פורד ישראל החלה בשיווק הטנדר ריינג'ר בגרסת ראפטור הכוחנית. זו הגרסה הראשונה של הטנדר המגיעה לישראל, ובעוד זמן קצר הוא יגיע לכאן גם בגרסאות רגילות.

הטנדר ריינג'ר חולק אותה רצפה עם רכב השטח ברונקו, שגם הוא מוצע בגרסת ראפטור המשווקת כבר בישראל.
 

פורד ריינג'ר גרסאות

פורד הציגה גרסת ראפטור ל-F-150, הרכב הנמכר בארה"ב מזה ארבעה עשורים, בשנת 2010. גרסה זו כוללת מכלולי שלדה ומנוע המאפשרים לה להתמודד ברמה גבוהה ביותר עם אתגרים טכניים כמו-גם לנוע במהירות רבה מאוד בשבילים. 

פורד ריינג'ר במהדורת T6 הגלובלית הוצג ב-2011, והדור השני שלו ב-2021. גרסת ראפטור של ריינג'ר ראתה אור ב-2022, וגם היא, כמו ב-F-150 ובברונקו, מכוונת להצטיינות יתירה הן בתנועה מהירה, הן בשטח טכני.

פורד ריינג'ר ראפטור
צילום: פורד
 

פרטים נוספים

ברונקו ראפטור המשווק בישראל מצויד במנוע טורבו-בנזין ליטר V6 המייצר 292 כ"ס ב-5500 סל"ד ו-50 קג"מ ב-2300 סל"ד. למנוע זה מערכת למניעת השהיית טורבו ('אנטי לג'). התיבה אוטומטית עם 10 הילוכים וההנעה אחורית או קבועה. לרכב גם הילוך נמוך (Low) ונעילות דיפרנציאל מלפנים ומאחור. 

יצוין כי מנוע זה מייצר תפוקה גבוהה בהרבה – 392 כ"ס ו-59.5 קג"מ – אך אין לזה אין תקינה אירופאית. להשוואה, בראפטור של הדור הראשון, המנוע היה דיזל כפול-מגדשים 2.0 ליטר שייצר 210 כ"ס. 

לראפטור שבעה מצבי ניהוג השולטים במנוע, בתיבה ובבקרות – לכביש אלה 'רגיל', 'רטוב', 'ספורט'; בשטח הם 'חול', 'בוץ', 'סלעים', 'באחה'. כמו כן, לבולמים שלושה מצבי כיול משלהם: 'רגיל', 'ספורט', 'שטח'. בין השאר, לרכב בקרת זחילה במעלה או במורד. 

פורד ריינג'ר ראפטור סביבת נהג
צילום: פורד

כמו בברונקו ראפטור, גם כאן – מפשק הסרנים הורחב, כאן ב-9 ס"מ ל-171 ס"מ מלפנים ומאחור. בנוסף, מרווח הגחון כעת 26.5 ס"מ, וזוויות המרכב משופרות אף הן: גישה, 32 מעלות; בטן, 24 מעלות; נטישה, 24 מעלות. 

בהתאם, השלדה מחוזקת והמכלולים משודרגים. למתלים מלפנים, עצמות עצה כפולות, זרועות ארוכות יותר, ומאחור קפיצי סליל מחליפים קפיצי עלים בגרסה הרגילה. בולמי הזעזועים הם של פוקס בקוטר "2.5 – ולאלה כאמור 3 מצבים. במפרט של הגרסה הפונה גם לאירופה צמיגי קונטיננטל ג'נרל גראבר "33 (במידה 285/70-17).

לא פחות חשוב: בפורד מציינים שמערכת הפליטה הייחודית יודעת להעניק ליווי קולי הולם, ובנוסף למצבים הרגילים ('שקט', רגיל') גם 'באחה' או 'ספורט'.

פורד ריינג'ר ראפטור בארץ
צילום: פורד
 

עניינים נוספים

העיצוב החיצוני בוטה ביותר בהשוואה לריינג'ר הרגיל שגם הוא אינו צנוע במיוחד. בפנים מושבי ספורט מיוחדים, ועיצובם, כך פורד, נעשה בהשראת אלה שבמטוס הקרב F22. מפרטי הבטיחות והאבזור אמורים להיות עשירים כנדרש בגרסת קצה שכזו, ואלה של המהדורה המקומית יפורסמו בשבועות הקרובים.

המחיר 475,000 שקלים.

פורד ריינג'ר ראפטור מחיר
צילום: פורד