סקודה הציגה את רמת הגימור הבכירה שלה, לורין וקלמנט (Laurin & Klement) באניאק ובאניאק קופה, שזוכה לעדכונים רבים שיוצעו גם בשאר רמות הגימור.

רמת לורין וקלמנט, או L&K בקיצור, נקראת על שם מייסדי סקודה, ואצלב לורין ו-ואצלב קלמנט, ובאופן מסורתי היא מייצגת את פסגת האבזור והפאר בדגמי סקודה השונים. באופן מעניין, עם הצגת רמת הגימור, סקודה הורידה גם את הכיתוב "iV" משם הדגם, שיקרא מעתה 'אניאק' בלבד (אניאק iV בעבר).
 

רמות גימור ועיצוב

מבחינה חיצונית, זוכה רמת L&K לפגושים עם הדגשות אפור פלטינום נדיבות, חישוקים חדשים (20 אינץ' כסטנדרט, 21 אינץ' כאופציה), חלונות כהים, תגי L&K סביב, וגימורי כרום על מסגרות החלונות ומסילות הגג. הסבכה המוארת ותאורת לד מטריקס מגיעות כסטנדרט.

סקודה אניאק מושבים
צילום: סקודה

תא הנוסעים מרופד בעור (באחד משני צבעים), ומוצע עם תאורת סביבה ודוושות אלומיניום תקניות. המושבים הקדמיים מצוידים בפונקציות אוורור, חימום ועיסוי, וזוכים (יחד עם גלגל ההגה וחלקים נוספים) ללוגו רמת הגימור היוקרתית. 

כל אלו יהיו ייחודיים ל-L&K, אך ממשק המשתמש החדש של סקודה ישולב בכל רמות הגימור העתידיות; המסך המרכזי כולל עתה תפריט מתוקן ומפושט, מערכת ניווט חדשה, כמו גם צבעים וגרפיקה מעודכנים למולטימדיה, ללוח המחוונים המוקרן ולתצוגה העילית. בנוסף, מערכת הכניסה ללא מפתח תנעל עתה את האניאק באופן אוטומטי כאשר הנהג מתרחק מהרכב.

סקודה אניאק סביבת נהג
צילום: סקודה
 

שינויים בהרגלי הטעינה

רמת לורין וקלמנט משיקה גם מנוע משופר עבור האניאק, שהוצג לאחרונה בפולקסווגן ID.7 ומפיק 285 כ"ס ו-56 קג"מ. בגרסת L&K 85 בעלת ההנעה האחורית מאיץ האניאק מ-0-100 קמ"ש תוך 6.7 שניות ומעפיל ל-180 קמ"ש, כמעט שתי שניות ו-20 קמ"ש מהר יותר מהאניאק 80 המוכר (204 כ"ס, 31.6 קג"מ). בגרסת 85x זהת ההספק אך כפולת ההנעה, הזינוק למאה קמ"ש יורד ל-6.6 שניות (265 כ"ס ו-6.9 שניות ב-80x).

סקודה אניאק
צילום: סקודה

שדרוגים למארז הסוללות קיצרו את זמן הטעינה המהירה מ-10 ל-80% לפחות מ-30 דקות (6 דקות מהיר מבעבר), והתווספה גם פונקציית חימום מקדים לסוללה במזג אוויר קר. למערך המעודכן והיעיל יותר יש גם השפעה חיובית על טווח הנסיעה, שהוגדל ל-570 ק"מ בגרסת ההנעה האחורית, ו-550 ק"מ בכפולת ההנעה - שיפורים של 22-26 ק"מ ביחס לגרסאות 80 הנוכחיות.

סקודה לא הכריזה על תמחור לרמת הגימור החדשה, אך היא צפויה להיות היקרה בהיצע (למעט גרסת RS הספורטיבית). עדיין לא ידוע אם היא תשווק בישראל ומתי.

סקודה אניאק 2024
צילום: סקודה