בניגוד לרוב חברות קונצרן פולקסווגן, בעיקר מהצד העממי של המפה, סיאט לא תציג מכוניות חשמליות עד 2026 - כך מסר מנכ"ל מותג קופרה, וויין גריפית'ס, במסיבת העיתונאים השנתית של הקבוצה בברצלונה.

כדי לבדל את סיאט מקופרה ולמנוע קניבליזציה של מכירות המותג החדש והמצליח, סיאט תתמקד ברכבי בעירה פנימית וכלי ניידות עירונית - תוך התבססות על הקטנוע החשמלי שלה "סיאט Mó". החברה גם מעוניינת להרחיב את ההתמקדות בכלים עירוניים עם רכב מיקרו בעל ארבעה גלגלים (בסגנון רנו טוויזי), שיתבסס על קונספט 'מינימו' שהוצג ב-2019 עם כוונות ייצור, אך נגנז בשל המגיפה.

"המכוניות החשמליות החדשות שאנו מתמקדים בהן כרגע הן עבור מותג קופרה", אמר גריפית'ס . "אנחנו לא יכולים לחשמל את שני המותגים בבת אחת. סיאט תתמקד במנועי בעירה פנימית. קופרה בחשמל".

סיאט מינימו
צילום: סיאט

סיאט לא תשיק את הדגם החשמלי הראשון שלה  לפני 2026, אם בכלל, בהתחשב בכך שקופרה תשחרר שני כלים חשמליים חדשים במהלך השנתיים הקרובות - ה'טאוואסקן' ב-2024 (רכב פנאי קומפקטי על בסיס פולקסווגן ID.4) וגרסת ייצור של הקונספט 'אורבן רבל' בשנת 2025 (הוט האצ' ספורטיבית חשמלית).

"אני חושב שהרעיון ששני המותגים משלימים זה את זה, ויהיו בשוק בו-זמנית, במיוחד בשלב המעבר לחשמל, הגיוני מאוד", אמר גרפית'ס.

קופרה טאוואסקן
צילום: קופרה

בהתייחסו לעתיד של מותג סיאט, הוא הוסיף: "אנחנו עובדים על אסטרטגיה למיקרו-ניידות, לבניית רכב ארבע גלגלי [המינימו] והחלטות לגבי החשמול העתידי של המותג. מעבר לחשמל של דגמים 'בגודל מלא' ישקל רק במועד מאוחר יותר”.

המהלך מגיע לאחר שמותג קופרה הצעיר פרסם את נתוני המכירות הטובים ביותר שלו בשנת 2022, עם 150,000 מסירות - כמעט כפול מכלל המכירות שלו בארבע השנים הראשונות לקיומו.
הצלחה זו הובילה את קבוצת סיאט לרשום רווחים תפעוליים לראשונה מאז 2019 (179 מיליון יורו),   ומחזור של 10.5 מיליארד יורו - המחזור השני בגודלו בהיסטוריה בת 73 השנים של החברה.

סיאט מו
צילום: סיאט

קופרה, שלדברי גריפית'ס צפויה להיות אחראית לכמחצית מהמכירות הכוללות של הקבוצה השנה, מכוונת להגיע ל-500,000 מסירות בשנים הקרובות ומתכננת צעד סופר שאפתני של תחילת שיווק בצפון אמריקה.

קופרה אורבן רבל
צילום: קופרה