תחרות אוטו השנה 2023 הגיעה לסיומה, ולצד ההכרזה על הזוכה הגדולה בתואר 'אוטו השנה 2023' מגיעות גם ההכרזות על הזוכות והזוכים בקטגוריות השונות. השנה, כבכל שנה מזה 28 שנים, צוות הכתבים של אוטו התכנס לשורה ארוכה של דיונים קדחתניים בהם עברנו על כל קטגוריה וסגמנט אפשריים ושקלנו את המתמודדים והמתמודדות הראויים ביותר לתואר לפי פרמטרים רבים: עיצוב, סביבת נהג, שימושיות, יחידות הנעה, צריכת דלק או חשמל, התאמה לקהל, מגוון גרסאות, רשימת האבזור, בטיחות והתמורה למחיר. הכל הסתכם לכדי מנצחת אחת ברורה בכל קטגוריה.

והשנה, הזוכה בתואר 'אוטו השנה של ישראל 2023 בסגמנט סופרמיני' היא – סיאט איביזה.

זוהי השנה השלישית ברציפות בה אנו בוחרים להעניק לסיאט איביזה את התואר, ואם נאמר את האמת לא הרבה השתנה ביחס לשנה הקודמת. ואלה חדשות מצוינות, מפני שבעידן בו המחירים גואים איביזה שומרת על רף הגיוני ומוצעת במשרעת מחירים רחבה ונגישה יחסית מבלי לוותר על האופי והייחוד.

סיאט איביזה
צילום: יובל לוי

כן, איביזה היא עדיין מהמכניות הבודדות בסגמנט ששמרו על רמת מחירים דומה לעבר – ומכיוון שמרבית המתחרות התייקרו, ההצעה שלה הפכה לאטרקטיבית עוד יותר מתמיד. קשה היום למצוא מכונית סופרמיני מודרנית, איכותית ובטיחותית בפחות מ-110,000 שקלים – ואיביזה היא אחת מהדוגמאות המובילות לכך שניתן לעשות את זה גם אחרת.

אבל האיביזה לא כאן רק בגלל המחיר, על אף שהוא תחרותי ומשפיע בכל אחת מגרסאותיה. לא, איביזה כאן מפני שהיא עדיין מכונית ראויה מאוד בפני עצמה וכזו שמצליחה לפנות לקהלים רחבים. היא זכתה במכרז צה"ל, מבוגרים מוצאים את התפעול שלה נוח ונעים, משפחות נהנות מהמרחב הנדיב לסגמנט והיא אחת מהמכוניות הפופולריות ביותר בקרב צעירים. איך היא עושה את זה?

סיאט איביזה 2023
צילום: יובל לוי

ראשית ישנו העיצוב החיצוני, שהוא פשוט נהדר. לא מדובר במופע מתוחכם או מתחכם במיוחד – לאיביזה עיצוב נקי ואלגנטי המשלב קווים ישרים בזוויות נכונות, פרופורציות טובות ואלמנטי עיצוב המוסיפים להופעה מבלי להגזים. 

גם סביבת הנהג משדרת משהו רענן, במיוחד לאחר מתיחת הפנים שעברה האיביזה בשנה הקודמת. במרכז מסך מולטימדיה גדול ועדכני עם ממש צבעוני, פתחי מיזוג עגולים בצדדים מוסיפים עניין להם ולפתחים במכרז נגיעות צבע המוסיפות מאוד להופעה. לזכותה הנדסת אנוש נאותה, כולל תפעול המיזוג מכפתורים מבחוץ וזה תמיד עדיף על תפעול מהמסך. 

סיאט איביזה סביבת נהג
צילום: יובל לוי

מלבד ההופעה, סביבת הנהג והנוסעים של איביזה היא מהמרווחות והשימושיות ביותר בסגמנט. המרחב לנוסעים מלפנים ומאחור מצוין בכל קנה מידה, יש שפע של תאי אחסון שימושיים ושטח החלונות גדול יחסית. תא המטען הוא מהגדולים בסגמנט ולא רק בנתון היצרן – המבנה שימושי, הוא מלא באביזרים ומאוד נוח להטעין בו חפצים.

היצע יחידות ההנעה מתבסס על שני מנועים מוגדשים המשודכים לתיבה רובוטית דו-מצמדית עם שבעה הילוכים. כבעבר גרסת ה-1.0 ל' (110 כ"ס) מוצעת כבסיס ומדובר ביחידה יעילה ומוצלחת המשלבת בין ביצועים נאותים ביום-יום וצריכת דלק חסכונית. בראש ההיצע גרסת ה-1.5 ל' המציעה 150 כ"ס – נתון גבוה למכונית בסגמנט – וכאן הביצועים כבר טובים ממש שלא על חשבון צריכת הדלק שנותרת טובה מאוד. אגב, מדובר באחת מעסקאות השקל-כ"ס הטובות שבנמצא.

לסיכום, מכל הסיבות האלה שהוזכרו כאן למעלה, סיאט איביזה היא הזוכה שלנו בתואר 'אוטו השנה 2023 בסגמנט הסופרמיני'.

סיאט איביזה אוטו השנה 2023
צילום: יובל לוי