לפני כחודש הוצגה המסחרית הקטנה ביותר של פורד, הקורייר, שהוצגה לראשונה ב-2014 על בסיס הפיאסטה. הקורייר החדשה הוצגה תחילה במרכב סגור מסחרי, וכעת מוצג מרכב עם חלונות ומושבים אחוריים.

עבור מי שלא בקיא באסטרטגיית השמות של פורד, נעשה קצת סדר: כיום השם 'טרנזיט' משמש לגרסאות מסחריות סגורות בכל הגדלים, בעוד שהשם 'טורנאו' ניתן לגרסאות הנוסעים בכל הגדלים.
הקורייר הוא הרכב הקטן ביותר בסדרה, והוא ניצב מתחת לקונקט הקומפקטי, קאסטום הבינוני והטרנזיט בגודל מלא (וכן, זה בהחלט מבלבל שיש דגם בשם טרנזיט, וגרסאות לדגמים אחרים שנקראות טרנזיט...).

כמו קודמו, הדור השני של הקורייר חולק את הבסיס שלו עם הפיאסטה והפומה, אם כי בגרסה משופרת התומכת הן במנועי בנזין והן במערכת הנעה החשמלית.

בדומה לגרסה הסגורה, אך באופן יותר מושך, הטורנאו קורייר מציג עיצוב קופסתי קשוח עם קריצה לרכבי הפנאי והשטח של המותג. לחזית החדשה פנסים קדמיים המורכבים אנכית בדומה לטנדרים מסדרת F ופס לד לכל הרוחב עבור תאורת-יום.

פורד טורנאו קורייר
צילום: פורד

רמת גימור 'אקטיב' מבליטה עוד יותר את עיצוב הכאילו-שטח, עם חיפוי פלסטיק על הפגושים, קשתות הגלגלים וספי הצד, לצד זוג מסילות גג וחישוקי 17 אינץ'. קורות הצד המושחרות יוצרות אפקט של "גג צף" - במיוחד בצביעה דו-גוונית - ויש יותר מאזכור עיצובי אחד ללנד רובר דיפנדר, לא פחות. 

בתא הנוסעים, הטורנאו קורייר מגיע כסטנדרט עם מסך מגע בגודל 8 אינץ' עבור ממשק המולטימדיה SYNC4, בעוד שה-E-טורנאו החשמלי מחליף אותו ביחידת 12 אינץ' מרשימה יותר, המשולבת עם לוח המחוונים מוקרן בגודל 12 אינץ'.

בשני המקרים, המערכת מאפשרת לקבל עדכונים באוויר, כוללת ממשקי אפל/אנדרואיד אלחוטיים ומודם מובנה. יש גם שפע של מערכות בטיחות מודרניות, שחלקן מוצע כחלק מ"חבילת סיוע לנהג" האופציונלית.

פורד טורנאו קורייר סביבת נהג
צילום: פורד

אבל גולת הכותרת היא תא הנוסעים המרווח והשימושי; פורד טוענת כי הקורייר טורנאו החדש מציע מרווח כתפיים ורגליים משופר, בתוספת תא מטען גדול ב-44% בהשוואה לדור הקודם. כאשר כל חמשת המושבים בשימוש, תא המטען מציע נפח של 570 ליטר (עד גובה החלונות) שיכול לגדול עד 2162 ליטר, אם מקפלים את הספסל האחורי ומעמיסים אותו עד הגג.

תכונות ייחודיות נוספות כוללות את הקונסולה המרכזית שכוללת אלמנטים נשלפים, תאי אחסון נסתרים, ותא מטען קדמי של 44 ליטרים בגרסה החשמלית. הרכב יכול לגרור עד 700 ק"ג בגרסה החשמלית, בעוד שגרסת הבנזין מסוגלת לגרור עד 1000 ק"ג.

הטורנאו יהיה זמין תחילה רק עם מנוע בנזין - 1.0 ליטר טורבו, 125 כ"ס - בשידוך לתיבת שישה הילוכים ידנית או עם תיבה כפולת מצמד בת שבעה הילוכים. ההנעה קדמית בלבד, אך רמת גימור אקטיב תציע בקרת משיכה המיועדת לסייע בנהיגה בשטח קל.

הגרסה החשמלית תהיה זהה לזו שהוצגה בטרנזיט קורייר המסחרי שהוצג באפריל; פורד עדיין לא מספקת מידע טכני לגבי גודל הסוללה (ככל הנראה, כ-50 קוט"ש), אבל כן סיפרה שהמנוע החשמלי יפיק 136 כ"ס ו-29.6 קג"מ, יניע את הגלגלים הקדמיים ושהרכב יוגבל למהירות מרבית של 145 קמ"ש.

פורד טורנאו קורייר טעינה וסוללה
צילום: פורד

מטען ביתי של 11 קילוואט יטעין את הסוללה מ-0 ל-100% תוך 5.7 שעות, וטעינה מהירה (100 קילוואט) תאפשר מילוי מ-10 ל-80% תוך כ-35 דקות (או הוספת 87 ק"מ ב-10 דקות).

גרסת הבנזין תיכנס לייצור בשנת 2023, עם פתיחת ספרי הזמנות באירופה בקיץ הקרוב. ייצור הגרסה החשמלית יתחיל רק במחצית השנייה של 2024, לצד הפומה החשמלית.

מחירים טרם פורסמו. שיווק בישראל צפוי במהלך 2024.

פורד טורנאו קורייר בנסיעה
צילום: פורד