תחרות אוטו השנה 2023 הגיעה לסיומה, ולצד ההכרזה על הזוכה הגדולה בתואר 'אוטו השנה 2023' מגיעות גם ההכרזות על הזוכות והזוכים בקטגוריות השונות. השנה, כבכל שנה מזה 28 שנים, צוות הכתבים של אוטו התכנס לשורה ארוכה של דיונים קדחתניים בהם עברנו על כל קטגוריה וסגמנט אפשריים ושקלנו את המתמודדים והמתמודדות הראויים ביותר לתואר לפי פרמטרים רבים: עיצוב, סביבת נהג, שימושיות, יחידות הנעה, צריכת דלק או חשמל, התאמה לקהל, מגוון גרסאות, רשימת האבזור, בטיחות והתמורה למחיר. הכל הסתכם לכדי מנצחת אחת ברורה בכל קטגוריה.

והשנה, הזוכה בתואר 'אוטו השנה של ישראל 2023 בסגמנט רכבי הפנאי הקטנים' הוא – פיג'ו 2008.

בשנת 2021 פיג'ו 2008 הוכתר בתואר 'אוטו השנה של ישראל' באותה השנה, הישג מרשים כאשר מדובר ברכב פנאי קטן. בשנה שלאחר מכן בכלל חוקי התחרות הוא לא יכל להתמודד על התואר הכללי, אך היה כל כך מוצלח שזכה שוב בתואר 'אוטו השנה' בסגמנט רכבי הפנאי הקטנים. השנה הוא עושה זאת שוב, זו השנה השלישית ברציפות.

פיג'ו 2008
צילום: יובל לוי

אחד מהתחומים בהם בולט ה-2008 במיוחד הוא העיצוב – למרות שמדובר ברכב המסתובב בכבישי ישראל כבר כשלוש שנים (ובהצלחה נאה מבחינת מסירות!) הופעתו עדין מרשימה ומיוחדת. מדובר ברכב פנאי מהמעוצבים והנאים שבנמצא, ואם תבחרו אותו באחד מצבעי המרכב הנועזים יותר (אנחנו אוהבים את הכתום) תזכו להופעה מסובבת ראשים של ממש.

וההופעה המרשימה לא נשארת רק בחוץ, גם סביבת הנהג מעוצבת באופן יוצא דופן בסגמנט – גם כיום. המופע הכללי זוויתי, משדר רוח מודרנית ועדכנית ומביא לידי ביטוי מוצלח את תפישת i-cockpit של היצרנית בה סידור ייחודי לגלגל ההגה ולוח המחוונים. כמובן, 2008 מציע מרחב נאה למשפחה ולמטען בזכות מבנה שימושי למדי. על העיצוב המרשים והמרחב הנאה מוסיף ה-2008 איכות חומרים טובה מאוד, תשומת לב מרשימה לפרטים והרכבה איכותית – הכל מעניק תחושת פרימיום של ממש לרכב הפנאי הקטן הזה.

פיג'ו 2008 סביבת נהג
צילום: יובל לוי

וזה לא רק איך שהוא נראה, זה גם איך שהוא נוסע. פיג'ו 2008 נהנה מכיול מתלים מוצלח המשלב באופן ראוי בין נוחות נסיעה טובה, מהטובות בסגמנט יש לציין, ליכולת דינאמית מרשימה בפיתולים. על כך מוסיף ה-2008 מושבים מוצלחים מאוד ואיכות נסיעה גבוהה – עידון, בידוד טוב של רעשי כביש ורוח – ליצירת רכב שנעים ממש לכסות איתו מרחקים.

הסעיף האחרון נוגע ליחידות ההנעה – ויש שלוש כאלה. באופן ייחודי לסגמנט ה-2008 מוצע עם מנוע דיזל (1.5 ל', 130 כ"ס) חסכוני במיוחד, הצעה מעניינת לנוסעים למרחקים ארוכים. בצד הבנזין מוצע מנוע 1.2 ל' טורבו-בנזין בשני הספקים – 130 כ"ס או 155 כ"ס. כל המנועים שהוזכרו כאן משודרכים לתיבה אוטומטית מוצלחת מאוד בת שמונה הילוכים ולהנעה קדמית, ולכולם ביצועים טובים וצריכת דלק נמוכה ביחס לסגמנט; וגרסת ה-155 כ"ס מוסיפה פלפל בזכות ביצועים ואופי נמרצים ומהנים.

פיג'ו 2008 אוטו השנה
צילום: יובל לוי

המנוע השלישי הוא מנוע חשמלי המוצע בגרסת e-2008. כן, על אף שה-2008 לא צועק "אני חשמלי" הוא מוצע כמעט מראשית דרכו גם בגרסת הנעה כזו, ובכלל הוא היה מראשוני רכבי הפנאי הקטנים בתחום. למנוע החשמלי 136 כ"ס ובזכות סוללת 50 קוט"ש טווח הנסיעה המירבי עומד על מעל ל-340 ק"מ בין טעינות, נתון נאה ביחס לגודל הסוללה וכזה שאמור להספיק למרבית הישראלים במרבית המצבים.

בקיצור, מדובר ברכב פנאי מעוצב למשעי, שימושי, נוח לנסיעה, בעלת יכולת דינאמית גבוהה וכזה שניתן אפילו לקבל בגרסה "ירוקה" – מכל הסיבות האלה, פיג'ו 2008 זוכה אצלנו, גם השנה, בתואר 'אוטו השנה 2023 בסגמנט רכבי הפנאי הקטנים'

פיג'ו 2008 2023
צילום: יובל לוי