סקודה אניאק iV - אוטו

יתרונות חסרנות

יתרונות / שימושיות, טווח נסיעה, מרחב לנוסעים

חסרונות / נוחות נסיעה, בידוד רעשים, הנדסת אנוש

בשורה התחתונה / מתחרה חזק ודומיננטי

סקודה אניאק iV 2022 חוות דעת

  • רקע כללי

    סקודה אניאק iV הוא רכב הפנאי החשמלי הראשון של המותג הצ'כי. אניאק נחשף לראשונה בספטמבר 2020.

    מדובר ברכב פנאי גדול למדי, קטן רק במעט מסקודה קודיאק (D-SUV). אורכו עומד על 456 ס"מ ובסיס הגלגלים על 276.5 ס"מ לעומת 470 ס"מ ו-278 ס"מ בהתאמה בקודיאק. הגובה נמוך בכ-5 ס"מ וזה מעניק לאניאק פרופרציות שונות והופעה יותר אלגנטית. נפח תא המטען עומד על 585 ל'.

    אניאק מבוסס על פלטפורמת MEB, פלטפורמה המודלרית של קבוצת פולקסווגן המיועדת לכלי רכב חשמליים והוא חולק אותה עם כלים דוגמת פולקסווגן ID.3 ואודי Q4 e-tron. בדומה להם הוא מוצע עם מגוון סוללות: החל מ-55 קוט"ש (גרסת 50), דרך 62 קוט"ש (גרסת 60) ועד ל-82 קוט"ש (גרסת 80) המאפשרות טווח נסיעה של 340-510 ק"מ בהתאם לגרסה (WLTP).

    היצע המנועים רחב וניתן לבחור בין מנוע אחד (הנעה אחורית) לשניים (הנעה כפולה). גרסת הבסיס מציעה 148 כ"ס ו-11.5 שניות ל-100 קמ"ש, גרסת '60' מציעה כבר 179 כ"ס ו-8.7 שניות ל-100 קמ"ש וגרסה '80' כבר עם 204 כ"ס ו-8.4 שניות ל-100 קמ"ש.

    גרסאות ההנעה הכפולה חזקות יותר - 80X עם 265 כ"ס ו-6.9 שניות ל-100 קמ"ש ובראש ההיצע ישנה גרסת ה-RS עם הספק של 306 כ"ס ו-6.2 שניות ל-100 קמ"ש.

    באפריל 2021 אניאק נבדק ע"י יורו NCAP ונמצא זכאי לחמישה כוכבי בטיחות.

  • עיצוב ונוכחות

    עיצובו של אניאק לא "צועק" שמדובר ברכב חשמלי. הוא נראה כמעט כמו רכב רגיל מבית סקודה. אנחנו אוהבים את זה.

  • תא נוסעים ומטען

    ההופעה מזכירה מאוד את זו של דגמי סקודה העכשוויים (אוקטביה, למשל). בולט כאן צג המולטימדיה הענק (13 אינץ') ושימוש נרחב בחומרים ממוחזרים (בהתאם לרמת הגימור). התוצאה הכללית נאה ומודרנית.

    בצד החובה נציין הנדסת אנוש שאינה מצטיינת: תפעול מערכות הרכב ממסך המולטימדיה מחייב תשומת לב מהנהג. יש לא מעט משטחי פלסטיק נוקשים, ההרכבה אינה מצטיינת ומושב הנהג בינוני.

    המרחב לנוסעים מלפנים ומאחור טוב מאוד.

    תא המטען ענק (585 ל') ושימושי מאוד.

     

  • מנוע וביצועים

     

  • נוחות והתנהגות

    הדגם שנבחן שונה במעט מהמפרט המוצע ללקוחות. ובכל זאת, למרות הבולמים האקטיביים, נוחות הנסיעה הייתה בינונית למדי. במצב "נוחות" הריסון אינו מספק, במצב הנוקשה יותר השיכוח לא מספק.

    לכך מוסיף אניאק רעשי כביש נוכחים ורעשים בולטים מכיוון המתלים.

    היכולת הדינאמית טובה, לאניאק יכולת מרשימה לשנות כיוון בהתחשב במשקל ובמימדים. לחיוב נציין את כושר הסיבוב הקטן שלו (9.3 מ'!) המסייע לתמרון עירוני.

     

  • תמורה למחיר

    המחיר מקובל בקרב כלים דומים בסגמנט.

  • חדש בדגם

    באוקטובר 2021 החל שיווק הדגם בישראל, כאשר כלים ראשונים צפויים להמסר ללקוחות בפברואר 2022. בשלב ראשון אניאק משווק גרסת 80 בעלת טווח נסיעה מירבי של 517 ק”מ ומנוע חשמלי בהספק של 204 כ”ס. ישנה אפשרות לטעינה מהירה בקצב של עד 175 קילוואט.

  • סיכום

    רכב חשמלי בשל, שימושי ועם טווח מצוין.

סקודה אניאק iV גרסאות ומחירים

באפשרותך לסמן עד 3 גרסאות ולבצע השוואה בלחיצה על הכפתור מטה להורדת קטלוג סקודה אניאק iV
סקודה אניאק iV גרסאות נפח מנוע כוח סוס החזר חודשי
מימון ישיר
מחיר יבואן
204
2,006
189,990
204
2,375
224,990
204
2,417
228,990
204
2,565
242,990
204
2,565
242,990
204
2,755
260,990
באפשרותך לבחור עד 3 דגמים

כתבות הקשורות לדגם

|
  • צילום: יצרן
  • צילום: יצרן
  • צילום: יצרן
  • צילום: יצרן
  • צילום: יצרן
  • צילום: יצרן
  • צילום: יצרן
  • צילום: יצרן
  • צילום: יצרן
  • צילום: יצרן
  • צילום: יצרן
  • צילום: יצרן

8 1

ציון ותגובת גולשים

ברשותך סקודה אניאק iV?

ציון משוקלל של גולשי אתר אוטו

ציון ותגובת גולשים

סקודה אניאק iV צריכת דלק

חישוב צריכת דלק אמיתי, הינו נתון שתלוי בהמון משתנים סביבתיים ולכן לעולם לא ניתן נתון מדוייק וצריכת דלק אמיתית.

6
סקודה אניאק iV צריכת דלק צריכת דלק יצרן
ק"מ /ל׳
צריכת דלק יצרן
עירוני ק"מ /ל׳
צריכת דלק יצרן
בין עירוני ק"מ /ל׳
צריכת דלק
אמיתית ק"מ /ל׳
דרגת
זיהום אוויר
טרם נבחן טרם נבחן טרם נבחן טרם נבחן 1
טרם נבחן טרם נבחן טרם נבחן טרם נבחן 1
טרם נבחן טרם נבחן טרם נבחן טרם נבחן 1
טרם נבחן טרם נבחן טרם נבחן טרם נבחן 1
טרם נבחן טרם נבחן טרם נבחן טרם נבחן 1
טרם נבחן טרם נבחן טרם נבחן טרם נבחן 1
0
טרם נבחן