MG ZS 2025 חוות דעת

נבדק על ידי אוהד אלגוב
decor
on

הגרסה המומלצת של אוטו

+MG ZS Hybrid אוט', 1.5 ל' היברידי, Luxury 2025

  • רקע כללי

    בנובמבר 2024 הושק בישראל הדור השני של רכב הפנאי הקטן MG ZS.

    הדגם החדש ראה אור שבע שנים לאחר קודמו, והוא מוצע כמוהו עם מנוע בנזין, הנעה חשמלית ובגרסה היברידית – וזאת האחרונה היא החונכת את הדור השני בישראל.

     

    הדור החדש של ZS גדול מקודמו; אורך בסיס הגלגלים 261 ס"מ ואורך המרכב 443 ס"מ, רוחבו 182 ס"מ וגובהו 163.5 ס"מ. נפח תא המטען 443 ליטרים והמשקל 1410-1420 ק"ג. להשוואה, בסיס הגלגלים בדגם הפורש היה 258 ס"מ ואורכו 432 ס"מ.

     

    הגרסה ההיברידית חולקת אותה מערכת המשרתת את MG3 - מנוע בנזין אטמוספרי בנפח 1.5 ליטר החובר למנוע החשמלי כדי לייצר הספק משולב של 194 כ"ס.

    למערכת תיבה אוטומטית עם 3 הילוכים וההנעה הקדמית.

    הביצועים: 8.7 שניות ל-100 קמ"ש ומהירות מרבית של 168 קמ"ש.

    במערכת מנוע חשמלי נוסף האחראי על טעינת הסוללה ולזו אנרגיה של 1.83 קוט"ש.

  • עיצוב ונוכחות

    החזית של ZS דומה לזו של MG3 עם הסבכה הנמוכה. התוצאה נעימה יותר לעין מהדגם היוצא שנראה קצת גמלוני בהשוואה. ועדיין ZS נראה בעיקר רכב פנאי גנרי, אומנם גדול מהמקובל בקטגורית B-SUV, אך די אנונימי.
  • תא נוסעים ומטען

    סביבת הנהג נעימה לעין בזכות שילוב גוונים בהירים בדיפון ובריפוד דמוי העור, אלה יוצרים תחושה אוורירית והיא נראית טוב. איכות החומרים אינה גבוהה ויש חלקים נוקשים לתחושה ודקים למגע.

    וכן, היינו שמחים לכיסוי פחות דקיק בגג הזכוכית.

     

    בסביבת הנהג בולטים בורר הילוכים "אמיתי", ולחצן התנעה ריבועי מתחכם. העיצוב הכולל עכשווי, אך מרכיבים אחדים מעט מיושנים. כיאה לרכב שמקורו סיני, עיקר התפעול של המערכות נעשה מהצג, ובעניין זה נחוצה סבלנות.

    הטיפול בתפריטים טוב מאשר בדגמים אחרים המגיעים מסין, ועדיין, תמיד צריך לעבור מספר תפריטים כדי להגיע לדבר הנחוץ. כמובן שניתוק מערכות הבטיחות הצפצפניות דורש חפירה בתפריטים, מה שמפגיש את האצבעות עם צג מגע שאינו מספיק רגיש ללחיצות.

    בקרת השיוט האדפטיבית שומרת על מרחק גדול מדי בהתחשב בתנועה הים תיכונית, והתנהלותה לא הייתה אחידה.

     

    תנוחת הנהיגה הגבוהה מעניקה שדה ראייה טוב לפנים, אך פחות טוב לצדדים. מה שעלול להפריע יותר הוא היעדר אפשרות לכוון את גלגל ההגה למרחק, וגם יחסי ההגה/דוושות אינם מושלמים.

    מושב הנהג מתכוונן חשמלית אך אינו נוח במיוחד. מאחור המרחב מאוד מפתיע, ונדיב ביחס למקובל בקטגוריה. לתא המטען נפח נאה, מבנה דו-קומתי יעיל ושימושי והכיסוי טוב.

  • מנוע וביצועים

    הרכב יוצא לדרכו ומתנהל באופן נמרץ, ומעניק תחושה קלילה וזריזה כל עוד יש מספיק אנרגיה בסוללה.

    מנוע הבנזין מתעורר לא פעם כדי לטעון אותה ולפעמים עושה זאת באופן קולני.

     

    האתגרים מתחילים בנסיעות ארוכות ובייחוד בעליות מתמשכות ומאמצות, כאשר הסוללה נגמרת וההתנהלות מתבצעת על ידי מנוע בנזין שאינו חזק (102 כ"ס, 13.1 קג"מ).

    או אז נפילת הכוח מורגשת, והמנוע, שגם עסוק בטעינה, עולה לסל"ד גבוה שם הוא רועש. גם בעקיפות ההאצה לא תמיד עקבית, ולפעמים נוצרת השתהות לפני שהכוח מגיע.

    כתוצאה מכל אלה הרכב לא תמיד מייצר את הביצועים שנתוניו מבטיחים.

  • טווח נסיעה חשמלי / צריכת דלק

    energy_2.svg

    צריכת הדלק ביום המבחן ובתוואי מאמץ הייתה 14 ק"/ל', בשיוט נינוח 16 ק"מ/ל' ובתנועה עירונית למעלה מ-20 ק"מ/ל'. נתונים נאים.

    • צריכת דלק - ממוצעת
      צריכת דלק - ממוצעת
      צריכת הדלק המשולבת לפי נתוני יצרן. כמה קילומטרים תוכלו לנסוע בכל ליטר של דלק
      19.6 ק"מ/ליטר
    • צריכת דלק בפועל
      צריכת דלק בפועל
      צריכת דלק אמיתית משתנה מנהג לנהג בהתאם למזג האוויר ולסגנון הנהיגה. הנתון המוצג מבוסס על המדידה במהלך נסיעת מבחן של מגזין אוטו
      16.7 ק"מ/ליטר
    • דרגת זיהום אוויר
      דרגת זיהום אוויר
      נתון דרגת הזיהום נקבע ע"פ נוסחה של משרד התחבורה
      4
    • קיבולת סוללה
      קיבולת סוללה
      ככל היא גדולה יותר, היא תאפשר נסיעה ארוכה יותר. שווה ערך לנפח מכל דלק, במכוניות עם מנועי בעירה פנימית
      1.83 קוט"ש
  • נוחות והתנהגות

    כמעט כרגיל ברכבי פנאי קטנים, נוחות הנסיעה סבירה אך לא מצטיינת. המפגעים מורגשים בייחוד בחלק האחורי ולאחר מעבר על פסי האטה הריסון חסר.

    מחוץ לעיר נוחות הנסיעה טובה יותר, אך אותו חוסר ריסון מורגש בנדנוד כשהאספלט גלי.

    בנסיעה בשבילים הוא אינו נוח, אך הוא משדר חוסן מבני ראוי בניגוד לחלק ממתחריו. גם רעשי הרוח והכביש בולטים, אך לא באופן חריג לקטגוריה.

     

    היכולת הדינמית טובה, למרות שהמרכב רוכן באופן מורגש תחת עומס בעיקולים. לרוב האחיזה נאותה, אך הכוח הרב עשוי במצבים מסוימים לאתגר את אחיזת הצמיגים הקדמיים.

    בקרת היציבות שנדרשת לרסנו משתהה לעיתים, והדבר קורה גם כאשר מאלחשים אותה. להגה משקל ופעולה נכונים מהמקובל בדגמים סיניים רבים של מותגים אחרים.

     

    הבלמים חסרי נשיכה ועוצמה ואינם נוסחי ביטחון בירידות ארוכות. פעולתם מדויקת מהמקובל בתחום ההיברידי ועדיין לא מושלמת. גם הבלימה הרגנרטיבית אינה תמיד מדויקת.

  • תמורה למחיר

    מחירו של MG ZS מעט גבוה ביחס לדגמי פנאי קטנים אחרים. בתחום ההיברידי הוא ניצב מול טויוטה יאריס קרוס - שנופל ממנו בתחומים רבים, אך נהנה ממוניטין טובים בהרבה. השוואה לדגמים לא היברידים מחמיאה ל-ZS עוד פחות - עם מתחרים מרשימים יותר (פיג'ו 2008, סיאט ארונה) במחיר דומה. התמורה, אפוא, בעייתית.
  • גרסאות ורמות גימור

    הדגם החדש מוצע בישראל ברמת הגימור 'לקשרי' והוא מקושר לאפליקציית תפעול ייעודית של MG. במפרט האבזור תאורת לד, חישוקי "18, מצלמות היקפיות, מפתח חכם, צג מולטימדיה "12.3 עם ממשקי קארפליי ואנדרואיד, מחוונים מוקרנים, בקרת אקלים עם פתחים מאחור, תפעול חשמלי למושב הנהג, ריפודי דמוי עור. גג שמש מוצע בתוספת מחיר צנועה.
  • בטיחות

    MG ZS החדש טרם נבדק במבחני הריסוק של יורו NCAP. במפרט הבטיחות בלימה אוטונומית, תיקון סטייה מנתיב, בקרת שיוט אדפטיבית, ניטור היקפי של שטח מת ועוד.
  • מה חדש בדגם

    תחילת שיווק הדור החדש בישראל, בנובמבר 2024.
  • 01.png

    סיכום חוות הדעת של אוהד אלגוב

    MG ZS הוא רכב פנאי חסכוני וסולידי - אך מחירו גבוה מדי.

MG ZS שאלות ותשובות

מחיר MG ZS 2025 בגרסת ההיברידי Luxury עומד על 155,888 שקלים. הגרסה החשמלית EV NET-UP S עולה 158,888 שקלים. המחירים כוללים חבילת אבזור מלאה ברמת לקשרי.
המחיר כולל חבילת אבזור מלאה ברמת לקשרי: מצלמות היקפיות, מסך מולטימדיה 12.3 אינץ', מחוונים דיגיטליים 12.3 אינץ', ריפוד דמוי עור, מושב נהג חשמלי, מערכות בטיחות מתקדמות ואחריות 7 שנים.
MG ZS 2025 כולל: בלימה אוטונומית, תיקון סטייה מנתיב, שמירת נתיב אקטיבית, ניטור שטח מת, בקרת שיוט אדפטיבית, זיהוי תמרורים, 6 כריות אוויר, בלמים ABS+EBD+BAS, ESP. החשמלי קיבל 5 כוכבים ב-Euro NCAP. ההיברידי טרם נבדק.
הגרסה החשמלית קיבלה דירוג 5 כוכבים במבחן Euro NCAP. הגרסה ההיברידית החדשה טרם נבדקה. במפרט חבילת בטיחות מתקדמת כוללת 6 כריות אוויר, מערכות סיוע לנהג ועיגוני ISOFIX.
כן, MG ZS כולל מצלמת רוורס ומצלמת מעוף ציפור (360 מעלות) כסטנדרט. כמו כן חיישני חניה אחוריים, ובגרסה החשמלית גם חיישני חניה קדמיים. אין מערכת חנייה אוטומטית.
כן, MG ZS כולל בקרת שיוט אדפטיבית עם שמירת מרחק. על פי חוות הדעת באוטו, המערכת שומרת על מרחק גדול מדי בהתחשב בתנועה הים תיכונית, והתנהלותה לא הייתה אחידה. ניתן לכבות את המערכת דרך התפריטים, אך הפעולה מורכבת.
צריכת דלק של 19.6 קמ"/ליטר על פי יצרן. במבחן אוטו צריכת דלק אמיתית: 16 קמ"/ליטר בתנאי מבחן מתמשכים, 14 קמ"/ליטר בתוואי מאמץ. בנסיעה עירונית צריכה למעלה מ-20 קמ"/ליטר.
הגרסה החשמלית מציעה טווח 440 קמ" על פי בדיקת WLTP. במבחן אוטו הטווח המשיקי עמד על 400 קמ". צריכת חשמל 178 וואט/קמ". השונות בטווח תלויה בסגנון נהיגה, תנאי טמפרטורה וטופוגרפיה.
הגרסה ההיברידית מספקת 194 כ"ס הספק משולב (מנוע בנזין 1.5 ליטר 102 כ"ס + מנוע חשמלי 136 כ"ס). הגרסה החשמלית מספקת 156 כ"ס ממנוע חשמלי בלבד. המומנט המרבי בגרסה ההיברידית 25.5 קג"מ ובחשמלית 28.5 קג"מ.
הגרסה ההיברידית מגיעה מ-0 ל-100 קמ"ש ב-8.7 שניות, החשמלית ב-8.6 שניות. הביצועים סבירים לקטגוריה, אך על פי חוות הדעת באוטו, בנסיעות ארוכות ובעליות מאמצות הביצועים עלולים להיות פחות טובים.
המהירות המרבית בגרסה ההיברידית 170 קמ"ש ובגרסה החשמלית 175 קמ"ש. מהירות סבירה לרכב פנאי קטן המתאים לנסיעה בתנועה עירונית ובין-עירונית.
טעינה ביתית AC (7.4 קילוואט): 8 שעות ו-30 דקות. טעינה מהירה DC (93 קילוואט): 30 דקות לטעינה מהירה. קיבולת הסוללה: 69.9 קוט"ש. בגרסה ההיברידית אין אפשרות טעינה חיצונית - הסוללה (1.83 קוט"ש) נטענת ממנוע הבנזין.
אורך: 443 סמ" (היברידי) / 432 סמ" (חשמלי). רוחב: 182 סמ" (היברידי) / 181 סמ" (חשמלי). גובה: 164 סמ" (היברידי) / 165 סמ" (חשמלי). בסיס גלגלים: 261 סמ" (היברידי) / 258 סמ" (חשמלי). הדור החדש גדול מקודמו באופן מורגש.
נפח תא מטען: 443 ליטר (היברידי) / 448 ליטר (חשמלי). קיפול שורה שנייה: 1,457 ליטר (היברידי) / 1,187 ליטר (חשמלי). לתא המטען מבנה דו-קומתי יעיל ושימושי. הכיסוי טוב. על פי חוות הדעת באוטו, נפח נאה.
מסך מולטימדיה 12.3 אינץ' (היברידי) / 10.1 אינץ' (חשמלי). לוח מחוונים דיגיטלי 12.3 אינץ' עם מסך 7 אינץ' בתוכו. Android Auto ו-Apple CarPlay, דיבורית בלוטות', 6 רמקולים, שליטה מההגה.
הגרסה ההיברידית כוללת מערכת ניווט מובנית, בגרסה החשמלית אין מערכת ניווט מובנית. כל הגרסאות תומכות ב-Android Auto ו-Apple CarPlay לשימוש באפליקציות ניווט מהטלפון.
הגרסה ההיברידית כוללת: USB-A, USB-C ושקע 12V. הגרסה החשמלית כוללת: USB ומשטח טעינה אלחוטי לטלפון. בשתי הגרסאות אין חיבור לאינטרנט ואין נגן DVD.
כן, MG ZS 2025 שותף עם אפליקציית תפעול ייעודית של MG והוא מקושר לאפליקציה. בגרסה החשמלית ניתן לניטור מצב סוללה, טווח ותכנון טעינה. עם זאת, לא פורסמו פרטים שלמים על כל הפונקציות באפליקציה.
על פי חוות הדעת באוטו, MG ZS גדול וחזק יותר מטויוטה יאריס קרוס בתחומים רבים (מרחב, תא מטען, אבזור), אך טויוטה נהנית ממוניטין טוב הרבה ביישראל ואמינות. בתחום ההיברידי הוא ניצב מול טויוטה יאריס קרוס במחיר דומה.
היתרונות של MG ZS: גודל ומרחב גדולים בקטגוריה, צריכת דלק טובה (ביחוד בהיברידי), אבזור עשיר, חבילת בטיחות מתקדמת, אחריות 7 שנים ואפשרות בחירה בין שתי טכנולוגיות הנעה (היברידי/חשמלי).
החסרונות: הנדסת אנוש (חוסר כוונון הגה למרחק, יחסי הגה/דווושות לא מושלמים), ביצועים בעומס (בנסיעות ארוכות, עליות מאמצות), תחושת דווושת בלם (חסרי נשיכה ועוצמה), מחיר גבוה ביחס למתחרים ונוחות נסיעה סבירה בלבד.
היברידי: מנוע 1.5ל'+חשמלי, 194 כ״ס, צריכת דלק 19.6 קמ״/ל״, מחיר 155,888 שקלים, אין טעינה חיצונית. חשמלי: מנוע חשמלי בלבד, 156 כ״ס, טווח 440 קמ״, מחיר 158,888 שקלים, טעינה ביתית+מהירה, גג שמש פנורמי בסטנדרט.
מדובר ברכב סיני חדש בישראל. היבואן מציע אחריות 7 שנים שמעידה על ביטחון. הגרסה החשמלית קיבלה 5 כוכבים ב-Euro NCAP. על פי חוות הדעת, הוא משדר חוסן מבני ראוי. אמינות לטווח ארוך טרם ניתנה לבדיקה.
פיג'ו 2008 יותר קטן ושבב אך אמין ויותר ישראלי. MG ZS גדול ומרווח יותר, חסכוני יותר (בהיברידי), מאובזר יותר אך לא ישראלי וחדש. על פי חוות הדעת באוטו, פיג'ו 2008 מרשים יותר במחיר דומה.
MG ZS יתאים לאלו המחפשים רכב פנאי חסכוני (ביחוד בהיברידי או חשמלי), שימושי, מאובזר ובטיחותי. מתאים למשפחות המחפשות מרחב נדיב ואורך דגם. פחות מתאים למי שמחפש ביצועים חזקים או מוניטין בישראל.
על פי חוות הדעת באוטו, התמורה למחיר בעייתית. MG ZS מעט גבוה ביחס לדגמי פנאי קטנים אחרים. בתחום ההיברידי הוא מתקרב לטויוטה יאריס קרוס (שנופל ממנו בתחומים רבים). בגרסה החשמלית התמורה טובה יותר בשל עלות חשמל/דלק בישראל.
על פי חוות הדעת באוטו, נוחות הנסיעה סבירה אך לא מצטיינת. המפגעים מורגשים בייחוד בחלק האחורי. מחוץ לעיר נוחות טובה יותר. רעשי רוח וכביש בולטים אך לא באופן חריג. בשבילים הוא לא נוח.
כן, מושב הנהג מתכוון חשמלית, המושבים האחרים ידניים. אין אפשרות לכוון את גלגל ההגה למרחק, רק לגובה. על פי חוות הדעת באוטו, מושב הנהג אינו נוח במיוחד. המושבים הקדמיים מחוממים.
בגרסה ההיברידית אין גג שמש, אך גג שמש פנוראמי מוצע בתוספת מחיר צנועה. בגרסה החשמלית יש גג שמש פנוראמי נפתח כסטנדרט. על פי חוות הדעת, יש כיסוי דקיק למדי בגג הזכוכית.
הגרסה ההיברידית מגיעה עם ריפוד דמוי עור (עור סינתתי). הגרסה החשמלית מגיעה עם ריפוד עור אמיתי. בשתי הגרסאות שילוב גוונים בהירים בדיפון ובריפוד יוצר תחושה אוורירית. איכות החומרים אינה גבוהה.
כן, MG ZS מתאים למשפחות. בעל 5 מקומות ישיבה, מרחב נדיב מאחור, עיגוני ISOFIX למושבי בטיחות לילד, תא מטען נאה ומערכות בטיחות מתקדמות. הוא יתאים לאלו המחפשים רכב פנאי שימושי, מאובזר ובטיחותי.

MG ZS מחירון וגרסאות

סמנו עד 4 גרסאות להשוואה

גרסה

מחיר יבואן

החזר חודשי

MG ZS השוואה למתחרים

סמנו עד 4 דגמים להשוואה
  • energy_2.svg
    ` on
    MG ZS
    +MG ZS Hybrid אוט', 1.5 ל' היברידי, Luxury
    מחיר מחירון ₪157888
  • electric.svg
    on
    ג'ילי גיאומטרי C
    ג'ילי גיאומטרי C 360 Pure חשמלי
    טווח נסיעה WLTP (ק״מ) 359
    מחיר מחירון ₪151500
  • electric.svg
    פורת'ינג פריידי
    פורת'ינג פריידי חשמלי
    טווח נסיעה WLTP (ק״מ) 510
    מחיר מחירון ₪194990
  • electric.svg
    דונגפנג בוקס
    דונגפנג בוקס חשמלי
    טווח נסיעה WLTP (ק״מ) 310
    מחיר מחירון ₪113900
  • electric.svg
    BYD אטו 3
    BYD אטו 3 חשמלי (מתיחת פנים), Comfort
    טווח נסיעה WLTP (ק״מ) 420
    מחיר מחירון ₪171500
  • electric.svg
    סמארט 3
    סמארט 3 חשמלי, Pro+ ,2x4
    טווח נסיעה WLTP (ק״מ) 435
    מחיר מחירון ₪211990
  • electric.svg
    JAC 40
    JAC 40 חשמלי
    טווח נסיעה WLTP (ק״מ) 410
    מחיר מחירון ₪139900

חוות דעת גולשים על MG ZS

4.5/5

דירוג משוקלל של גולשי אוטו

לביקורות הגולשים (8)

הנאת נהיגה

4.5

עלויות תחזוקה

3.4

נוחות השימוש ואבזור

4.5

מרווח ישיבה

4.8

תא המטען

4.6

יש לכם MG ZS? כתבו חוות דעת

MG ישראל רשימת דגמים

Cookies icon אתר אוטו משתמש בעוגיות

לידיעתך: באתר זה נעשה שימוש בקבצי Cookies ובכלים דומים כדי לספק לך חווית גלישה המותאמת ומבוססת על נתוני הגלישה שלך באתר. המשך הגלישה באתר מהווה הסכמתך לשימושים אלו על-פי לתנאי השימוש ומדיניות הפרטיות.