סיאט איביזה 2025

סיאט איביזה 2025 חוות דעת

נבדק על ידי אוהד אלגוב
  • רקע כללי

    זהו הדור החמישי של סיאט איביזה, והוא נחשף לראשונה בתחילת שנת 2017 על בסיס פלטפורמת MQB-A0 המשמשת את המכוניות הקטנות המודרניות של קבוצת פולקסווגן. הדור החמישי בעל פרופורציות דינאמיות יותר מזה שקדם לו, וזאת בזכות ממד רוחב ובסיס גלגלים שצמחו. היצע יחידות ההנעה בישראל מתבסס על צמד מנועי הטורבו-בנזין המוכרים של הקבוצה: 1.0 ל', 3 ציל', 110 כ"ס, ו-1.5 ל', 4 ציל', 150 כ"ס. ובשידוך לתיבה רובוטית דו-מצמדית עם שבעה הילוכים.

    בתחילת שנת 2021 הוכרזה מתיחת הפנים של הדגם. לאחר מתיחת הפנים איביזה מוצעת עם מערך בטיחותי מלא ועשיר הכולל מערכת בלימה אוטונומית, בקרת שיוט אדפטיבית, תיקון סטייה מנתיב ועוד.

    שיווק האיביזה בישראל החל לקראת 2018, והגרסה לאחר מתיחת הפנים נחתה בארץ בנובמבר 2021.

  • עיצוב ונוכחות

    מתיחת הפנים לא שינתה הרבה במופע החיצוני, וזה לא רע שכן איביזה היא אחת ממכוניות הסופרמיני הנאות בסביבה.
  • תא נוסעים ומטען

    השינוי העיקרי במתיחת הפנים נגע לסביבת הנהג, שם סיאט השקיעה מאמצים וזה ניכר. תוספות הצבע באזור פתחי המיזוג מוסיפות לאווירה. איכות החומרים עדיין לא מרשימה, אולם סבירה ביחס לסגמנט.

    מסך המולטימדיה זכה לצג גדול יותר (9.2 אינץ') והוא איכותי וממוקם גבוה מבעבר. הממשק עצמו מעט מסורבל. המרחב מלפנים מספק ומושב הנהג נוח.

    תנוחת הנהיגה נמוכה. למעט מנהרת הינע רחבה, המרחב מאחור נדיב ביחס לסגמנט, אולם האווירה שם לא מזמינה בגלל דיפונים פשוטים ונוקשים. לתא המטען נפח גדול לסגמנט (355 ל') והוא בעל מבנה שימושי.

  • מנוע וביצועים

    בגרסת ה-1.0 ליטר הביצועים בהחלט מספקים ביום-יום, וההתנהלות נמרצת וזריזה דיה. רק בעומס של נוסעים או עלייה ארוכה, הוא מעניק תחושה חסרת מחץ. מנוע ה-1.5 ל' (150 כ"ס) בעל ביצועים מצוינים. יש המון כוח זמין להתנהלות נינוחה ונטולת מאמץ, והוא נכון להאיץ את הרכב בקצב מעורר כשצריך. תיבת ההילוכים לא נעימה בנסיעה איטית וההעברות בין הילוך ראשון לשני מורגשות ונשמעות מדי.
  • טווח נסיעה חשמלי / צריכת דלק

    במבחן הדרכים המאומץ צרכה איביזה 13.3 ק"מ/ל' בממוצע עם מנוע ה-1.0 ליטר. גרסת ה-1.5 ל' הציגה צריכת הדלק ממוצעת של 11.6 ק"מ לליטר במבחן מאומץ. 16 ק"מ לליטר נרשמו בשיוט.

    • צריכת דלק - ממוצעת
      צריכת דלק - ממוצעת
      צריכת הדלק המשולבת לפי נתוני יצרן. כמה קילומטרים תוכלו לנסוע בכל ליטר של דלק
      17.2 ק"מ/ליטר
    • צריכת דלק בפועל
      צריכת דלק בפועל
      צריכת דלק אמיתית משתנה מנהג לנהג בהתאם למזג האוויר ולסגנון הנהיגה. הנתון המוצג מבוסס על המדידה במהלך נסיעת מבחן של מגזין אוטו
      13.9 ק"מ/ליטר
    • נפח מיכל דלק
      40 ליטר
    • דרגת זיהום אוויר
      דרגת זיהום אוויר
      נתון דרגת הזיהום נקבע ע"פ נוסחה של משרד התחבורה
      11
  • נוחות והתנהגות

    איביזה אינה מצטיינת בתחום הנוחות. הכיול הנוקשה מוביל לספיגה מינימלית של השיבושים בעיר ולא פעם לחבטה של ממש. מחוץ לעיר הנוחות משתפרת, אך רעשי הרוח והכביש בולטים מדי. לאיביזה התנהגות כביש טובה, בין היתר בזכות כיול המתלים הנוקשה. האחיזה גבוהה, זוויות הגלגול צנועות והתחושה מאוד יציבה ובטוחה בכל מהירות. להגה משקל קל גם במצב הספורט אך הוא מהיר ומדויק. הבלמים מצוינים.
  • תמורה למחיר

    איביזה בגרסת 1.5 ל' מציעה חבילה של ביצועים-אבזור-מחיר מהטובות בסגמנט. גם גרסאות ה-1.0 ל' מתומחרות באופן תחרותי.
  • גרסאות ורמות גימור

    סיאט איביזה מוצעת בישראל בשתי גרסאות מנוע עיקריות: 1.0 ל', טורבו, 3 ציל, 110 כ"ס או 1.5 ל', טורבו, 4 ציל, 150 כ"ס. בשני המקרים התיבה היא רובוטית דו-מצמדית עם שבעה הילוכים. את מנוע ה-1.0 ל' ניתן לקבל בשלוש רמות גימור, בעוד מנוע ה-1.5 ל' מוצע רק ברמת גימור 'FR' הבכירה.

    רמת גימור 'FR' מוסיפה מערכת שמע משודרגת עם מסך 9.2 אינץ', בורר מצבי נהיגה, חישוקי 17 אינץ', חלון שמש בגג, חיישני חניה קדמיים ומצלמה ועוד. עם מנוע ה-1.5 ל' מקבלים גם תאורת לד מלאה וחישוקי 18 אינץ'.

  • בטיחות

    סיאט איביזה נבדקה מחדש ע"י יורו NCAP בשנת 2022 לאחר שעברה מתיחת פנים וקיבלה דירוג של 5 כוכבי בטיחות עם ציון של 83% בהגנה על מבוגרים, 82% בהגנה על ילדים ו-66% בהגנה על הולכי רגל. היצע מערכות הבטיחות המתקדמות כולל בלימה אוטונומית, תיקון סטייה מנתיב באופן תקני, ומרמת הגימור 'סטייל' גם בקרת שיוט אדפטיבית.
  • מה חדש בדגם

    אין שינויים במפרט בשנת הדגם 2025.
  • 01.png

    סיכום חוות הדעת של אוהד אלגוב

    חרף גילה, סיאט איביזה עדיין מהחבילות האטרקטיביות בקבוצה.

סיאט איביזה שאלות ותשובות

בין 117,400 ל-139,900 שקלים, בהתאם לגרסה ורמת הגימור.
ביצועים טובים בגרסת 1.5 ליטר, צריכת דלק טובה, מרחב לנוסעים, מחיר תחרותי ויכולת דינמית טובה.
בשנת 2021.
דרגה 11 לפי משרד התחבורה.
עדיין אחת הסופרמיני האטרקטיביות הודות לשילוב מחיר, ביצועים ותמורה טובה.
תאורת LED מלאה, חישוקי 18 אינץ', מראה ספורטיבי ודינמי.
לא, אין שינוי לעומת השנה הקודמת. לשנת 2026 תגיע בגרסה עדכנית
חמש דלתות (האצ'בק).
נחשבת לאחת המשתלמות בקטגוריה בזכות ביצועים וצריכת דלק טובים למחיר.
סיאט איביזה 1.0 ל' טורבו אוטומטית ברמת גימור Style.
בלימה אוטונומית, תיקון סטייה מנתיב ובקרת שיוט אדפטיבית מרמת גימור Style.
5 כוכבים במבחן Euro NCAP לשנת 2022.
שדרוג סביבת הנהג, שיפור במולטימדיה ובאבזור הבטיחות.
קל גם במצב ספורט, אך מדויק ומהיר.
תיבה רובוטית כפולת מצמד עם שבעה הילוכים.
110 כ"ס, נמרץ ביום-יום אך חלש תחת עומס.
150 כ"ס, עם כוח זמין רב וביצועים מצוינים.
מהירה ויעילה, אך לא נעימה בנסיעה איטית במיוחד במעבר בין הילוכים נמוכים
עם מנוע ה-1.0 ליטר צריכת הדלק הממוצעת במבחן הייתה 13.3 ק"מ לליטר
בעלת אחיזה גבוהה, תחושה יציבה ובטוחה וזוויות גלגול צנועות.
זריזה וקלת תמרון, גם עם מנוע ה-1.0 ליטר.
1.0 ליטר טורבו 110 כ"ס ו-1.5 ליטר טורבו 150 כ"ס.
17.2 ק"מ לליטר.
13.9 ק"מ לליטר בממוצע.
40 ליטר.
סיאט איביזה השיגה 11.6 ק"מ לליטר במבחן מאומץ, ו-16 ק"מ לליטר בשיוט.
355 ליטרים – מהגדולים בקטגוריה.
כן, בזכות תא מטען נדיב ומרחב פנימי טוב.
הדור החמישי נחשף בתחילת 2017.
על פלטפורמת MQB-A0 של קבוצת פולקסווגן.
שופרה, עם צבעים חדשים ומסך מולטימדיה גדול יותר, אך איכות החומרים עדיין בינונית.
המסך הנוכחי בגודל 9.2 אינץ' ברמת הגימור FR ו-8.25 אינץ' ברמת הגימור סטייל
נוחות נסיעה בינונית, בידוד רעשים לא מספיק ואיכות חומרים לא גבוהה.
נוקשה יחסית, סופגת רע פחות ומעבירה חבטות בכבישים משובשים.
נוחה יותר, אך רעשי רוח וכביש בולטים.
נוחה, עם תנוחת נהיגה נמוכה ומושב נהג מוצלח.
מרווח יחסית לסגמנט, אך אווירה פשוטה בשל דיפונים קשיחים.
אבזור עשיר הכולל בורר מצבי נהיגה, חישוקי 17 או 18 אינץ', מערכת שמע משודרגת ומצלמה.

סיאט איביזה מחירון וגרסאות

סמנו עד 4 גרסאות להשוואה

גרסה

מחיר יבואן

החזר חודשי

סיאט איביזה השוואה למתחרים

סמנו עד 4 דגמים להשוואה
  • ` on
    סיאט איביזה
    סיאט איביזה 1.0 ל' טורבו, אוט', Style
    הספק כוח סוס 110
    מחיר מחירון ₪117400
  • on
    מאזדה 2
    מאזדה 2 (מ. פנים), 1.5 ל', Dynamic
    הספק כוח סוס 116
    מחיר מחירון ₪125900
  • on
    סיטרואן C3
    סיטרואן C3 אוט', 1.2 ל' טורבו, Shine Pack
    הספק כוח סוס 110
    מחיר מחירון ₪118990
  • energy_2.svg
    הונדה ג'אז
    הונדה ג'אז, 1.5 ל' היברידי, אוט', Elegance
    מחיר מחירון ₪154900
  • פיג'ו 208
    פיג'ו 208 אוט', 1.2 ל' טורבו היברידי-מתון, GT
    הספק כוח סוס 145
    מחיר מחירון ₪144490
  • סקודה פאביה
    סקודה פאביה 1.0 ל' טורבו, אוט', Selection
    הספק כוח סוס 115
    מחיר מחירון ₪124990
  • סוזוקי סוויפט
    סוזוקי סוויפט (דור חדש) 1.2 ל' היברידי מתון, אוט', GLX
    הספק כוח סוס 82
    מחיר מחירון ₪129990

חוות דעת גולשים על סיאט איביזה

4.9/5

דירוג משוקלל של גולשי אוטו

לביקורות הגולשים (7)

הנאת נהיגה

4.9

עלויות תחזוקה

4.1

נוחות השימוש ואבזור

4.9

מרווח ישיבה

4.7

תא המטען

4.6

יש לכם סיאט איביזה? כתבו חוות דעת

סיאט ישראל רשימת דגמים

Cookies icon אתר אוטו משתמש בעוגיות

לידיעתך: באתר זה נעשה שימוש בקבצי Cookies ובכלים דומים כדי לספק לך חווית גלישה המותאמת ומבוססת על נתוני הגלישה שלך באתר. המשך הגלישה באתר מהווה הסכמתך לשימושים אלו על-פי לתנאי השימוש ומדיניות הפרטיות.