טויוטה היילקס 2022 חוות דעת
-
רקע כללי
באמצע 2015 חשפה טויוטה את הדור השמיני של הטנדר האייקוני שלה (חוגג 50 שנה ב-2018), היילקס, לאחר עשר שנות ייצור של הדור הקודם. מתיחת הפנים של הדגם הוצגה ביוני 2020 וזו המהדורה המשווקת כיום בישראל.
המראה החיצוני מעודכן, כשגם חלל הנוסעים איכותי ומודרני יותר, כולל מסך מגע גדול.
המבנה הבסיסי דומה אמנם לזה של הדור קודם (ושאר בני מינו), אולם מדובר ברכב חדש לחלוטין, כולל שלדת סולם חדשה (308.5 ס"מ בסיס גלגלים).
מתוך שפע גרסאות המוצעות בחו"ל, לישראל מגיעים כיום שני מנועים – טורבו-דיזל 2.4 ליטר עם 150 כ"ס ו-40.8 קג"מ או 2.8 ל' עם 204 כ"ס ו-51 קג"מ. לכל הגרסאות, קבינה כפולה ולמעט גרסת הבסיס לכולן הנעה כפולה ותיבה אוטומטית עם שישה הילוכים.
בניגוד לעבר, ההיילקס החדש מצויד כסטנדרט בנעילת דיפרנציאל אחורי (במקום מוגבל החלקה בדגם הקודם).
במבחני ריסוק קיבל ההיילקס חמישה כוכבי בטיחות לפי יורו NCAP, אולם מדובר במבחן פחות מחמיר מהנהוג כיום (נבדק ב-2016).
ההיילקס החדש הגיע לישראל בספטמבר 2015, כאשר בספטמבר 2020 החל שיווק גרסה לאחר מתיחת פנים.
-
עיצוב ונוכחות
המראה לאחר מתיחת הפנים אגרסיבי ובולט מבעבר, וגרסאות ה'סהרה' כבר פונות לתחומי ספורט-שטח מעוררים של ממש.
-
תא נוסעים ומטען
המופע הכללי של סביבת הנהג מודרני מהמקובל בתחום ומעוצב למדי. למערכת המולטימדיה (מסך 8 אינץ') התממשקות לאפל ואנדרואיד. איכות החומרים וההרכבה טובים מהמקובל. יש המון תאי אחסון שימושיים במהלך יום עבודה. הנדסת האנוש לא תמיד ברורה מספיק.
המרחב מלפנים טוב, תנוחת הנהיגה סבירה והמושב מוצלח פחות.
המרחב מאחור מספק לשני מבוגרים, אך המושב עצמו נמוך ולא נוח. אין פתחי מיזוג.
דלת הארגז כבדה והפתיחה שלה אינה משוככת.
 
-
מנוע וביצועים
היילקס המעודכן נבחן עם מנוע ה-2.8 ל' (204 כ"ס) ותוספת הסוסים מורגשת מאוד ביחס ל-2.4 ל' (150 כ"ס) בעלת הביצועים הפושרים. המנוע החדש מעניק להיילקס יכולות תאוצה טובה, בכל מצב ובכל בעומס, ביחס לטנדרים מתחרים ובכלל.
תיבת ההילוכים מעט איטית בפעולתה אך חלקה למדי.
צריכת הדלק במבחן דרכים עמדה על כ-8.6 ק"מ לליטר, נתון דומה לזה שקיבלנו עם המנוע הקטן.
 
-
נוחות והתנהגות
נוחות הנסיעה בעיר אינה מצטיינת כלל וכלל בגלל כיול מתלים נוקשה שאמור להתאים גם למצבים של עומס מלא בארגז.
מחוץ לעיר המצב משתפר באופן וניכר ונוחות הנסיעה בתוואי כזה בסדר גמור.
בידוד הרעשים לא מתעלה אך ביחס לסגמנט הוא סביר.
היכולת בשטח טובה מאוד, אולי הטובה ביותר בסגמנט. בשביל הנוחות סבירה ומשתנה בהתאם לקצב.
התנהגות הכביש סולידית עם נטייה ברורה לתת היגוי. בסך הכל היכולת מספקת עבור טנדר.
 
-
תמורה למחיר
ביחס לגרסאות ה-2.4 המקבילות הסכום הנדרש עבור המנוע הגדול לא גבוה במיוחד בהתחשב בביצועיו. ביחס למתחרים מדובר בטנדר יקר, הגיוני בהתחשב ביכולת הכוללת.
-
מה חדש בטויוטה היילקס 2022
בספטמבר 2020 הגיעה הגרסה לאחר מתיחת הפנים וזו כללה שינויים לעיצוב החיצוני, סביבת נהג משופרת ועוד. להיצע המקומי נוסף מנוע ה-2.8 ל' בעל הספק מרשים (204 כ"ס).
לא נעשו שינויים בשנת הדגם 2022.
 
-
סיכום
יש כיסוי למוניטין.
בכפוף לתנאי החברה. אי עמידה בפירעון ההלוואה או בהחזר האשראי עלול לגרור ריבים פיגורים והליכי הוצאה לפועל. מספר רישיון 54414. הנתונים המוצגים הם לצורך הדגמה בלבד ואינם מחייבים את מימון ישיר או את אוטו, ביחד או כל אחד לחוד. סכום ההחזר החודשי מחושב ברכב חדש על פי מקדמה בגובה 25% ורכיב בלון בגובה 50% לתקופה של חמש שנים, לפי ריבית של 4.85%, וברכב יד שנייה, על פי מקדמה בגובה 25% ורכיב בלון בגובה 50% לתקופה של שלוש שנים, לפי ריבית של 8.99%. סכום ההחזר הינו משוער בלבד. קבלת ההלוואה כפופה למדיניות מימון ישיר ונהליה. הודעה בנוגע לקבלת חווי אשראי: במידה וביקשת הלוואה ולצורך בחינת זכאותך, מימון ישיר תפנה ללשכת האשראי על מנת לקבל את נתוני האשראי המצויים אודותיך במאגר בנק ישראל.