לובינסקי, יבואן MG, המותג הסיני הוותיק בישראל, השיק בתחילת השבוע את הדגמים החשמליים המשפחתיים MG4 ו-MG5 במבנה האצ'בק וסטיישן בהתאמה. 

לפי דני שביט, מנכ"ל לובינסקי, השקה זו מסמנת גם הרחבה משמעותית של פעילות המותג בישראל, לאחר שזו נפגעה בגלל הקורונה והשפעתה על היצרן הסיני. 
 

מה שהיה

כזכור, היבואן לובינסקי השיק את מותג MG ואתו את דגם הפנאי ZS ב-2018, וזה הקדים את שאר המותגים מסין בשנתיים לערך. לאחר שנה, הוצגה הגרסה החשמלית של ZS, גם היא חלוצה בסוגה, גם היא הצליחה כאן, ובהמשך נרשמו לה הזמנות רבות.

אלא שאז פרצה הקורונה; העיר שנחאי ומפעל SAIC, תאגיד הרכב הסיני והבעלים של MG, נכנסו לסגר וההספקה נעצרה. אמנם דגם הפנאי גדול יותר EHS בגרסה ההיברידית-נטענת שווק כאן בהמשך (והיה לנמכר מסגו ב-2022), אבל ZS במהדורתו האירופאית כמעט ולא יוצר, גם בגלל בעיות עם ספקי משנה. לאחרונה הגיעו לכאן מספר יחידות, אבל ייצור הדגם פסק והוא אינו במבחר המקומי.

MG ZS EV
צילום: רונן טופלברג
 

מה שיש. ויהיה

כעת מעלה MG הילוך עם כניסה לאירופה, ולשביט יש סיבות לאופטימיות, בעיקר מכיוון שהיצע היחידות אמור להיות גדול מאוד. 

ביחס לדגמים שהוצגו כעת, המלאי של MG4 גדול, ובלובינסקי מכוונים להיקף מכירות של אלפי יחידות. ביחס ל-MG5, הכוונה היא למכור מאות כלי רכב עם ציפייה ל-1000 יחידות. 

בהמשך יוצגו גרסת ההנעה כפולה של MG4 בהספק 449 כ"ס וגרסה נוספת לטווח ארוך יותר.

MG4
צילום: יצרן

בקרוב יוצג דגם הפנאי החשמלי בגודל בינוני (D-SUV) מרבל R; זה הושק בסין במקורו כמרבל X ב-2018 במסגרת מותג ראווי (Roewe) של SAIC, והוצג בגרסתו האירופאית כמרבל R של מותג MG ב-2021. בסיס הגלגלים של מרבל R הוא 280 ס"מ, אורכו 467 ס"מ, רוחבו 192 ס"מ וגובהו 162 ס"מ.

מרבל R מוצע בשתי גרסאות מנועים; לאחת 2 מנועים אחוריים בהספק 180 כ"ס, הנעה אחורית ומ-0 ל-100 קמ"ש ב-7.9 שניות; לשנייה בנוסף מנוע קדמי ל-288 כ"ס, ההנעה כפולה ומשך הזינוק ל-100 קמ"ש הוא 4.9 שניות.

המותג הסיני כיום, שמקור שמו ב-MG הבריטי (Morris Garage; עבר לבעלות סינית ב-2006) יציין השנה 100 שנים להיווסדו. לכבוד אירוע זה הציג היצרן הסיני דגם רודסטר – סוג הרכב שהעניק ל-MG המקורי את תהילתו – וכיאה לתקופה זו הוא מחושמל, וכראוי לדגם עם בסיס שכזה הביצועים משובחים בהחלט.

MG Marvel X
צילום: MG

קונספט לדגם זה נחשף ב-2021, בתערוכת שנחאי האחרונה הוצג סייברסטר בגרסת ייצור, וזה ישווק באירופה ב-2024. יחסית לסוג רכב כזה ולמקורותיו, סייברסטר גדול; בסיס הגלגלים 270 ס"מ, האורך 436 ס"מ, הרוחב 191 ס"מ, הגובה 133 ס"מ, המשקל 1850 ק"ג. להשוואה, לדגם האחרון (TF, יוצר עד 2011), היה בסיס גלגלים של 237.5 ס"מ, אורכו 392 ס"מ, רוחבו 163 ס"מ והמשקל כ-1000 ק"ג. 

גם הביצועים. סייברסטר תוצע עם מנוע אחד, הנעה אחורית והספק של 309 כ"ס, וגם עם 2 מנועים, הנעה כפולה, 543 כ"ס ו-0 ל-100 קמ"ש ב-3.5 שניות. עיצוב סייברסטר משמר את רוח המקורות: רודסטר עם מכסה מנוע ארוך, זנב קצר וגג מתקפל העשוי בד. וכן, היא תגיע לארץ, מבטיח שביט.

MG סייברסטר
צילום: MG