פיג'ו 2008 הוא אחד הדגמים החשובים והמצליחים של היצרנית בשנים האחרונות; הוא נמנה בקביעות בין שלושת רכבי הפנאי הנמכרים ביותר באירופה בסגמנט B, עמד בראש הקטגוריה בשנת 2021 והיה הרכב החמישי הפופולרי ביותר ביבשת באותה שנה.

אולם ב-2022 הוא צנח קצת במכירות והחליק מחוץ לרשימת 10 הרכבים הנמכרים ביותר, כך שאין ספק שהגיע הזמן למתיחת פנים שתצית מחדש את העניין ברכב הפנאי הקטן.

החידוש הבולט ביותר במתיחת הפנים הוא בגרסה החשמלית, ה-e-2008, שהיוותו למעלה מ-17% ממכירות הדגם באירופה ב-2022; בדומה לעדכון שבוצע ב-e-308 וב-e-208 מוקדם יותר השנה, מקבל גם ה-e-2008 מארז סוללות גדול ויעיל יותר של 54 קוט"ש (50 קוט"ש בגרסה היוצאת) אשר משפר את הטווח החשמלי מ-344 ק"מ ל-406 ק"מ בין טעינות.

הסוללה הגדולה יותר משודכת למנוע חשמלי חדש של 156 כ"ס, שמציג שיפור של 20 כ"ס ביחס למנוע המוחלף. יכולת הטעינה המהירה לא השתנתה, וה-e-2008 עדיין לא יכול לטעון בהספק של יותר מ-100 קילוואט, כך שמילוי של 80% אחוז מהסוללה אורך 30 דקות. בנוסף, פיג'ו ממשיכה להציע מטען ביתי אופציונלי של 11 קילוואט, שמקצר את זמן הטעינה הרגיל של 7.5 שעות במטען הביתי הסטנדרטי (7.4 קילוואט).

פיג'ו 2008 עיצוב
צילום: פיג'ו

באגף ההיברידי, גם ה-2008 זוכה לגרסה המעודכנת של מנוע הטורבו-בנזין 1.2 ליטר, המשודך למערך היברידי מתון 48 וולט. לטענת פיג'ו, גרסה זו מסוגלת לצמצם את צריכת הדלק בעד 15% ביחס למנוע הבנזין המוחלף.

מנוע ה-1.2 ליטר המעודכן מוצע בדגמים אחרים בשתי גרסאות הספק, אשר שתיהן כוללות מנוע חשמלי בהספק של 28 כ"ס בתוך תיבת הילוכים כפולת-מצמד בעלת שישה הילוכים (שמחליפה את תיבת שמונת ההילוכים הפלנטרית של הדגם היוצא). כזכור, מדובר במנוע חדש אשר פועל במחזור מילר החסכוני, עושה שימוש במגדש טורבו עם גיאומטריית להבים משתנה ומצויד בשרשרת תזמון במקום רצועה. גרסת הבסיס שלו מפיקה 100 כ"ס, אולם ה-2008 יוצע רק בגרסת 136 כ"ס החזקה יותר - אשר ייצורו יתחיל רק ב-2024, מספר חודשים אחרי שיתחיל שיווקן של שאר הגרסאות.

פיג'ו 2008
צילום: פיג'ו

השינוי הוויזואלי ב-2008 המעודכן עדין למדי, וכמקובל במתיחות פנים הוא זוכה לשבכה חדשה ורחבה יותר שמעניק לו יותר נוכחות, כמו גם חישוקים חדשים ואת הלוגו החדש-ישן של היצרנית. בדומה ל-508 שעודכנה לאחרונה, גם ה-2008 זוכה לתאורת-יום חדשה עם שלושה טופרי אריה במקום ניב הלד היחיד בדגם היוצא. רמות הגימור הבכירות יזכו גם ליחידות תאורה ראשיות עם שלושה פנסי לד מלפנים, בעוד שמאחור יזכו כל רמות הגימור לפנסים אחוריים עם חתימת תאורה חדשה.

השינויים בתא הנוסעים מינוריים, וכוללים ריפודים חדשים, מוט הילוכים מוקטן ושיפור גרפי ללוח המחוונים המוקרן. רמות הגימור הגבוהות יזכו לתצוגת מחוונים תלת מימדית, משטח טעינה אלחוטי מהיר (בהספק 15 וואט, לעומת 5 וואט בדגם היוצא), תוספת של שקעי USB, מצלמות באיכות גבוהה יותר ועוד.

פיג'ו 2008 2024 סביבת נהג
צילום: פיג'ו

כל הגרסאות יגיעו כסטנדרט עם מסך מגע בגודל 10 אינץ' למולטימדיה, שזכה אף הוא לעדכוני ממשק.

פיג'ו הוסיפה גם פונקציות נוספות לאפליקציה הסלולרית MyPeugeot והיא מאפשרת כעת לאחסן חשבוניות של טיפולים במוסך ולשלוח פרטי ניווט מהסמארטפון לרכב לפני תחילת הנסיעה.

פיג'ו 2008 2024
צילום: פיג'ו