סיאט איביזה - אוטו

סיאט איביזה מידע כללי

סיאט איביזה יתרונות וחסרונות

יתרונות / ביצועים ב-1.5 ל', צריכת דלק, מרחב לנוסעים, מחיר, יכולת דינאמית

חסרונות / נוחות נסיעה, בידוד רעשים, איכות חומרים

בשורה התחתונה / האיביזה חזרה למשחק

סיאט איביזה 2022 חוות דעת

  • רקע כללי

    זהו הדור החמישי של סיאט איביזה, והוא נחשף לראשונה בתחילת שנת 2017 על בסיס פלטפורמת MQB-A0 המשמשת את המכוניות הקטנות של קבוצת VAG. בתחילת שנת 2021 הוכרזה מתיחת הפנים של הדגם.

    הדור החמישי בעל פרופורציות דינאמיות יותר מזה שקדם לו, וזאת בזכות ממד רוחב ובסיס גלגלים שצמחו.

    היצע יחידות ההנעה מתבסס ברובו על מנוע הטורבו המוכר של הקבוצה (1.0 ל', 3 ציל'). לארץ הוא מגיע ברמת הספק אחת - 110 כ"ס - ובשידוך לתיבה רובוטית דו-מצמדית עם שבעה הילוכים.

    בראש ההיצע המקומי עומדת גרסת ה-1.5 ל' (טורבו, 4 ציל') בעלת 150 כ"ס (8.2 שניות ל-100 קמ"ש) וברמת גימור FR הבכירה בלבד.

    לאחר מתיחת הפנים איביזה מוצעת עם מערך בטיחותי מלא ועשיר הכולל מערכת בלימה אוטונומית, בקרת שיוט אדפטיבית, תיקון סטייה מנתיב ועוד. איביזה נבדקה בשנת 2017 ע"י יורו NCAP וזכאית לחמישה כוכבי בטיחות.

    שיווק הגרסה לאחר מתיחת הפנים החל בנובמבר 2021.

  • עיצוב ונוכחות

    מתיחת הפנים לא שינה הרבה במופע החיצוני, וזה לא רע שכן איביזה היא אחת ממכוניות הסופרמיני הנאות בסביבה, גם אם קצת התרגלנו למראה.

  • תא נוסעים ומטען

    השינוי העיקרי במתיחת הפנים נגע לסביבת הנהג, שם סיאט השקיעה מאמצים וזה ניכר. מסך המולטימדיה זכה לצג גדול יותר (9.2 אינץ') והוא איכותי וממוקם היטב. הממשק עצמו מעט מסורבל. תוספות הצבע באזור פתחי המיזוג מוסיפות לאווירה הטובה. איכות החומרים עדיין לא מרשימה, אולם סבירה ביחס לסגמנט.

    המרחב מלפנים מספק. מושב הנהג נוח למרות שאין אפשרות לכיוון תמיכה לגב תחתון ותנוחת הנהיגה נמוכה.

    למעט מנהרת הינע רחבה המרחב מאחור טוב ביחס לסגמנט, אולם האווירה שם לא מזמינה בגלל דיפונים פשוטים ונוקשים.

    לתא המטען נפח גדול לסגמנט (355 ל') והוא בעל מבנה שימושי.

     

  • מנוע וביצועים

    מנוע ה-1.5 ל' (150 כ"ס) בעל ביצועים מצוינים ביחס לסגמנט ובכלל. יש המון כוח זמין להתנהלות נינוחה ללא מאמץ והוא נכון להאיץ את האיביזה בקצב מעורר כשצריך.

    תיבת ההילוכים לא נעימה בנסיעה איטית וההעברות בין הילוך ראשון לשני מורגשות ונשמעות מדי.

     

  • נוחות והתנהגות

    איביזה אינה מצטיינת בתחום הנוחות, בוודאי ברכב המבחן שנעל חישוקים במידה 18 אינץ'. הכיול הנוקשה מוביל לספיגה מינימלית של השיבושים בעיר ולא פעם לחבטה של ממש.

    רעשי הרוח והכביש נוכחים.

    לאיביזה התנהגות כביש טובה, בין היתר בזכות כיול המתלים הנוקשה. האחיזה גבוהה, זוויות הגלגול צנועות והתחושה מאוד יציבה ובטוחה בכל מהירות. להגה משקל קל גם במצב הספורט אך הוא מהיר ומדויק. הבלמים מצוינים.

     

  • תמורה למחיר

    איביזה 1.5 ל' מציעה חבילה של ביצועים-אבזור-מחיר מהטובות בסגמנט. גם גרסאות ה-1.0 ל' מתומחרות באופן תחרותי.

  • התפלגות מכירות

    לפי נתוני איגוד יבואני הרכב בשנת 2021 נמסרו כ-4,700 יח' מאיביזה, מתוכן כ-2,900 יח' עם מנוע ה-1.0 ל' ברמת גימור 'רפרנס' הבסיסית (כ-18 יח' ידניות). בנוסף נמסרו עוד כ-1,000 יח' מרמת גימור 'FR', מתוכן כ-200 יח' עם מנוע ה-1.5 ל'. היתר היו ברמת גימור 'סטייל' עם מנוע ה-1.0 ל'.

  • גרסאות ורמות גימור

    איביזה מוצעת בישראל בשתי גרסאות מנוע עיקריות: 1.0 ל', טורבו, 3 ציל, 110 כ"ס או 1.5 ל', טורבו, 4 ציל, 150 כ"ס. בשני המקרים התיבה היא רובוטית דו-מצמדית עם שבעה הילוכים.

    את מנוע ה-1.0 ל' ניתן לקבל בשלוש רמות גימור, בעוד מנוע ה-1.5 ל' מוצע רק ברמת גימור 'FR' הבכירה.

    ב'רפרנס' יש מערכת מולטימדיה עם מסך 8.25 אינץ', חיישני חניה אחוריים ומחירה מאוד תחרותי. 'סטייל' מוסיפה כניסה והנעה ללא מפתח, בקרת אקלים מפוצלת, חיישני גשם, שדרוג למערכת השמע, חישוקים קלים בקוטר 15 אינץ' ועוד.

    רמת גימור 'FR' מוסיפה מערכת שמע משודרגת עם מסך 9.2 אינץ', בורר מצבי נהיגה, חשוקי 17 אינץ', חלון שמש בגג, חיישני חניה קדמיים ומצלמה ועוד. עם מנוע ה-1.5 ל' יש גם תאורת לד מלאה וחישוקי 18 אינץ'.

     

  • בטיחות

    סיאט איביזה נבדקה בשנת 2020 ע"י יורו NCAP וקיבלה דירוג של חמישה כוכבים עם ציון גבוה בהגנה על מבוגרים (95%) וסביר בהגנה על ילדים (77%).

    היצע מערכות הבטיחות המתקדמות כולל בלימה אוטונומית, תיקון סטייה מנתיב באופן תקני, ומרמת הגימור 'סטייל' גם בקרת שיוט אדפטיבית.

     

  • צריכת דלק

    גרסת ה-1.5 ל' הציגה צריכת הדלק ממוצעת של 11.6 ק"מ לליטר במבחן מאומץ, נתון טוב בהתחשב בביצועים. 16 ק"מ לליטר נרשמו בשיוט.

  • מה חדש בסיאט איביזה 2022

    באפריל 2021 עבר הדגם מתיחת פנים, השיווק של הדגם המעודכן החל בנובמבר באותה השנה. במסגרת העדכון איביזה זכתה לשינויי עיצוב קלים מאוד לחוץ. השינוי המשמעותי הוא בסביבת הנהג שעוצבה מחדש: יש מסך מולטימדיה חדש וגדול יותר, פתחי מיזוג שונים ואיכות החומרים שופרה.

    היצע המנועים נותר ללא שינוי - 1.0 ל' עם 110 כ"ס או 1.5 ל' עם 150 כ"ס, בשני המקרים בשידוך לתיבה רובוטית דו-מצמדית.

    ברמות הגימור FR ניתן להוסיף את חבילת 'רד פק' (9,000 שקלים) המוסיפה מערכת שמע של 'ביטס', מחוונים מוקרנים וקליפרים אדומים.

     

  • סיכום

    תמשיך לככב בטבלת המסירות.

סיאט איביזה גרסאות ומחירים

באפשרותך לסמן עד 3 גרסאות ולבצע השוואה בלחיצה על הכפתור מטה להורדת קטלוג סיאט איביזה
סיאט איביזה גרסאות נפח מנוע כוח סוס החזר חודשי
מימון ישיר
מחיר יבואן
999
110
651
96,900
999
110
698
103,900
999
110
792
117,900
1498
150
840
124,900
באפשרותך לבחור עד 3 דגמים

כתבות הקשורות לדגם

|
  • יצרן))
  • יצרן)
  • יצרן)
  • יצרן)
  • יצרן)
  • יצרן)
  • יצרן)
  • יצרן)
  • יצרן)
  • יצרן)

8 1

  • Seat-Ibiza-2022.png
  • Seat-Ibiza-2022.png
  • Seat-Ibiza-2022.png
  • Seat-Ibiza-2022.png
  • Seat-Ibiza-2022.png
  • Seat-Ibiza-2022.png
  • Seat-Ibiza-2022.png
  • Seat-Ibiza-2022.png
  • Seat-Ibiza-2022.png
  • Seat-Ibiza-2022.png

שווה לשקול גם

ציון ותגובת גולשים

ברשותך סיאט איביזה?

ציון משוקלל של גולשי אתר אוטו

ציון ותגובת גולשים

מתחרים סיאט איביזה

סיאט איביזה צריכת דלק

חישוב צריכת דלק אמיתי, הינו נתון שתלוי בהמון משתנים סביבתיים ולכן לעולם לא ניתן נתון מדוייק וצריכת דלק אמיתית.

4
סיאט איביזה צריכת דלק צריכת דלק יצרן
ק"מ /ל׳
צריכת דלק יצרן
עירוני ק"מ /ל׳
צריכת דלק יצרן
בין עירוני ק"מ /ל׳
צריכת דלק
אמיתית ק"מ /ל׳
דרגת
זיהום אוויר
16.1 13.0 טרם נבחן 13.0 9
16.9 13.7 טרם נבחן 13.7 9
16.9 13.7 טרם נבחן 13.7 9
17.2 13.9 טרם נבחן 13.9 9
9