לפני כחודש נחשפו תמונות ריגול של מתיחת הפנים לסונטה, וכעת יונדאי מפרסמת צילומים רשמיים ראשונים; הדגם הנוכחי הופיע לראשונה ב-2019 עם עיצוב נועז שהעיתונות העריכה, אך הרוכשים הפוטנציאליים כנראה פחות אהבו - וראשי החברה חושדים שהמראה הלא שגרתי הוא אחד הגורמים למכירות המדשדשות.

מכירותיה של יונדאי סונטה ירדו לאורך השנים, כחלק טבעי מהעדפות השוק הנוטות יותר ויותר לכיוון רכבי הפנאי. כך למשל לפני כעשור סונטה נמסרה בכ-230,000 יחידות בארה"ב לבדה, שוק היעד העיקרי של סונטה, ואילו את שנת 2022 סיימה עם פחות מרבע מנתון זה. הירידה במסירות הדגם לצד הצגת משפחתית גדולה חדשה – יונדאי איוניק 6 החשמלית – עשויים להוביל לכך שזה יהיה הדור האחרון של סונטה, מכונית שתציין בעוד כשנתיים 40 שנות ייצור.

ייתכן, אפוא, שזו תהיה שירתה האחרונה של הסונטה (לא יכולנו להתאפק), ולכן המעצבים הלכו עד הסוף עם שפת העיצוב החדשה של היצרנית הנקראת (נשבעים) "ספורטיביות חושנית".

הסונטה המחודשת מאמצת את החזית החדשה של היצרנית הכוללת תאורת לד-יום דקה לרוחב כל מכסה המנוע ויחידות תאורה מוסתרות מתחתיו – בדומה לקונה ולסטאריה, למשל. בגרסה המצולמת היא מציעה קווים קרביים עוד יותר, כחלק מקו 'N-ליין' הספורטיבי למראה, הכולל סבכה ענקית, פגוש אגרסיבי ועוד.

יונדאי סונטה
צילום: יונדאי

מאחור, פתח תא מטען שעוצב מחדש וקווים ישרים יוצרים מראה שונה מבעבר, המודגש על ידי "תאורת H" החדשה; זו מורכבת מזוג יחידות תאורה אנכיות המחוברות בפס לד לכל הרוחב - אשר יוצרות בכך אות H ענקית. קווי המתאר המעוגלים בפגוש האחורי חודדו אף הם, וכוללים סיומת שונה בהתאם לסוג פתחי המפלט בכל גרסה. רמת הגימור N-ליין מקבלת גם ספויילר יותר אגרסיבי בתוספת חישוקי 19 אינץ'.

קו העיצוב הדק והאופקי מאפיין גם את תא הנוסעים המחודש, כאשר לוח המחוונים המוקרן והמולטימדיה מתמזגים למסך משולב ארוך וקעור, לראשונה ביונדאי. יש מסך 12.3 אינץ' למחוונים, ומסך נוסף המחובר אליו עבור המולטימדיה.

יונדאי סונטה 2024 סביבת נהג
צילום: יונדאי

פתח אוורור לכל הרוחב מפריד בין המסך המרכזי לבין הקונסולה התחתונה, ובורר ההילוכים עבר לעמוד ההגה כדי שהקונסולה המרכזית תכיל משענת יד ארוכה יותר ותא אחסון נוסף מתחת לפקדי בקרת האקלים המעודכנים.

יונדאי עדיין לא חושפת פרטיים טכניים ותשחרר מידע טיפין-טיפין, במה שהפך לנוהל מרגיז בתעשייה שנועד כדי לשמור על באזז ארוך ומתמשך. לפי הערכות שונות, יחידות ההנעה צפויות להמשיך ללא שינויים משמעותיים וכוללות כיום, בהתאם לשוק היעד, מנועי בנזין בנפחים 1.5-2.5 ל' עם או ללא הגדשת טורבו, בהספקים שבין 150 כ"ס ועד 286 כ"ס, בשידוך לתיבה אוטומטית או רובוטית דו-מצמדית. לצד אלו ישנן שתי מערכות היברידיות: רגילה עם 192 כ"ס או נטענת עם 202 כ"ס.

יונדאי תציג את הסונטה פומבית בתערוכת הניידות בסיאול ב-30 במרץ. לישראל היא צפויה להגיע לקראת אמצע 2024.

יונדאי סונטה 2024 נחשפה
צילום: יונדאי