למרות האהדה הגורפת למכוניות הספורט של פורשה, במשך שנים היצרנית הואשמה בכך שהיא מונעת מהבוקסטר - ובעיקר מהקאיימן - לממש את הפוטנציאל המלא שלהן עם מנועי GT אמיתיים, כדי שלא להאפיל על האחות הגדולה 911.

אולם כעת, לפני שדור 718 של הבוקסטר/קאיימן יורד מפס הייצור לטובת המחליפות החשמליות, פורשה הסירה את כל המחסומים ונתנה לנו את מה שתמיד רצינו. זה התחיל מגרסת GT4 RS לקאיימן, וכעת מציגה החברה את המקבילה פתוחת הגג - 718 ספיידר RS.

בדומה ל-GT4 RS, גם הספיידר RS מקבלת את מנוע ה-4.0 ליטרים האטמוספרי מה-911 GT3, המטפס עד לקו אדום ב-9000 סל"ד סטרטוספריים.

השש השטוח מפיק 500 כ"ס ב-8400 סל"ד, מומנט של 45.9 קג"מ ב-6750 סל"ד, ומבטיח להפיק סאונד צווחני תואם הודות למערכת יניקה ייחודית ואגזוז נירוסטה קל משקל.

פורשה 718 ספיידר RS
צילום: פורשה

זינוק למאה קמ"ש מגיע תוך 3.4 שניות כמו ה-GT4 RS, כאשר הספיידר RS ​​תמשיך עד למהירות מרבית של 307 קמ"ש - ללא גג (כשהגג מותקן, פורשה ממליצה שלא תעברו 200 קמ"ש כדי שהוא לא יתעופף...).

כמו ה-GT4 RS, גם הספיידר RS זמינה רק עם תיבת 7 הילוכים כפולת מצמד, אשר זכתה ליחסי העברה מקוצרים ביחס לגרסאות הרגילות.

השינוי העיצובי הבולט ביותר מה-GT4 RS המקבילה (מלבד גג הבד) הוא השימוש בספוילר Ducktail נמוך ולא בכנף גבוהה. כצפוי, "זנב הברווז" הזה מייצר פחות כוח הצמדה מאשר כנף מלאה, כך שפורשה הקטינה את גודל הספליטר הקדמי בהתאם כדי להבטיח איזון אווירודינמי. מלבד זאת, ה-718 ספיידר RS ​​כמעט זהה בייחודה לקאיימן המקבילה, עם אותו מכסה אין-מנוע מקרבון, מסיטי אוויר ייחודיים מכל צדי בתי הגלגלים, וחישוקים בעלי מנגנון נעילה מרכזי.

פורשה 718 ספיידר RS חלק אחורי
צילום: פורשה

בצד המבאס והפחות פרקטי, פורשה בחרה במנגנון גג ידני מסובך להרכבה - אך חסכוני במשקל. כעת הגג מורכב משני חלקים, ושוקל 7.6 ק"ג פחות מזה של הספיידר הרגילה ו-16.5 ק"ג פחות מהמנגנון החשמלי של הבוקסטר הקונבנציונלית. אנחנו ממש בעד הפחתת משקל, אבל לפי הסרטון המצורף של טופגיר, העסק נראה קשה להרכבה ברמה שלא שווה את ההקרבה.

הספיידר RS מוצעת כסטנדרט עם המתלים האדפטיביים של פורשה (PASM) ומרכב המונמך ב-3 ס"מ מהספיידר הרגילה. כמובן שגיאומטריית המתלים קרבית בהרבה, אך באופן מעניין, פורשה ריככה את הקפיצים והבולמים בהשוואה ל-GT4 RS, כדי להתאימם טוב יותר לאופי הפחות מסלולי של הבוקסטר בהשוואה לקאיימן. בניגוד למקובל במכוניות פתוחות, הספיידר RS ​​שוקלת 10 ק"ג מהאחות הסגורה, ועוצרת את המאזניים ב-1410 ק"ג.



מאחורי חישוקי ה-20 אינץ' מתחבאים קאליפרים בעלי שש בוכנות ודיסקי בלימה עצומים מלפנים (408 מ"מ מלפנים), כאשר מאחור יש ארבע בוכנות ו-380 מ"מ. 

תא הנוסעים מקבל את טיפול RS המקובל, עם אווירה ספרטנית, מושבי באקט, שפע של קרבון וריפודי Race-Tex (האלטרנטיבה של פורשה לאלקנטרה).

המחיר בישראל יחל ב-1,295,000 שקלים, וכמובן שגם כאן מוצעת חבילת 'וויסאך' נחשקת (בתוספת 135,000 שקלים) המוסיפה חישוקי מגנזיום מחושלים, מפלט עשוי טיטניום, דיפון זמש לדשבורד ופריטי עיצוב ייחודיים. מסירות בארץ מתוכננות לרבעון האחרון של 2023.

פורשה 718 ספיידר RS מושבים
צילום: פורשה