תחרות אוטו השנה 2023 הגיעה לסיומה, ולצד ההכרזה על הזוכה הגדולה בתואר 'אוטו השנה 2023' מגיעות גם ההכרזות על הזוכות והזוכים בקטגוריות השונות. השנה, כבכל שנה מזה 28 שנים, צוות הכתבים של אוטו התכנס לשורה ארוכה של דיונים קדחתניים בהם עברנו על כל קטגוריה וסגמנט אפשריים ושקלנו את המתמודדים והמתמודדות הראויים ביותר לתואר לפי פרמטרים רבים: עיצוב, סביבת נהג, שימושיות, יחידות הנעה, צריכת דלק או חשמל, התאמה לקהל, מגוון גרסאות, רשימת האבזור, בטיחות והתמורה למחיר. הכל הסתכם לכדי מנצחת אחת ברורה בכל קטגוריה.

והשנה, הזוכה בתואר 'אוטו השנה של ישראל 2023 בקטגוריית קניית השנה' הוא – BYD אטו 3.

אין ספק שהשנה שחלפה תיזכר בהיסטוריית שוק הרכב המקומי כשנת רכבי הפנאי החשמליים מסין. ובמהלך השנה הזו נכנס למשחק מתמודד אחד רציני במיוחד שנראה לנו והולך להיות מאוד דומיננטי בשנה הקרוב – אנחנו מדברים, כמובן, על BYD אטו 3. אגב, כנראה שגם אתם חושבים כך, שכן לצד הזכיה בתואר 'קניית השנה', BYD אטו 3 זכה בנוסף בתואר 'בחירת הקהל' בקרב המצביעים שהשתתפו השנה.

BYD אטו 3
צילום: עזרא רפאל

לפני שנעבור לתכונותיו, נציג כמה מספרים. האטו 3 הגיע לכאן בחודש נובמבר 2022 – ובכל זאת, ב-BYD הספיקו להעלות על כבישי ישראל מעל ל-3,700 כלים בשנה החולפת, בחודשיים(!). ואם חשבנו שזה מרשים, בחודשיים הראשונים של שנת 2023 BYD מסרה כמעט 4,600 כלים בישראל, רובם של אטו 3, והייתה למותג החמישי בגודלו בישראל. זה מרשים ביותר.

נחזור לדבר על האטו 3 עצמו. מדובר ברכב פנאי קומפקטי (C-SUV) שנחשף לראשונה בשנת 2021. דגם זה מבוסס על פלטפורמה חשמלית ייעודית חדשה ומודרנית ואינו גרסה מוסבת לרכב קיים, וזה מורגש בתחומי המרחב לנוסעים (נגיע לזה), למשל.

BYD אטו 3 קניית השנה
צילום: עזרא רפאל

חיצונית המופע נקי ונעים לעין, ולזכותו הופעת פנאי מובחנת יחסית לחלק מהמתחרים, אבל הסיפור הגדול נמצא בפנים. תאהבו את זה או שלא, אבל לאטו 3 סביבת נהג מעוצבת וייחודית ברמה שפשוט לא ניתן למצוא גם בכלי רכב יקרים בהרבה. הקווים מעוגלים, החומרים מגוונים, הצבעים מוסיפים עניין ופרטי העיצוב הרבים והמיוחדים שובים את העין – בין אם מדובר בפתחי המיזוג הנאים, במיתרים בדלתות, בתאורת האווירה השופעת או בגימור הייחודי לדיפונים. מדובר בסביבת נהג שלא נותנת לעין מנוחה, וזה נאמר לחיוב.

במרכז של כל זה נמצא הפריט המרשים ביותר, כזה שמסתבר כי הקהל הישראלי פשוט אוהב – מסך מולטימדיה ענקי בגודל של עד 15.6 אינץ', בהתאם לרמת הגימור. לא רק שמדובר במסך ענק, התצוגה עצמה איכותית וחדה במיוחד ויש בו שפע אפשרויות כוונון והתאמה אישית. ואם הזכרנו התאמה אישית, המסך עצמו מסתובב על צירו וניתן להציב אותו לאורך או לרוחב, בהתאם למה שאתם מעדיפים.

BYD אטו 3 סביבת נהג
צילום: עזרא רפאל

אבל לא מדובר רכב ברכב מעוצב מבפנים, מדובר גם ברכב ממש מוצלח למשפחה. מלפנים המרחב נאות לשני נוסעים, ומאחור מרחב הפנים טוב ממש וקרוב לשל כלים מעט גדולים ממנו – מיתרונות הגמישות בפלטפורמה כל חשמלית. אגב, אותו עיצוב מרהיב מלפנים ממשים גם אל החלק האחורי, וזה לא משהו שתמיד רואים בסגמנט, וזה מראה שחשבו עליכם קצת יותר. תא המטען גדול למדי ושימושי גם למשפה המטיילת.

על ההנעה אחראי מנוע חשמלי חזק (204 כ"ס) המניע את הגלגלים הקדמיים ומנפק לאטו 3 ביצועים טובים מאוד, טובים בהרבה ממה שהיינו מצפים רק לפני זמן קצר מרכב "משפחתי". עם סוללת 60.4 קוט"ש טווח הנסיעה בפועל עומד על 300-350 ק"מ בין טעינות, בהתאם לקצב וסגנון הנהיגה – נתון נאה ביחס לגודל הסוללה ומספיק למרבית השימושים של רוב הישראלים.

BYD אטו 3 - אוטו השנה 2023 - קניית השנה
צילום: עזרא רפאל

וכמובן, כשזה נוגע לקניית השנה חייבים לדבר על המחיר. כיום מחירו מתחיל בכ-163,500 שקלים לרמת גימור 'קומפורט', ואם תשאלו אותנו זו רמת הגימור שכדאי לקנות. במחיר זה, הנמוך משל מרבית רכבי הפנאי, תקבלו רכב פנאי שימושי, יעיל, חסכוני ומאובזר מבלי להתפשר על בטיחות – שכן BYD אטו 3 נבדק ביורו NCAP וקיבל דירוג של 5 כוכבי בטיחות.

לסיכום, מכל הסיבות האלה שהוזכרו כאן למעלה, BYD אטו 3 הוא הזוכה שלנו בתואר 'אוטו השנה 2023 בקטגוריית קניית השנה'

BYD אטו 3 2023
צילום: עזרא רפאל