בשנות השמונים החלה פיאט לצאת מהשותפות; ב-1986 רכשה פולקסווגן חלק מהבעלות וסיאט הפכה לחלק מהקונצרן ב-1990. דגם מקורי, איביזה, נוצר כבר ב-1985, אך דגמי פיאט המשיכו ללוות את סיאט עד אמצע שנות התשעים. עם זאת, ב-1991 הוצג טולדו דגם ראשון מבוסס פולקסווגן (גולף) ואחריו דור 2 לאיביזה (מבוססת פולו). בשנות התשעים הושם דגש על שיפור האיכות והתדמית, והמטרה הייתה לעשות את סיאט למותג דינמי "אלפא של ספרד". בעשור הראשון של המאה ה-21, נעשה ניסיון לבדל את דגמי החברה גם באמצעות עיצוב שונה ולא שמרני.
סיאט מתמקדת בצד הקטן יחסית של הסקלה, ממיני ועד משפחתיות, והציגה רק ב-2015 רכב פנאי ראשון, אטקה. בנוסף מציע המותג גם את המיניוואן הגדול אלהמברה ואת גרסאות הביצועים קופרה לדגמי איביזה ולאון.
סיאט מיובאת לישראל על-ידי צ'מפיון מוטורס, המייבאת את מותגי קבוצת פולקסווגן.
.
בכפוף לתנאי החברה. אי עמידה בפירעון ההלוואה או בהחזר האשראי עלול לגרור ריבים פיגורים והליכי הוצאה לפועל. מספר רישיון 54414. הנתונים המוצגים הם לצורך הדגמה בלבד ואינם מחייבים את מימון ישיר או את אוטו, ביחד או כל אחד לחוד. סכום ההחזר החודשי מחושב ברכב חדש על פי מקדמה בגובה 25% ורכיב בלון בגובה 50% לתקופה של חמש שנים, לפי ריבית של 6.99%, וברכב יד שנייה, על פי מקדמה בגובה 25% ורכיב בלון בגובה 50% לתקופה של שלוש שנים, לפי ריבית של 8.99%. סכום ההחזר הינו משוער בלבד. קבלת ההלוואה כפופה למדיניות מימון ישיר ונהליה. הודעה בנוגע לקבלת חווי אשראי: במידה וביקשת הלוואה ולצורך בחינת זכאותך, מימון ישיר תפנה ללשכת האשראי על מנת לקבל את נתוני האשראי המצויים אודותייך במאגר בנק ישראל.