סיאט איביזה 2021 חוות דעת
-
רקע כללי
בתחילת 2017 הוצגה סיאט איביזה החדשה, דור חמישי למכונית הסופרמיני הנמכרת ביותר בישראל.
לדור החמישי לדגם החדש פרופורציות שונות מקודמו, כאשר האורך והגובה נותרו כשהיו, בעוד שהרוחב ובסיס הגלגלים גדלו באופן משמעותי - עניין שצפוי להשפיע לטובה על מרווח הפנים והן על היכולת הדינאמית.
היצע יחידות ההנעה מבוסס, כבעבר, בעיקר על מנוע 1.0 ל' טורבו (3 ציל') עם תיבה דו מצמדית (7 היל') או ידנית (5 היל'), בעלי הספק של 95-115 כ"ס.
בשונה מבעבר, איביזה החדשה תוצע רק במרכב 5 דל', ולא צפויה יותר להיות גרסת קופרה; את הגרסה הספורטיבית המסורתית תחליף גרסה מחוזקת בשם "איוו", עם מנוע 1.5 ל' טורבו (4 ציל')עם 150 כ"ס ותיבה ידנית (6 היל').
לישראל הגיעה סיאט איביזה בספטמבר 2017.
-
עיצוב ונוכחות
האיביזה נאה למראה, אך לא מתבלטת.
-
תא נוסעים ומטען
לתא הנוסעים הופעה סולידית, ובעל הנדסת אנוש ברורה ומוצלחת. מצד שני, התחושה בפנים פשוטה, בשל רשימת אביזרי הנוחות התקניים לא מרשימה ואיכות חומרים בסיסית. מרווח הפנים, לנוסעים ולמטען, מצוין.
-
מנוע וביצועים
יחידת ההנעה חזקה ויעילה למדי - גרסת 1.0 ל' טורבו א' צרכה 15 ק"מ/ל' בממוצע. יחד עם זאת, יחידת ההנעה, כאמור, איננה מעודנת - והדבר יכול להפריע.
-
נוחות והתנהגות
איביזה החדשה נעימה פחות מקודמתה - המתלים נוקשים יותר וסופגים פחות, בידוד הרעשים בינוני על אספלט לא איכותי ושילוב המנוע והגיר לא תמיד מעודן.
 
התנהגות הכביש בטוחה מאוד, אך לא מהנה בשום צורה.
-
תמורה למחיר
איביזה אמנם לא מצטיינת בשום סעיף, אבל היא חבילה מאוזנת ומגובשת, המוצעת במחיר תחרותי. חבל רק שיש רק שנתיים אחריות.
-
סיכום
להיט מכירות פוטנציאלי, ובצדק.