דגם הפנאי הקומפקטי 7 קרוסבק של מותג היוקרה הצרפתי DS הושק בפברואר 2017 והגיע לכאן ב-2018. הדגם עבר מתיחת פנים ביוני 2022, ובמסגרתה שונה הסימול שלו ל-DS7. כעת החל שיווק הדגם המחודש, וזה כולל בנוסף לשיפורים שנעשו בו גם גרסה חדשה – חזקה ובכיול ספורטיבי. 
 

מתיחת פנים

במסגרת מתיחת הפנים הוחלפו כל מרכיבי העיצוב מלפנים ומאחור, והחישוקים שונים. העיקר בחזית, והסבכה החדשה מחודדת יותר בעיצובה, הכנפיים תפוחות יותר, יחידות התאורה העיקריות שונות, אין תאורת פנייה נפרדת, ובעיקר תאורת היום מודגשת בהרבה, עם קווי לד מובלטים וייחודיים. השינויים בפגושים קטנים.

מאחור השינויים מעודנים וחלקי כרום הוחלפו בכאלה מושחרים. בתא הנוסעים חומרים משופרים באיכות, גוונים אחרים, תאורת אווירה מועשרת ובסביבת הנהג אותו צג "12, מערכת הפעלה שונה וידידותית יותר והתמונה בו איכותית יותר.

DS7 סביבת נהג
צילום: רונן טופלברג
 

גרסאות

הדגם המחודש מוצע רק בגרסאות היברידיות-נטענות, רובן מוכרות והחדשה היא גם החזקה ביותר. בנוסף, לסוללה כעת 14.2 קוט"ש, 1 קוט"ש יותר, לתוספת טווח עד 16 ק"מ. 

גרסת E-טנס 360 – כיום גם ב-DS9 ובפיג'ו 508 – מצוידת כמו E-טנס 300 במנוע טורבו-בנזין 1.6 ליטר וב-2 מנועים חשמליים, ההנעה כפולה וההבדל היחיד הוא בתוספת הספק של 60 כ"ס. עם זאת, הגרסה החזקה יותר, פותחה עם 'DS פרפורמנס', כיול המתלים שונה, הבולמים אחרים, היא מונמכת ב-15 מ"מ ומפשק הסרנים שלה גדל ב-24 מ"מ מלפנים וב-10 מ"מ מאחור. לגרסה זו צמיגי משלין פיילוט 4 במידה 245/35-21.

DS7 בישראל
צילום: רונן טופלברג

בשתי גרסאות ההנעה הכפולה, 360 ו-300, מנוע טורבו-בנזין המייצר 200 כ"ס ו-30.6 קג"מ, מנוע חשמלי קדמי עם 110 כ"ס ו-32.6 קג"מ ואחורי עם 113 כ"ס ו-16.9 קג"מ, והמומנט המשולב זהה: 53 קג"מ; ההספק הוא 360 ו-300 כ"ס בהתאמה, משך ההאצה מ-0 ל-100 קמ"ש הוא 5.6 שניות ו-5.9 שניות והמהירות המרבית זהה בשתיהן, 235 קמ"ש. טווח הנסיעה בחשמל בלבד בגרסה 360 הוא 58 ק"מ, בשאר הגרסאות 66 ק"מ (50 ק"מ לפני החידוש). 

גרסה נוספת היא E-טנס 225 – מנוע הטורבו-בנזין 1.6 ליטר מייצר כאן 180 כ"ס, המומנט זהה וכך גם נתוני המנוע החשמלי הקדמי, התפוקה המשולבת 225 כ"ס ו-36.7 קג"מ ההנעה קדמית ונתוני הביצועים הם 8.9 שניות ל-100 קמ"ש ועד 225 קמ"ש.

DS7 תאורה אחורית
צילום: רונן טופלברג
 

רמות גימור, מחירים

היצע DS7 מתחיל בגרסת 225 עם רמת האבזור 'ריבולי' שמחירה 340,000 שקלים (295,000 שקלים לפני החידוש). לזו תאורת לד מלא, חישוקי "19, גג זכוכית, מפתח חכם, תפעול חשמלי לדלת תא המטען ולמושבים הקדמיים, בקרת אקלים תלת-אזורית, ריפוד עור. בנוסף, אפשרות שליטה מרחוק (MYDS) כמו תפעול מיזוג.

גרסת 300 כ"ס שמחירה 395,000 שקלים (345,000 שקלים עד כה), מצוידת במערך המתלים האדפטיבי שפעולתו מבוססת גם על מצלמה סורקת, מערכת לראיית לילה, חישוקי "20, אוורור ועיסוי במושבים הקדמיים, תפעול חשמלי למסעד המושב האחורי, מערכת שמע משודרגת.

מחיר E-טנס 360 הוא 430,000 שקלים, ולגרסה זו פריטי עיצוב ייחודיים בחוץ ובפנים. 

במפרט הבטיחות בכל הגרסאות שמירת מרחק ובלימה אוטונומית, שמירת נתיב, בקרת שיוט אדפטיבית, התרעות שטח מת וערנות נהג.

DS7 חלק אחורי
צילום: רונן טופלברג