פורד ברונקו - אוטו

פורד ברונקו

פורד ברונקו מידע כללי

קטגוריה: פנאי/שטח גדול
גירסה מומלצת:
8.5 ק"מ / ליטר
שנת השקה: 2022

פורד ברונקו יתרונות וחסרונות

יתרונות עיצוב, ביצועים, יכולת שטח, ירידה לפרטים
חסרונות רעש רוח, מחיר, צריכת דלק
בשורה התחתונה רכב שטח מודרני ויעיל, ולא על חשבון נימוסי כביש

פורד ברונקו 2024 חוות דעת

נבדק על ידי שגב אלעד

  • רקע כללי

    הדור הראשון של פורד ברונקו הוצג ב-1966 ושם הדגם, כמו להיט אחר של פורד מאותה התקופה, מקורו בסוס – אבל לא בגזע כמו מוסנטג, למשל. ברונקו היא מילה באנגלית ומקורה במילה הספרדית Broncos שפירושה מחוספס או אם תרצו, קשוח. הדור הנוכחי של הברונקו הוצג בשנת 2020 והוא מבוסס על שלדת סולם כשמלפנים תמצאו עצמות עצה כפולות ומאחור סרן חי עם קפיצי סליל. דור זה הגיע אלינו רק בתחילת 2022 והוא מוצע כיום במגוון גרסאות ברמות הנבדלות ביניהן במנועים וברמות מפרט השטח.

    ה'אואטר בנקס' (Outer Banks; עם 2 או 4 דלתות) ו'ביג בנד' מצויד ביחסי העברה בהילוך הכוח ובסרן מהירים יותר, הנעה כפולה לפי צורך, סרן קדמי דאנה 190, צמיגי "32. 'בדלנדס' (Badlands; עם 2 או 4 דלתות), מיועד לשטח טכני מאתגר במיוחד כשהוא מצויד בין היתר בהנעה כפולה קבועה עם אפשרות לניתוק מוט הייצוב הקדמי, סרן קדמי דאנה 210, יחסי העברה קצרים יותר בהילוך הכוח ובסרן האחורי, נעילת הדיפרנציאל המרכזי, האחורי והקדמי, מיגון גחון ומיגון צד, וצמיגי "33. 'ווילדטראק' (Wildtrak; רק ב-4 דלתות) שמיועדת לשטח פחות טכני, והמפרט מוותר על ניתוק מוט ייצוב, אך מוסיף יחס ההעברה קצר עוד יותר בסרן האחורי, וצמיגי "35.

    המנוע הבסיסי הוא 2.3 ל' טורבו-בנזין 4 ציל' המפיק 270 כ"ס, מעליו ישנו מנוע V6 טורבו-בנזין בנפח 2.7 ל' המפיק 330 כ"ס ושניהם משודכים לתיבה אוטומטית עם 10 הילוכים.

    בראש ההיצע ישנה גרסת 'ראפטור' האימתנית. לזו מנוע טורבו-בנזין V6 כפול מגדשים בנפח 3.0 ל' המפיק 400 כ"ס ומפרט השטח שלה מעורר השתאות. בסיס הגלגלים ארוך בס"מ, היא רחבה ב-16-25 ס"מ משאר גרסאות הברונקו וגבוהה בעד 12.5 ס"מ, כוללת שלדה מחוזקת, צמיגי 37 אינץ', 4 קוילאובר של 'פוקס', זרועות מתלה מוגדלות ועוד.

  • עיצוב ונוכחות

    העיצוב כולו רטרו ואם תרצו, המשך ישיר אם לא העתק מודרני לברונקו מהדור הראשון. התוצאה לא פחות מיפהפייה. הכל מקרין גבריות מסוג של פעם, עם נגיעות מודרניות. אפילו יחידות האחיזה שבקצות מכסה המנוע, הן לא ממש ידיות אחיזה כי אם ידיות קשירה למה שניצוד. אמריקה.

  • תא נוסעים ומטען

    סביבת הנהג של ברונקו ממשיכה לפרוט על מיתרי הנוסטלגיה עם עיצוב רטרו-מודרני-קשוח. המתגים גדולים כדי שיהיו נוחים לתפעול גם עם כפפות, ובכל מקום אליו תביטו תקבלו תזכורת שמדובר בברונקו בדמות סמל או כיתוב.

    החומרים נוקשים, אך במטרה לשמור על עמידות גבוהה ונוחות הניקוי, כך למשל המושבים מרופדים באריג סינטטי דוחה מים ואבק.

    בצד המודני ישנו מסך מוטלטימדיה ענק ולוח מחוונים דיגיטלי, אך זה האחרון מעט קטן ולא ממש ברור, ובכלל הנדסת האנוש טעונה שיפור.

    המרחב לנוסעים מספק בהחלט ובגרסה הארוכה תא מטען מתאים לטיולים ארוכים.

  • מנוע וביצועים

    לארץ הברונקו מגיע עם יחידת כוח אחת, מנוע 2.7 ליטר עם שני מגדשי טורבו ותיבה אוטומטית עם 10 יחסי העברה. 330 כ"ס ו-58 קג"מ זה בהחלט מרשים, ואכן הביצועים יותר מטובים. יש הילוך כיאה לרכב שטח אמתי והגרסאות הבכירות מגיעות עם נעילות דיפרנציאלים, כאשר הגרסה הבסיסית מסתמכת על בקרת המשיכה.

  • נוחות והתנהגות

    ביחס לרכבי שטח אמתיים, פורד ברונקו מספק אחיזה גבוהה, זוויות גלגול מרוסנות ובלימה טובה. בעיר נוחות הנסיעה נוקשה אך ככל שמצפינים הנוחות הופכת טובה יותר ובשילוב ריסון טוב, היא אפילו ראויה. וזה לא משהו שניתן להגיד על הרבה רכבי שטח.

  • תמורה למחיר

    כלי נהדר, אבל המחיר יקר.

  • גרסאות ורמות גימור

    פורד ברונקו מוצע בישראל עם שתי יחידות הנעה עיקריות – 2.3 ל' המוצעת ברמת גימור 'ביג בנד' או 2.7 ל' בשאר רמות הגימור.

    'ביג בנד' היא הפחות מאובזרת וכוללת מסך מולטימדיה ולוח מחוונים דיגיטלי בגודל 8 אינץ', כניסה והנעה ללא מפתח ועוד. לשאר הגרסאות אבזור עשיר יותר הכולל מערכת שמע של B&O, מסך מולטימדיה בגודל 12 אינץ', מערך מצלמות היקפי, משטח טעינה אלחוטי ועוד.

    הבדלים משמעותיים נמצאים במפרט השטח: ב'ביג בנד' יחס העברה קצר, הנעה כפולה לפי הצורך, סרן קדמי דנה 190, צמיגי 32 אינץ', ו'אאוטר בנקס' מוסיפה על כך בקרת זחילה.

    'בדלנס' קשוחה יותר ומוסיפה הנעה כפולה קבועה עם אפשרות לניתוק מוט מייצב, סרן קדמי דנה 210, בולמי בילשטיין, יחסי העברה קצרים יותר, נעילת דיפ' מרכזי, מיגונים, צמיגי 33 אינץ' ועוד.

    'ויילדטראק' מיועדת לשבילים מהירים, היא מוותרת על ניתוק המוט המייצב וחלק מהמיגונים ומחליפה אותם בצמיגי 35 אינץ', בידלוקס בחישוקים, יחס העברה קצר עוד יותר ועוד.

    בנוסף, בראש ההיצע גם גרסת 'ראפטור' בעלת מפרט שטח משופר ואימתי ומנוע 3.0 ל' כפול מגדשים עם 400 כ"ס.

  • בטיחות

    פורד ברונקו טרם נבדק ע"י יורו NCAP.

    במפרט הבטיחות: בלימה אוטונומית, תיקון סטייה מנתיב, בקרת שיוט אדפטיבית, ניטור שטחים מתים, מערכת להמנעות מתאונה ועוד.

  • צריכת דלק

    גרסת ה-V6 של ברונקו דורשת תשלום על הביצועים הטובים בדמות צריכת דלק גבוה שנעה בין 6.7 ל-7.9 ק"מ לליטר במבחני הדרכים שלנו. סביר במונחים של רכבי שטח גדולים וכבדים.

  • מה חדש בפורד ברונקו 2024

    אין שינויים במפרט בשנת הדגם 2024.

  • סיכום

    יכולות שטח ראויות עם יכולות כביש הגיוניות. אנחנו רוצים כזה.

פורד ברונקו גרסאות ומחירים

באפשרותך לסמן עד 3 גרסאות ולבצע השוואה בלחיצה על הכפתור מטה להורדת קטלוג פורד ברונקו

כתבות ומבחני דרכים פורד ברונקו

ברשותך פורד ברונקו?

ציון ותגובת גולשים

פורד ברונקו מתחרים

מתקדמים לרכב הבא?

זה הרגע לקבלת הצעת הלוואה בתנאים מעולים ממימון ישיר

auto image

כמה פרטים ונחזור אליך עם הצעה משתלמת

המידע שהנני מוסר/ת נמסר מרצוני, יישמר במאגרי המידע של מימון ישיר וישמש אותה בהתאם לתקנון ולמדיניות הפרטיות

יש אישור לשלוח הצעות שיווקיות ודיוור כולל דיוור אלקטרוני, SMS ו- WhatsApp מאת מימון ישיר והמותגים הפועלים תחתיה

בכפוף לתנאי החברה. אי עמידה בפירעון ההלוואה או בהחזר האשראי עלולה לגרור ריבים פיגורים והליכי הוצאה לפועל. מספר רישיון 54414. הנתונים המוצגים הם לצורך הדגמה בלבד ואינם מחייבים את מימון ישיר או את אוטו, ביחד או כל אחד לחוד. סכום ההחזר החודשי מחושב ברכב חדש על פי מקדמה בגובה 25% ורכיב בלון בגובה 50% לתקופה של חמש שנים, לפי ריבית של 6.99%, וברכב יד שנייה, על פי מקדמה בגובה 25% ורכיב בלון בגובה 50% לתקופה של שלוש שנים, לפי ריבית של 8.99%. סכום ההחזר הינו משוער בלבד. קבלת ההלוואה כפופה למדיניות מימון ישיר ונהליה. הודעה בנוגע לקבלת חווי אשראי: במידה וביקשת הלוואה ולצורך בחינת זכאותך, מימון ישיר תפנה ללשכת האשראי על מנת לקבל את נתוני האשראי המצויים אודותייך במאגר בנק ישראל.

5