תחרות אוטו השנה 2023 הגיעה לסיומה, ולצד ההכרזה על הזוכה הגדולה בתואר 'אוטו השנה 2023' מגיעות גם ההכרזות על הזוכות והזוכים בקטגוריות השונות. השנה, כבכל שנה מזה 28 שנים, צוות הכתבים של אוטו התכנס לשורה ארוכה של דיונים קדחתניים בהם עברנו על כל קטגוריה וסגמנט אפשריים ושקלנו את המתמודדים והמתמודדות הראויים ביותר לתואר לפי פרמטרים רבים: עיצוב, סביבת נהג, שימושיות, יחידות הנעה, צריכת דלק או חשמל, התאמה לקהל, מגוון גרסאות, רשימת האבזור, בטיחות והתמורה למחיר. הכל הסתכם לכדי מנצחת אחת ברורה בכל קטגוריה.

והשנה, הזוכה בתואר 'אוטו השנה של ישראל 2023 בסגמנט המיניוואנים' הוא – קיה קרניבל.

אין לנו דרך ליפות את האמת הפשוטה שאומרת כי הקהל, בישראל ובעולם, קונה פחות מיניוואנים מאשר בעבר ומעדיף יותר ויותר את רכבי הפנאי. ואנחנו חושבים שעבור רבים זו פשוט טעות שכן המיניוואנים מציעים שימושיות אדירה שאין כמותה למשפחה – וקיה קרניבל הוא דוגמה פשוט מצוינת לכך.

קיה קרניבל הראשון הוצג עוד בשנת 1998, זהו רכב עם מורשת של 25 שנה בתכנון וייצור מיניוואנים, וזה מורגש. הדור השני הוצג בשנת 2005, השלישי בשנת 2014 והדור הרביעי (הנוכחי) ראה אור בשנת 2020. דור זה מבוסס על פלטפורמה עכשווית של היצרנית (N3), מציג צמיחה במימדים ומסמן נקודת מפנה בהופעה החיצונית.

קיה קרניבל
צילום: מערכת אוטו

כן, קיה קרניבל הוא רכב שפשוט נראה מצוין – בלי "אבל", בלי "יחסית ל…" ובלי תירוצים. העיצוב כולו הפגנת נוכחות בולטת ודרמטית – ואנחנו מתכוונים לזה במובן החיובי ביותר שאפשר. העיצוב כה מוצלח שניתן להתעלם בקלות מהמבנה הרבוע והתכליתי שלו, והוא מצליח להלך בין רכבי הפנאי כאילו היה אחד מהם אך שומר על הקו האישי שלו, על חלקם מאפיל בעיצובו הנאה.

כנסו פנימה ותגלו מופע שונה לגמרי. סביבת הנהג מזמינה מאוד בזכות גוונים נעימים, חומרים טובים ועיצוב נאה ועדכני. מול הנהג לוח מחוונים דיגיטלי מרשים, לצידו מסך מולטימדיה גדול והכל הוא חלק מסביבת נהג מאוד נעימה ונוחה לשימוש. תנוחת הנהיגה טובה, המושב מצוין והכל מאפשר לבלות על סיפונות של קרניבל שעות על גבי שעות בנוחות מקסימלית.

כמובן, גולת הכותרת נוגעת לנוסעים. הכניסה לאחור נוחה במיוחד בזכות דלתות גדולות (הזזה, פתיחה חשמלית) ומימדים נדיבים, וכל הורה אמור לדעת להעריך זאת כאשר מדובר בהטענת ילדים קטנים. בפנים תגלו שני מושבי קפטן גדולים ונוחים הניתנים להזזה וכוונון בכל כיוון וזווית אפשריים. המרחב, כמעט מיותר לציין, עצום.

קיה קרניבל מרחב
צילום: מערכת אוטו

גם תנאי המחיה בשורה השלישית נוחים להפליא, ואין רכב פנאי שיכול להתחרות בתנאים שמציע קרניבל. הכניסה לשם נוחה מאוד והמרחב שם לשני נוסעים מצוין, טוב גם לשלושה. ואפילו שהיושבים שם רחוקים מאוד מהשורה הראשונה גם הם יהנו מפתחי מיזוג, תאורה ושקעי טעינה בשפע. 

ולמרות שקרניבל מציע מרחב אדיר ממש לנוסעיו, הדבר אינו בא על חשבון המקום למטען. קיה קרניבל מציע נפח הטענה של יותר מ-600 ל' גם כאשר כל המושבים בשימוש – ותראו לנו רכב פנאי גדול ככל שיהיה המציע נפח דומה. קיפול המושבים כבר מייצר נפח הטענה מסחרי ממש, שימושי במעברי דירות.

היצע יחידות ההנעה מגוון וכולל מנוע טורבו-דיזל מוצלח בנפח 2.2 ל' המפיק 202 כ"ס ומפתיע בצריכת דלק מצוינת בהתחשב בגודל ובביצועים. מי שמעדיף בנזין ישמח למצוא ב-V6 בנפח 3.5 ל' שותף נאמן לדרך המציע ביצועים מצוינים בזכות 272 כ"ס וצליל ערב לאוזן. צאו לדרך ותגלו בשני המקרים רכב המציע איכות נסיעה גבוהה ונוחות נסיעה טובה – מדובר ברכב נעים לכיסוי מרחקים.

בקיצור, קיה קרניבל הוא רכב שימושי באופן יוצא דופן למשפחה המציע מרחב אדיר לנוסעים ולמטען שלא על חשבון העיצוב, הביצועים או איכות הנסיעה הטובים כמו או עדיפים על אלה של רכבי הפנאי. והבונוס? המחיר נמוך בעשרות אלפי שקלים מזה של רכבי פנאי מקבילים.

לסיכום, מכל הסיבות האלה שהוזכרו כאן למעלה, קיה קרניבל היא הזוכה שלנו בתואר 'אוטו השנה 2023 בסגמנט המיניוואנים'.

קיה קרניבל אוטו השנה 2023
צילום: מערכת אוטו