סוזוקי איגניס 2022 חוות דעת
-
רקע כללי
סוזוקי איגניס הוא רכב פנאי קטן מאוד (A-SUV) הממלא את המשבצת של מכונית המיני עבור היצרנית היפנית. איגניס נחשף בדורו הנוכחי בשנת 2015 ובשנת 2020 עבר הדגם מתיחת פנים ראשונה.
איגניס מציג הופעה קשוחה בזכות עיצוב חיצוני רבוע המתכתב עם המקובל בקרב רכבי שטח שונים. איגניסה עצמו מוצע בחו"ל עם הנעה כפולה. לגרסה זו סרן אחורי שונה, אך היא אינה מוצעת בישראל.
במסגרת מתיחת הפנים מנוע ה-1.2 ל' הוותיק עודכן וצומדה לו מערכת חשמלית-מתונה (12V), שילוב שהיה קיים בעבר רק בגרסה הידנית וכעת מוצג גם עם תיבה אוטומטית-רציפה. הספק המנוע המחודש נמוך מבעבר - 83 כ"ס בלבד, 7 כ"ס פחות - אך בסוזוקי מבטיחים נתוני צריכת דלק ופליטת מזהמים משופרים.
במתיחת הפנים גם מערך הבטיחות שופר וכיום איגניס מוצע בישראל עם מגוון מערכות בטיחות מתקדמות (בלימה אוטונומית, התרעת סטייה מנתיב ועוד) ולכן זכאי לציון של חמישה כוכבים לפי יורו NCAP במבחנים שנערכו לדגם בשנת 2016.
השיווק בישראל של הדגם לאחר מתיחת הפנים החל ברבעון האחרון של 2020.
-
עיצוב ונוכחות
לאיגניס הופעה מקסימה של גמד-קשוח, וזה נאמר במובן הכי חיובי שיכול להיות.
-
תא נוסעים ומטען
ביבת הנהג מעוצבת באופן מקורי ונאה למדי. החומרים פשוטים ונוקשים כמקובל בקטגוריה, ההרכבה טובה. הנדסת האנוש מוצלחת למדי. מערכת המולטימדיה בסיסית.
המרחב מלפנים נאה. את מושב הנהג פחות אהבנו.
המרחב מאחור טוב ביחס למקובל בסגמנט המיני, מתאים אפילו לשני מבוגרים.
תא המטען קטן.
 
-
מנוע וביצועים
יחידת ההנעה המעודכנת מציגה ביצועים מספקים ומעבר לכך בסביבה העירונית ובמהירויות נמוכות. ככל שעולה המהירות הקצב יורד ורמת הרעש מהמנוע עולה.
צריכת הדלק במבחן הדרכים של 'אוטו' עמדה על 13.5 ק"מ לליטר. לא רע, לא מדהים.
 
-
נוחות והתנהגות
סוזוקי איגניס מציע נוחות נסיעה טובה מאוד ביחס לסגמנט המיני, ובסדר גמור באופן כללי.
לחובתו בעיקר רמת רעש גבוהה: רוח, כביש ומנוע.
גם בשביל נוחות הנסיעה טובה והיכולת שם בהחלט ראויה בהתחשב בכך שאיגניס מוצע עם הנעה קדמית בלבד.
התנהגות הכביש מספקת.
 
-
תמורה למחיר
איגניס מציע הצעה ייחודית, אך מחירו אינו נמוך.
-
מה חדש בסוזוקי איגניס 2022
אין שינוי בשנת הדגם 2022.
-
סיכום
רכב פנאי קטן ומפתיע.
בכפוף לתנאי החברה. אי עמידה בפירעון ההלוואה או בהחזר האשראי עלול לגרור ריבים פיגורים והליכי הוצאה לפועל. מספר רישיון 54414. הנתונים המוצגים הם לצורך הדגמה בלבד ואינם מחייבים את מימון ישיר או את אוטו, ביחד או כל אחד לחוד. סכום ההחזר החודשי מחושב ברכב חדש על פי מקדמה בגובה 25% ורכיב בלון בגובה 50% לתקופה של חמש שנים, לפי ריבית של 4.85%, וברכב יד שנייה, על פי מקדמה בגובה 25% ורכיב בלון בגובה 50% לתקופה של שלוש שנים, לפי ריבית של 8.99%. סכום ההחזר הינו משוער בלבד. קבלת ההלוואה כפופה למדיניות מימון ישיר ונהליה. הודעה בנוגע לקבלת חווי אשראי: במידה וביקשת הלוואה ולצורך בחינת זכאותך, מימון ישיר תפנה ללשכת האשראי על מנת לקבל את נתוני האשראי המצויים אודותיך במאגר בנק ישראל.