סקודה אניאק 2025 חוות דעת
נבדק על ידי שגב אלעד-
רקע כללי
סקודה אניאק הוא רכב הפנאי החשמלי הראשון של סקודה, והוא נחשף לראשונה ב-2020.
האניאק קטן רק במעט מסקודה קודיאק (D-SUV) ומבוסס על פלטפורמה מודלרית של קבוצת פולקסווגן המיועדת לכלי רכב חשמליים אותה הוא חולק עם פולקסווגן ID.3, אודי Q4 e-tron ואחרים.
בעולם אניאק מוצע עם מגוון סוללות ויחידות הנעה, אך לישראל מגיעה רק גרסה 80 עם מנוע יחיד וסוללת 82 קוט"ש (204 כ"ס, עד 517 ק"מ טווח).
לקראת 2024 הוצגה מהדורה מעודכנת של האניאק. העדכון כלל בשלב הראשון את גרסת RS הספורטיבית בה ההספק הכולל טיפס ל-340 כ"ס, כאשר בגרסה הבכירה ה"רגילה" אימצה סקודה את המנוע החשמלי החדש של הקונצרן המפיק 286 כ"ס.
בנוסף, כל גרסאות הדגם מציעות כעת טווח משופר במעט, בזכות עדכוני תוכנה למערך ניהול האנרגיה.
בסקודה ניצלו את ההזדמנות גם לשדרג את רשימת האבזור הסטנדרטית אשר כוללת כעת גם כריות אוויר לפגיעת צד מאחור, וילונות נוספים לחלונות מאחור, הכנה לוו גרירה, שקע USB-C נוסף ועוד. עוד מספרים בסקודה על ליטוש נוסף למערכת המולטימדיה שכוללת עתה ממשק משופר ועדכני יותר.
-
עיצוב ונוכחות
עיצובו של אניאק לא "צועק" שמדובר ברכב חשמלי. הוא נראה כמעט כמו רכב רגיל מבית סקודה - ואנחנו אוהבים את זה.
-
תא נוסעים ומטען
בתא הנוסעים בולט צג המולטימדיה הגדול (13 אינץ') ושימוש נרחב בחומרים ממוחזרים (בהתאם לרמת הגימור). התוצאה הכללית נאה ומודרנית.
 
בצד החובה נציין הנדסת אנוש שאינה מצטיינת: תפעול מערכות הרכב ממסך המולטימדיה מחייב תשומת לב מהנהג. יש לא מעט משטחי פלסטיק נוקשים, ההרכבה אינה מצטיינת ומושב הנהג בינוני.
המרחב לנוסעים מלפנים ומאחור טוב מאוד.
תא המטען ענק (585 ל') ושימושי מאוד.
-
מנוע וביצועים
גרסת 80 מעמידה לרשות הנהג 204 כ"ס, ולמרות נתון משקל לא צנוע (מעל 2.1 טון) הביצועים טובים למדי.
טווח הנסיעה בגרסה זו עמד במבחן הדרכים בממוצע על כ-400 ק"מ. נתון טוב מאוד.
-
נוחות והתנהגות
נוחות הנסיעה של האניאק בינונית למדי, גם בעיר וגם מחוצה לה. לכך מוסיף אניאק רעשי כביש נוכחים ורעשים בולטים מכיוון המתלים.
היכולת הדינאמית טובה, עם יכולת מרשימה לשנות כיוון בהתחשב במשקל ובמימדים. לחיוב נציין את כושר הסיבוב הקטן שלו (9.3 מ'!) המסייע לתמרון עירוני.
-
תמורה למחיר
המחיר מקובל בקרב כלים דומים בסגמנט, ובזכות האיכות והיכולת הכוללת, התמורה מצוינת.
-
גרסאות ורמות גימור
סקודה אניאק מוצע בארץ במספר רמות גימור הנבדלות ביניהן ברשימת האבזור אך גם בסגנון ובאווירה (חומרים שונים, למשל). בכל רמות הגימור מחוונים מוקרנים, משטח טעינה אלחוטי, מולטימדיה "13, חישוקי "19, תאורת לד, מפתח חכם, תפעול חשמלי למושב נהג ובקרת אקלים מפוצלת.
רמות הגימור 'לודג'' ו'לאונג'' נבדלות בעיקר במראה הפנים, ומוסיפות תאורת לד מטריקס, גג זכוכית, תפעול חשמלי לדלת אחורית, בקרת אקלים תלת-אזורית ומצלמות היקפיות.
רמות הגימור 'סוויט' ו'אקו סוויט' מוסיפות חישוקי "20, סבכה מוארת, תפעול חשמלי למושב הנוסע, ריפוד עור, שולחנות מתקפלים בגב המושבים ועוד.
רמת הגימור הבכירה, 'ספורט ליין', מוסיפה שליטה אלקטרונית בבולמי הזעזועים, פריטי עיצוב ספורטיביים, ריפוד עור משולב זמש ועוד.
-
בטיחות
באפריל 2021 אניאק נבדק ע"י יורו NCAP ונמצא זכאי לחמישה כוכבי בטיחות עם ציון גבוה במיוחד בהגנה על מבוגרים (94%) וגבוה בהגנה על ילדים (89%).
ברשימת אבזור הבטיחות ניתן למנות: מערכת בלימה אוטונומית, מערכת לשמירה על נתיב הנסיעה, ניטור שטחים מתים, בקרת שיוט אדפטיבית ועוד.
-
מה חדש בסקודה אניאק 2025
בינואר 2025 סקודה חשפה גרסה מחודשת של אניאק לאחר שעבר מתיחת פנים. במהלך מתיחת הפנים זכה הרכב לעיצוב חיצוני שונה, עם שיפור לאווירודינמיות ולטווח הנסיעה, צמצום מבחר יחידות ההנעה לשתי סוללות ושלוש גרסאות הספק, שדרוגים בתא הנוסעים ועוד. הגרסה המחודשת של סקודה אניאק צפויה לנחות בישראל במחצית השנייה של 2025.
-
סיכום
פנאי חשמל שימושי עם טווח מצוין.