תחרות אוטו השנה 2023 הגיעה לסיומה, ולצד ההכרזה על הזוכה הגדולה בתואר 'אוטו השנה 2023' מגיעות גם ההכרזות על הזוכות והזוכים בקטגוריות השונות. השנה, כבכל שנה מזה 28 שנים, צוות הכתבים של אוטו התכנס לשורה ארוכה של דיונים קדחתניים בהם עברנו על כל קטגוריה וסגמנט אפשריים ושקלנו את המתמודדים והמתמודדות הראויים ביותר לתואר לפי פרמטרים רבים: עיצוב, סביבת נהג, שימושיות, יחידות הנעה, צריכת דלק או חשמל, התאמה לקהל, מגוון גרסאות, רשימת האבזור, בטיחות והתמורה למחיר. הכל הסתכם לכדי מנצחת אחת ברורה בכל קטגוריה.

והשנה, הזוכה בתואר 'אוטו השנה של ישראל 2023 בסגמנט טנדרים בינוניים' הוא – טויוטה היילקס.

טויוטה היילקס, אייקון שטח של ממש שזכה במעמדו הרם בתחום לאורך עשרות שנים של עבודה קשה, זוכה גם השנה בתואר 'אוטו השנה' בסגמנט טנדרים בינוניים – והוא ראוי לכך מסיבות רבות כל כך.

ראשיתו של דגם זה נעוצה עוד במחצית המאה הקודמת – דור ראשון נחשף בשנת 1968 והוא מוצע מאז ועד היום ללא הפסקה בדורות שונים, זה הנוכחי הוא השמיני בשושלת והוא הוצג בשנת 2015. ובטויוטה לא שקטו על השמרים ובכל כמה שנים מציגים מהדורה עדכנית לטנדר זה – מחדשים בעיצוב, במערכות בטיחות, במנועים ועוד – על מנת להשאירו תחרותי ועדכני. 

טויוטה היילקס
צילום: יואל פלרמן

ואיך זה עובד להם? זה עובד לטויוטה פשוט נהדר. בשנת 2022 היילקס היה הדגם הנמכר מסוגו עם לא פחות מ-2,467 יח' שנמסרו – כמעט כפול מהתמחרה הבא בתור. מספר זה אומר שבשנת 2022 היילקס החזיק לבדו כמעט 47% משוק הטנדרים הבינוניים בישראל – נתונים פשוט פנטסטיים עבור היצרנית. והיילקס לא עשה זאת בתחום ריק ונטול תחרות – מולו עמדו השנה שני מתמודדים ותיקים ומוכשרים ומאוד פופולריים בפני עצמם. בהחלט הישג מרשים.

אז מה הופך את ההיילקס להצלחה שכזו? ראשית, כאמור מדובר ברכב בעל שושלת עבר ארוכה ומפוארת – כזו שהוכיחה לאורך השנים את כושר העבודה והעמידות של דגם זה. דגם זה מסתובב במדבריות העולם כבר שנים, סוחב מטענים ומשאות לאורכן ורוחבן של מדינות, מככב בשלל סרטונים וקטעי טלוויזיה הבוחנים את עמידותו (כולל הקטע הנודע ב'טופ גיר') ופשוט ממשיך לעשות זאת מבלי להתלונן ולדרוש יותר מדי.

על עמידות וקשיחות היילקס מסמן 'וי', אבל היילקס של היום זה לא היילקס של פעם – וזה נאמר לחיוב. המופע החיצוני מרשים, במיוחד ברמות הגימור הגבוהות והמאופרות – זה כבר לא המופע התכליתי מדי של טדנרי העבר. גם סביבת הנהג עדכנית כנדרש, נאה למראה, נעימה למגע, נוחה לשימוש ואיכותית למדי. תנוחת הנהיגה, המושבים, בידוד הרעשים – כולם תחומים בהם היילקס שופר ובמבחן הדרכים שערכנו לו נמצא כמוצלח יותר מבין המתמודדים.

טויוטה היילקס סביבת נהג
צילום: יואל פלרמן

מעבר לכך, היצע המנועים גדול למדי ועשיר מבעבר ומזה של מרבית המתמודדים. בבסיס מוצע מנוע 2.4 ל' עם 150 כ"ס – אמין, עמיד, יעיל וחסכוני למדי, בדיוק כפי שנדרש מטנדר עבודה. אלא שמעליו מוצע מנוע נוסף, גדול יותר, חזק יותר ומעודן יותר – כזה המציע גם דברים ש"רוצים" למי שלא מסתפק רק במה ש"צריך". כי עם 204 כ"ס מדובר באחד הטנדרים החזקים בסביבה, והחזק ביותר מבין טנדרי העבודה המסורתיים. בגרסה זו ביצועי היילקס משובחים ממש, שלא על חשבון צריכת הדלק שנותרה טובה בהחלט.

בקיצור, מדובר בטנדר עבודה יעיל ומוצלח מאוד, עמיד וקשוח המציע כישורי נשיאה, נסיעה ושטח מן המעלה הראשונה בתחומו. ובזכות איכות החיים הטובה יחסית שהוא מציע על סיפונו – סביבת נהג, נוחות נסיעה, אבזור ועוד – הוא גם קוסם בתור רכב פנאי/שטח מעבר לשעות העבודה.

לסיכום, מכל הסיבות האלה שהוזכרו כאן למעלה, טויוטה היילקס הוא הזוכה שלנו בתואר 'אוטו השנה 2023 בסגמנט טנדרים בינוניים'.

טויוטה היילקס אוטו השנה 2023
צילום: יואל פלרמן