו עד 4 גרסאות להשוואה

גרסה

מחיר יבואן

החזר חודשי

טויוטה יאריס כתבות ומבחני דרכים

טויוטה יאריס השוואה למתחרים

סמנו עד 4 דגמים להשוואה
  • energy_2.svg
    ` on
    טויוטה יאריס
    טויוטה יאריס 1.5 ל' (מ. פנים), היברידי, אוט', Eco
    מחיר מחירון ₪140990
  • on
    מאזדה 2
    מאזדה 2 (מ. פנים), 1.5 ל', Dynamic
    הספק כוח סוס 116
    מחיר מחירון ₪125900
  • on
    סיטרואן C3
    סיטרואן C3 אוט', 1.2 ל' טורבו, Shine Pack
    הספק כוח סוס 110
    מחיר מחירון ₪118990
  • סקודה פאביה
    סקודה פאביה 1.0 ל' טורבו, אוט', Selection
    הספק כוח סוס 115
    מחיר מחירון ₪124990
  • MG 3
    MG3, אוט', 1.5 ל', Comfort
    הספק כוח סוס 115
    מחיר מחירון ₪119888
  • סוזוקי סוויפט
    סוזוקי סוויפט (דור חדש) 1.2 ל' היברידי מתון, אוט', GLX
    הספק כוח סוס 82
    מחיר מחירון ₪129990
  • רנו קליאו
    רנו קליאו (מתיחת פנים) 1.0 ל' טורבו, אוט', Evolution
    הספק כוח סוס 90
    מחיר מחירון ₪124990

חוות דעת גולשים על טויוטה יאריס

4.5/5

דירוג משוקלל של גולשי אוטו

לביקורות הגולשים (16)

הנאת נהיגה

4.1

עלויות תחזוקה

4.1

נוחות השימוש ואבזור

3.7

מרווח ישיבה

3.7

תא המטען

3.8

יש לכם טויוטה יאריס? כתבו חוות דעת

Cookies icon אתר אוטו משתמש בעוגיות

לידיעתך: באתר זה נעשה שימוש בקבצי Cookies ובכלים דומים כדי לספק לך חווית גלישה המותאמת ומבוססת על נתוני הגלישה שלך באתר. המשך הגלישה באתר מהווה הסכמתך לשימושים אלו על-פי לתנאי השימוש ומדיניות הפרטיות.