תחרות אוטו השנה 2023 הגיעה לסיומה, ולצד ההכרזה על הזוכה הגדולה בתואר 'אוטו השנה 2023' מגיעות גם ההכרזות על הזוכות והזוכים בקטגוריות השונות. השנה, כבכל שנה מזה 28 שנים, צוות הכתבים של אוטו התכנס לשורה ארוכה של דיונים קדחתניים בהם עברנו על כל קטגוריה וסגמנט אפשריים ושקלנו את המתמודדים והמתמודדות הראויים ביותר לתואר לפי פרמטרים רבים: עיצוב, סביבת נהג, שימושיות, יחידות הנעה, צריכת דלק או חשמל, התאמה לקהל, מגוון גרסאות, רשימת האבזור, בטיחות והתמורה למחיר. הכל הסתכם לכדי מנצחת אחת ברורה בכל קטגוריה.

והשנה, הזוכה בתואר 'אוטו השנה של ישראל 2023 בסגמנט פנאי מיני' הוא – סוזוקי איגניס.

באופן מפתיע, למרות שהעולם כולו צועד באופן ברור ומהיר אל עבר רכבי הפנאי, תחום הפנאי-מיני נותר כמעט נטול מתחרים. רק לאחרונה טויוטה נכנסה למשחק עם אייגו X, אבל כמו שגילינו במבחן ההשוואתי שערכנו היא לא הצליחה לשכנע מספיק כדי להדיח את האיגניס השולט בסגמנט מזה כמה שנים. כן, לא רק שאיגניס ניצח במבחן ההשוואתי שערכנו לדגמים, הוא גם זוכה בזכות בתואר 'אוטו השנה בסגמנט הפנאי מיני' לשנת 2023.

איך יכול להיות שרכב די וותיק (הוצג ב-2016) מצליח לזכות בתואר בשנת 2023? פשוט כי מדובר ברכב מוצלח הנשען על תכנון טוב, ואנחנו נסביר.

סוזוקי איגניס
צילום: יובל לוי

ראשית ישנו העיצוב החיצוני המוצלח והחינני. סוזוקי שילבה בעיצובו של איגניס רמיזות רטרו, קריצה לשטח והמון אלמנטים המשדרים שמדובר ברכב "חמוד חמוד". יחידות התאורה הגדולות שנראות כמו עיניים חמודות-כועסות, קורה C רחבה וייחודית בנוף, פרופורציות מוצלחות – הכל מייצר רכב קטן-גדול וחמוד-קשוח. אהבנו.

ואם תיכנסו אל סביבת הנהג תגלו כי היא מעוצבת באופן חביב וחינני ביותר – שילובי הצבעים נאים ויש "יציאות" עיצוביות מרנינות כמו פתחי המיזוג העגולים, "פסנתר" כפתורים בקונסולה המרכזית או ידיות הדלתות המיוחדות. 

סוזוקי איגניס סביבת נהג
צילום: יובל לוי

מעבר לכך, מדובר בסביבת נהג מרווחת ושימושית במיוחד, ביחס למימדים הצנועים כמובן. איגניס, ככל הנראה, הוא הרכב המרווח בקרב המכוניות המיני בישראל – האצ'בק "רגילות" או פנאי – המרחב מלפנים ומאחור נדיב ביותר. גם תא המטען – עם לא פחות מ-271 ל' של נפח הטענה – הוא מהגדולים בסביבת הסגמנט והמחיר. קטן קטן אבל שימושי.

תחום בו איגניס מצטיין ממש הוא המתלים. בסוזוקי הצליחו לסדר לאיגניס הקטן כיול מתלים מוצלח ממש, במיוחד ביחס למכוניות מיני "רגילות". זה מוביל לנוחות נסיעה טובה יחסית לסגמנט וטובה למדי באופן כללי במרחב העירוני, שם הוא צפוי לבלות את מרבית הזמן. אותו נוחות טובה מלווה את איגניס גם בנסיעת שבילים, ואלה חדשות מצוינות שכן רכב הפנאי הקטן הזה ממש משדר שהוא נמצא בבית גם כשהאספלט נגמר.

סוזוקי איגניס 2023
צילום: יובל לוי

יחידת ההנעה צנועה במספרים אך מפתיעה בביצועים – היכולת בעיר ובמהירויות נמוכות מוצלחת בזכות מומנט זמין ותגובות זריזות במיוחד. ובזכות מנוע בנזין יעיל הנמתך ע"י מערכת היברידית-מתונה גם צריכת הדלק מצוינת.

בקיצור, מדובר ברכב פנאי קטן יעיל ושימושי במרחב העירוני עם יכולת אמיתית לטייל בשבילים וכל זה כשהוא שומר על צריכת דלק נמוכה.

לסיכום, מכל הסיבות האלה שהוזכרו כאן למעלה, סוזוקי איגניס היא הזוכה שלנו בתואר 'אוטו השנה 2023 בסגמנט פנאי מיני'

סוזוקי איגניס אוטו השנה
צילום: יובל לוי