תחרות אוטו השנה 2023 הגיעה לסיומה, ולצד ההכרזה על הזוכה הגדולה בתואר 'אוטו השנה 2023' מגיעות גם ההכרזות על הזוכות והזוכים בקטגוריות השונות. השנה, כבכל שנה מזה 28 שנים, צוות הכתבים של אוטו התכנס לשורה ארוכה של דיונים קדחתניים בהם עברנו על כל קטגוריה וסגמנט אפשריים ושקלנו את המתמודדים והמתמודדות הראויים ביותר לתואר לפי פרמטרים רבים: עיצוב, סביבת נהג, שימושיות, יחידות הנעה, צריכת דלק או חשמל, התאמה לקהל, מגוון גרסאות, רשימת האבזור, בטיחות והתמורה למחיר. הכל הסתכם לכדי מנצחת אחת ברורה בכל קטגוריה.

והשנה, הזוכה בתואר 'אוטו השנה של ישראל 2023 בסגמנט המיני' היא – יונדאי i10.

יונדאי i10 זכתה השנה בתואר כשברקע הסגמנט הולך ומצטמצם ונותרות בו פחות ופחות מתחרות. ובכל זאת, i10 זוכה השנה מפני שמדובר במכונית מיני ראויה ומוצלחת לכשעצמה המוצעת במגוון גרסאות ורמות גימור רחב המציע מענה למגוון לקוחות.

יונדאי i10
צילום: מערכת אוטו

ראשית, בכל אחת מהגרסאות הללו בולט עיצובה החינני והמוצלח של המכונית הקטנה הזו. כשנחשפה בשנת 2019 הציגה הקטנה של יונדאי קו עיצובי רענן ודינאמי ששדרג את הופעתה באופן מורגש. הדבר בולט במיוחד ברמת הגימור הגבוהות הזוכות גם לאיפור מתאים וחישוקים נאים. אבל בבסיס ישנו פשוט עיצוב טוב הנשען על פרופורציות נכונות.

העיצוב המוצלח נמשך גם כשנכנסים אל סביבת הנהג. כשמדובר במכוניות קטנות וזולות-יחסית יצרניות הרכב נוטות לחסוך בעלויות וזה מתבטא לעיתים בהופעה משמימה – לא כאן. ביונדאי השקיעו בעיצוב סביבת הנהג של המכונית העירונית שלהם, ולצד לוח מחוונים קלאסי וגלגל הגה נאה ישנו סידור ייחודי למסך המולטימדיה, דשבורד המחולק למפלסים, מגוון חומרים וצבעים וריפודים נאים למושבים – הכל מייצר עניין ומשפר את ההופעה בסביבת הנהג. אהבנו.

יונדאי i10 סביבת נהג
צילום: מערכת אוטו

ולמרות שמדובר במכונית קטנה, מבפנים תגלו שהיא די גדולה. מדובר באחת המכוניות המרווחות בסגמנט שלה – הן מלפנים והן מאחור. למרות מימדיה החיצוניים הצנועים היא מכונית שממש יכולה לאכלס ארבעה נוסעים בנוחות ומרחב ראויים.

ולפני שנעבור להנעה אנחנו חייבים כמה מילים על תא המטען. נפחו עומד על 252 ל', זהו נפח שעד לא מזמן היה מקובל במכוניות מסגמנט אחד למעלה. למעשה עד היום יש כמה מכוניות סופרמיני ואפילו קומפקטיות שמציעות נפח נמוך יותר להטענה. עם הקניות היא תסדר מצוין, אפילו עם מטען לטיול לא קטן. 

יונדאי i10 2023
צילום: מערכת אוטו

כיום מוצעת ה-i10 בישראל עם מנוע אחד – 1.2 ל' המפיק 84 כ"ס, זה לא מעט למכונית כה קטנה. ובזכות הנפח הגדול יחסית (זוכרים שפעם מכוניות כאלה היו מגיעות עם מנוע 1.0 ל'?) ההתנהלות בעיר נינוחה יחסית. התיבה היא רובוטית חד-מצמדית עם 5 הילוכים, נכון היא קצת איטית אבל באמת שמדובר באחת מהתיבות המוצלחות מסוגה. וכבונוס הצמד תיבה-מנוע הזה יודע לחסוך בדלק, אבל ממש – 15.7 ק"מ לליטר במבחן דרכים מאומץ זה נתון מצוין!

גם בסעיף התמורה למחיר היונדאי הקטנה צוברת נקודות, והגרסה הרובוטית מוצעת במחיר מקובל לסגמנט אך מציעה לא מעט, למשל. בנוסף, ליונדאי יש אס קטן בשוורל למי שמחפש לחסוך עוד יותר: ה-i10 היא מהמכוניות הבודדות כיום המוצעות גם בגרסה ידנית. ולא מדובר באחת עם מנוע חלוש, אלא אותו 1.2 ל' של הגרסה הרגילה וכבונוס: המחיר נמוך בכ-10,000 שקלים.

לסיכום, מכל הסיבות האלה שהוזכרו כאן למעלה, יונדאי i10 היא הזוכה שלנו בתואר 'אוטו השנה 2023 בסגמנט המיני'.

יונדאי i10 אוטו השנה 2023
צילום: מערכת אוטו