מותג סיאט החל לפעול בתחום הספורט המוטורי עוד בתחילת שנות השבעים, ודגמים שלו השתתפו במרוצי ראלי ובמרוצי כביש, וזכו בלא מעט ניצחונות במסגרות אלו.

ב-1985 מיסדה סיאט את הפעילות הזאת במסגרת 'סיאט ספורט', ועשור מאוחר יותר רשמה לזכותה בשנים 1996 עד 1998 שלוש זכיות רצופות באליפות הראלי העולמית בקטגוריה 2L.

באליפויות זכתה איביזה 'קיט קאר' – ובאותה שנה בה הושגה האליפות הראשונה, הציגה סיאט את איביזה בגרסה ספורטיבית, Cupra – שם שהיה קיצור של Cup Racing. ב-2005, כאשר סיאט הציגה את הדור השני של המשפחתית לאון, הוסיפה גם לה גרסת קופרה ספורטיבית, ולזו היו 310 כ"ס. כאן הכיוון היה הפוך; זו זכתה באליפות העולם למכוניות תיור בשנים 2008 ו-2009.

באמצע העשור השני של המאה, דובר בסיאט על קופרה שתהיה יותר מאשר גרסה-של-דגם, ובהמשך היו דיונים על קופרה כתת-מותג של סיאט.

אולם גם במותג הספרדי, גם בהנהלת קבוצת פולקסווגן, הוחלט כי קופרה תהיה למותג יוקרה ספורטיבי. ואכן, בתחילת 2018 הוכרז על ייסוד מותג קופרה החדש.

בתחילה, באותה שנה, התגשם המותג בקופרה אטקה, גרסת ביצועים לרכב הפנאי המוכר עם מפרט מכובד.

ב-2020 הציג קופרה דגם מקורי משלו, פורמנטור, על-שם חצי-אי במיורקה – פנאי-קופה, עם בסיס עדכני וגדול מזה של אטקה – ובעיצוב מקורי וספורטיבי. פורמנטור הוצג בגרסת 150 כ"ס והנעה קדמית גם בגרסת VZ עם 310 כ"ס. בנוסף, הגרסה החזקה ביותר של לאון, קופרה עם 300 כ"ס, נמצאת אף היא בהיצע הדגמים של המותג. וכמובן, גם לקופרה דגם חשמלי – המשפחתית הנקראת בורן.

המשך קריאה