סקודה אניאק 2025

סקודה אניאק 2025 חוות דעת

נבדק על ידי אוהד אלגוב
decor

הגרסה המומלצת של אוטו

סקודה אניאק iV 80 חשמלי, Lounge 2025

  • רקע כללי

    סקודה אניאק הוא רכב הפנאי החשמלי הראשון של סקודה, והוא נחשף לראשונה ב-2020. האניאק קטן רק במעט מסקודה קודיאק (D-SUV) ומבוסס על פלטפורמה מודלרית של קבוצת פולקסווגן המיועדת לכלי רכב חשמליים אותה הוא חולק עם פולקסווגן ID.3, אודי Q4 e-tron ואחרים.

    בעולם אניאק מוצע עם מגוון סוללות ויחידות הנעה, אך לישראל מגיעה רק גרסה 80 עם מנוע יחיד וסוללת 82 קוט"ש (204 כ"ס, עד 517 ק"מ טווח).

     

    לקראת 2024 הוצגה מהדורה מעודכנת של האניאק. העדכון כלל בשלב הראשון את גרסת RS הספורטיבית בה ההספק הכולל טיפס ל-340 כ"ס, כאשר בגרסה הבכירה ה"רגילה" אימצה סקודה את המנוע החשמלי החדש של הקונצרן המפיק 286 כ"ס.

    בנוסף, כל גרסאות הדגם מציעות כעת טווח משופר במעט, בזכות עדכוני תוכנה למערך ניהול האנרגיה. בסקודה ניצלו את ההזדמנות גם לשדרג את רשימת האבזור הסטנדרטית אשר כוללת כעת גם כריות אוויר לפגיעת צד מאחור, וילונות נוספים לחלונות מאחור, הכנה לוו גרירה, שקע USB-C נוסף ועוד. עוד מספרים בסקודה על ליטוש נוסף למערכת המולטימדיה שכוללת עתה ממשק משופר ועדכני יותר.

  • עיצוב ונוכחות

    עיצובו של אניאק לא "צועק" שמדובר ברכב חשמלי. הוא נראה כמעט כמו רכב רגיל מבית סקודה - ואנחנו אוהבים את זה.
  • תא נוסעים ומטען

    בתא הנוסעים בולט צג המולטימדיה הגדול (13 אינץ') ושימוש נרחב בחומרים ממוחזרים (בהתאם לרמת הגימור). התוצאה הכללית נאה ומודרנית. בצד החובה נציין הנדסת אנוש שאינה מצטיינת: תפעול מערכות הרכב ממסך המולטימדיה מחייב תשומת לב מהנהג. יש לא מעט משטחי פלסטיק נוקשים, ההרכבה אינה מצטיינת ומושב הנהג בינוני. המרחב לנוסעים מלפנים ומאחור טוב מאוד. תא המטען ענק (585 ל') ושימושי מאוד.
  • מנוע וביצועים

    גרסת 80 מעמידה לרשות הנהג 204 כ"ס, ולמרות נתון משקל לא צנוע (מעל 2.1 טון) הביצועים טובים למדי.

  • טווח נסיעה חשמלי / צריכת דלק

    electric.svg

    טווח הנסיעה בגרסה זו עמד במבחן הדרכים בממוצע על כ-400 ק"מ. נתון טוב מאוד.

    • טווח נסיעה חשמלי WLTP
      517 ק"מ
    • קיבולת סוללה
      קיבולת סוללה
      ככל היא גדולה יותר, היא תאפשר נסיעה ארוכה יותר. שווה ערך לנפח מכל דלק, במכוניות עם מנועי בעירה פנימית
      82 קוט"ש
    • הספק טעינה מהירה DC
      הספק טעינה מהירה DC
      הטעינה המרבית שהרכב יכול לקבל, לפי נתוני יצרן. רכב שיכול לקבל 50 קילוואט, יוגבל גם במטען חזק יותר
      135 קילוואט
    • זמן טעינה מהירה DC
      זמן טעינה מהירה DC
      יש מטען שמסוגל לספק 50 קילוואט ויש כאלה שמסוגלים לספק 350 קילוואט. יצרנים מודדים את זמן הטעינה במטען הכי חזק שהם יכולים, כך שמשך הטעינה יכול להשתנות בין מטען ומטען
      00:33 שעות
  • נוחות והתנהגות

    נוחות הנסיעה של האניאק בינונית למדי, גם בעיר וגם מחוצה לה. לכך מוסיף אניאק רעשי כביש נוכחים ורעשים בולטים מכיוון המתלים. היכולת הדינאמית טובה, עם יכולת מרשימה לשנות כיוון בהתחשב במשקל ובמימדים. לחיוב נציין את כושר הסיבוב הקטן שלו (9.3 מ'!) המסייע לתמרון עירוני.
  • תמורה למחיר

    המחיר מקובל בקרב כלים דומים בסגמנט, ובזכות האיכות והיכולת הכוללת, התמורה מצוינת.
  • גרסאות ורמות גימור

    סקודה אניאק מוצע בארץ במספר רמות גימור הנבדלות ביניהן ברשימת האבזור אך גם בסגנון ובאווירה (חומרים שונים, למשל). בכל רמות הגימור מחוונים מוקרנים, משטח טעינה אלחוטי, מולטימדיה "13, חישוקי "19, תאורת לד, מפתח חכם, תפעול חשמלי למושב נהג ובקרת אקלים מפוצלת.

    רמות הגימור 'לודג'' ו'לאונג'' נבדלות בעיקר במראה הפנים, ומוסיפות תאורת לד מטריקס, גג זכוכית, תפעול חשמלי לדלת אחורית, בקרת אקלים תלת-אזורית ומצלמות היקפיות.

    רמות הגימור 'סוויט' ו'אקו סוויט' מוסיפות חישוקי "20, סבכה מוארת, תפעול חשמלי למושב הנוסע, ריפוד עור, שולחנות מתקפלים בגב המושבים ועוד.

    רמת הגימור הבכירה, 'ספורט ליין', מוסיפה שליטה אלקטרונית בבולמי הזעזועים, פריטי עיצוב ספורטיביים, ריפוד עור משולב זמש ועוד.

  • בטיחות

    סקודה אניאק המעודכנת נבחנה-מחדש ב-2025 במבחני הריסוק של יורו NCAP וזכתה לציון של 5 כוכבים, עם 90% בהגנת מבוגרים, 87% בהגנת ילדים, 77% בהגנת הולכי רגל ו-78% על מערכות בטיחות.
    ברשימת אבזור הבטיחות ניתן למנות: מערכת בלימה אוטונומית, מערכת לשמירה על נתיב הנסיעה, ניטור שטחים מתים, בקרת שיוט אדפטיבית ועוד.

  • מה חדש בדגם

    בינואר 2025 סקודה חשפה גרסה מחודשת של אניאק לאחר שעבר מתיחת פנים. במהלך מתיחת הפנים זכה הרכב לעיצוב חיצוני שונה, עם שיפור לאווירודינמיות ולטווח הנסיעה, צמצום מבחר יחידות ההנעה לשתי סוללות ושלוש גרסאות הספק, שדרוגים בתא הנוסעים ועוד. הגרסה המחודשת של סקודה אניאק צפויה לנחות בישראל במחצית השנייה של 2025.
  • 01.png

    סיכום חוות הדעת של אוהד אלגוב

    סקודה אניאק הוא רכב פנאי חשמלי שימושי עם טווח מצוין.

סקודה אניאק שאלות ותשובות

סקודה אניאק 2025 מוצעת בישראל במחירים שנעים בין 253,900 ש"ח לגרסת Lounge הבסיסית ועד 277,900 ש"ח לגרסת Sportline הספורטיבית. גרסאות Suite ו-Eco Suite עומדות על 267,900 ש"ח כל אחת.
הפער במחיר בין הגרסאות הוא 24,000 ש"ח. הגרסה הבסיסית Lounge עומדת על 253,900 ש"ח, גרסאות Suite ו-Eco Suite על 267,900 ש"ח (הפרש של 14,000 ש"ח מהבסיס), וגרסת Sportline הבכירה על 277,900 ש"ח (הפרש של 10,000 ש"ח נוספים).
כן, אניאק ניתנת להשגה במסלולי מימון שונים. מומלץ לבדוק אילו מבצעי מכירות יש אצל היבואנית ואת מסלול המימון הטוב ביותר (בנקאי או חוץ בנקאי)
גרסת Lounge במחיר 253,900 ש"ח מציעה תמורה מצוינת. הוא כולל כבר לוח מחוונים דיגיטלי 5.3 אינץ', מערכת מולטימדיה 13 אינץ', חישוקי 19 אינץ', מושב נהג חשמלי, בקרת אקלים תלת-אזורית, גג זכוכית, תאורת LED Matrix, בקרת שיוט אדפטיבית ומערכות בטיחות מתקדמות - חבילה עשירה מאוד.
אניאק קיבלה דירוג של 5 כוכבי בטיחות מלאים ממכון יורו NCAP באפריל 2021. בפירוט: 94% בהגנה על מבוגרים, 89% בהגנה על ילדים, 71% בהגנה על הולכי רגל ו-82% במערכות הסיוע. זהו אחד הציונים הגבוהים בסגמנט רכבי הפנאי החשמליים.
אניאק מצוידת ב-9 כריות אוויר סטנדרטיות בכל רמות הגימור: כריות נהג ונוסע קדמי, כריות צד קדמיות, וילונות אוויר לכל שורות הישיבה, וכריות אוויר נוספות להגנה בפגיעות צד מאחור (נוספו ב-2024).
אניאק מגיעה עם חבילת בטיחות אקטיבית מקיפה הכוללת: Front Assist - בלימה אוטונומית עם זיהוי הולכי רגל, Lane Assist - למניעת סטייה מנתיב, Side Assist - התרעה על רכבים בשטח מת, Maneuver Assist - זיהוי מכשולים בתמרונים, בקרת שיוט אדפטיבית ACC עם פונקציית 'זחילה' בפקקים, וניטור לחץ אוויר TPMS.
כן, אניאק מצוידת במערכת Front Assist לבלימה אוטונומית המזהה רכבים, הולכי רגל ורוכבי אופניים, ובולמת את הרכב באופן אוטומטי במצב של סכנת התנגשות. המערכת פעילה בכל מהירויות הנסיעה.
מערכת Lane Assist באניאק היא מערכת אקטיבית שעוקבת אחר קווי הנתיב ומתריעה כאשר הרכב סוטה ללא איתות. במצב פעיל, המערכת יכולה לתקן בעדינות את מסלול הנסיעה ולהחזיר את הרכב למרכז הנתיב. ניתן לכבות או להפעיל את המערכת בכל עת.
אניאק מגיעה עם מנוע חשמלי אחד בהספק של 204 כ"ס ומומנט של 31.6 קג"מ, הממוקם על הציר האחורי. זהו מנוע תלת-פאזי סינכרוני מגנט קבוע (PSM) המאפשר ביצועים מצוינים ויעילות גבוהה.
אניאק iV 80 מאיצה מ-0 ל-100 קמ"ש תוך 8.7 שניות. למרות משקל של מעל 2.1 טון, הביצועים סבירים ומספקים תאוצה נעימה בזכות מומנט הזמין המיידי של המנוע החשמלי.
המהירות המרבית של אניאק מוגבלת אלקטרונית ל-160 קמ"ש. מדובר במהירות מרבית סטנדרטית ברכבים חשמליים שנועדה למקסם את טווח הנסיעה.
אניאק מתמודדת מצוין עם עליות בזכות 204 כ"ס ו-31.6 קג"מ הזמינים באופן מיידי. מרכז הכובד הנמוך מעניק יציבות מעולה. במבחני דרכים, האניאק הוכיחה יכולת טובה מאוד גם בשטח הררי.
בטעינה מהירה DC בהספק 135 קילוואט, ניתן לטעון את אניאק מ-10% ל-80% תוך כ-33 דקות. לטעינת 100 ק"מ טווח נדרשות כ-11 דקות. זמני הטעינה עשויים להשתנות בהתאם לטמפרטורת הסוללה ולתנאי השימוש.
אניאק iV 80 מצוידת בסוללת ליתיום-יון בקיבולת 82 קוט"ש (קילוואט שעה) נטו. הסוללה משולבת בתחתית הרכב ומורכבת מתאי סוללה מתקדמים התומכים בטעינה מהירה ובטווח נסיעה ארוך.
ניתן לטעון את אניאק בבית באמצעות מטען ביתי. מטען ביתי בהספק 7.2 קילוואט (חד-פאזי) יטען את הרכב במלואו תוך כ-13 שעות. מומלץ להתקין מטען ביתי לטעינה יעילה ובטוחה, ורבים מהיבואנים מציעים חבילות התקנה.
עלות טעינה ביתית תלויה בתעריף החשמל. בממוצע, טעינה מלאה של סוללת 82 קוט"ש עולה כ-45 ש"ח . חיסכון משמעותי לעומת רכב בנזין.
ניתן לטעון את אניאק בכל תחנות הטעינה הציבוריות בישראל: רשת אלקטרה אלקטריק, רשת סונול, דלק, פז צ'ארג' ועוד. הרכב תומך בטעינה מהירה DC עד 135 קילוואט ובטעינה רגילה AC.
אניאק מצוידת במערכת בלימה רגנרטיבית עם 3 רמות עוצמה שניתנות לבחירה באמצעות מתגים בהגה. הבלימה הרגנרטיבית ממירה אנרגיה קינטית חזרה לחשמל בזמן האטה, מה שמגדיל את טווח הנסיעה ומפחית בלאי בבלמים. ברמה הגבוהה ביותר, ניתן לנהוג כמעט בדוושה אחת.
אניאק מציעה תא מטען ענק של 585 ליטר, אחד הגדולים בקטגוריה. הרצפה שטוחה והפתיחה רחבה, מה שהופך את התא לשימושי מאוד. עם קיפול המושבים האחוריים, ניתן להגיע לנפח של עד 1,710 ליטר.
כן, אניאק מציעה מרחב פנימי מרווח מאוד. המרווח לנוסעים קדמיים ואחוריים טוב מאוד, עם מרחב גבוה לראש ומקום רגליים נדיב. העדר תיבת הילוכים ומנוע בעירה פנימית מאפשרים ניצול מיטבי של חלל הרכב.
אניאק הוא רכב פנאי גדול: אורך 464 ס"מ, רוחב 188 ס"מ וגובה של 161 ס"מ. בסיס הגלגלים הוא 277 ס"מ, מה שתורם לחלל הפנימי המרווח. למרות המימדים, רדיוס הסיבוב הקטן (9.3 מ') מקל על תמרון עירוני.
אניאק מצוידת ב-4 שקעי USB-C: 2 מלפנים (אחד לטעינה ונתונים, אחד לטעינה בלבד) ו-2 מאחור (לטעינה בלבד). כל שקעי ה-USB הם מסוג Type-C המודרני, עם קצב טעינה מהיר.
אניאק מצוידת במערכת מולטימדיה עם מסך מגע גדול של 13 אינץ' בכל רמות הגימור. המערכת פועלת בעברית מלאה, כוללת את מערכת SmartLink עם תמיכה ב-Apple CarPlay ו-Android Auto, וקישוריות Bluetooth. בנוסף, יש לוח מחוונים דיגיטלי של 5.3 אינץ'.
כן, אניאק תומכת ב-Apple CarPlay ו-Android Auto דרך מערכת SmartLink. החיבור יכול להתבצע באופן אלחוטי או באמצעות כבל USB-C. המערכת מאפשרת שילוב מלא של האפליקציות, הניווט והמוזיקה מהטלפון הסלולרי על מסך הרכב.
כן, אניאק כוללת תא טעינה אלחוטי לטלפון נייד בכל רמות הגימור. התא ממוקם באזור הקונסולה המרכזית ומאפשר טעינה נוחה למכשירים תומכי טעינה אלחוטית תקן Qi.
אניאק כוללת אפשרות לשילוב מערכת ניווט בסיסית, אך רבים מהמשתמשים מעדיפים להשתמש ב-Waze או Google Maps דרך Apple CarPlay/Android Auto שמוצגים על מסך ה-13 אינץ'. כמו כן, ניתן לתכנן מסלול טעינה דרך מערכת הרכב.
אניאק ו-ID.4 חולקות את אותה הפלטפורמה והטכנולוגיה (MEB), אך אניאק מציעה יחס מחיר-ערך טוב יותר עם אבזור עשיר יותר במחיר דומה, תא מטען גדול יותר (585 ליטר מול 543) ועיצוב ייחודי. ID.4 מציעה נוחות נסיעה מעט טובה יותר ומערכת מולטימדיה מתקדמת יותר.
שני הרכבים מצוינים אך שונים באופי: אייוניק 5 מציעה עיצוב עתידני יותר, טעינה מהירה יותר (עד 350 קילוואט מול 135), נוחות נסיעה טובה יותר וטווח דומה. אניאק מציעה תא מטען גדול יותר, אבזור עשיר יותר במחיר דומה. הבחירה תלויה בהעדפות אישיות.
אניאק מציעה תא מטען גדול יותר, אבזור פיזי עשיר יותר (כפתורים והגה מחומם), ואיכות בנייה גבוהה של קבוצת פולקסווגן. מודל Y מציע טווח ארוך יותר, ביצועים טובים יותר, רשת טעינה ייעודית (Supercharger) ומערכות בטיחות וסיוע בנהיגה מתקדמות יותר.
כן, אניאק מגיעה כסטנדרט עם גג זכוכית פנורמי גדול בכל רמות הגימור מלבד Loft. הגג כולל פתיחה חשמלית (במרכב SUV בלבד) ומאפשר להציף את תא הנוסעים באור טבעי ולהעניק תחושת מרחב מקסימלית.
הריפוד משתנה לפי רמת הגימור: Lounge מגיע עם ריפוד בד איכותי, Suite ו-Eco Suite עם ריפוד עור מלא (Eco Suite משולב עם חומרים ממוחזרים), ו-Sportline עם ריפוד עור משולב אלקנטרה ספורטיבי. כל רמות הגימור כוללות מושבים קדמיים מחוממים.
המושבים באניאק נוחים, אך לא מצטיינים במיוחד. המושב הקדמי כולל כוונון חשמלי, תמיכה לגב תחתון וזיכרון הגדרות. אולם מבחני אוטו מציינים שמושב הנהג בינוני באיכותו ובתמיכה. המושבים האחוריים מרווחים ונוחים לנסיעות ארוכות.
נוחות הנסיעה של אניאק בינונית. המתלים מספקים איזון סביר בין נוחות לדינמיות, אך מעט קשיחים בעיר ומעבירים חוסר שוויון בכביש לתא הנוסעים. בנוסף, יש רעשי כביש נוכחים ורעשים מהמתלים. גרסת Sportline עם השלדה האדפטיבית מציעה נוחות משופרת.
כן, בכל רמות הגימור האניאק מגיע עם הגה מצופה עור מחומם. גרסת Sportline מציעה הגה תלת-חישורי ספורטיבי עם תפירה אפורה. ההגה כולל גם כפתורי שליטה על מערכת המולטימדיה.
על פי בדיקות מגזין אוטו, טווח הנסיעה האמיתי של אניאק iV 80 עומד על כ-400 ק"מ בשימוש מעורב (עיר וכביש). הטווח הרשמי לפי תקן WLTP הוא 517 ק"מ, אך בפועל הוא משתנה בהתאם להרגלי נהיגה, תנאי מזג אוויר ותנאי דרך. טווח זה נחשב לסביר לקטגוריה.
עם סוללת 82 קוט"ש, אניאק מציעה טווח נסיעה רשמי של 517 ק"מ לפי תקן WLTP. במבחני דרכים מעשיים, הטווח האמיתי עומד על כ-400 ק"מ בשימוש מעורב, מה שמספיק למרבית הנהגים לכמה ימי נסיעה.
כן, כמו ברכבים חשמליים אחרים, השימוש במערכת החימום או הקירור משפיע על הטווח. בחורף עם חימום מלא, הטווח עשוי לרדת ב-15-25%. מומלץ לחמם את הרכב בזמן החיבור לטעינה (Pre-conditioning) ולהשתמש בחימום מושבים והגה במקום בחימום כללי כדי לחסוך בצריכה.

סקודה אניאק מחירון וגרסאות

סמנו עד 4 גרסאות להשוואה

גרסה

מחיר יבואן

החזר חודשי

סקודה אניאק כתבות ומבחני דרכים

סקודה אניאק השוואה למתחרים

סמנו עד 4 דגמים להשוואה
  • electric.svg
    `
    סקודה אניאק
    סקודה אניאק iV 80 חשמלי, Lounge
    טווח נסיעה WLTP (ק״מ) 517
    מחיר מחירון ₪253900
  • electric.svg
    סקייוול ET5
    סקייוול ET5 XR86 חשמלי, Comfort
    טווח נסיעה WLTP (ק״מ) 489
    מחיר מחירון ₪178900
  • electric.svg
    אקספנג G9
    אקספנג G9 חשמלי (78 קוט"ש), Standard Range, 2x4
    טווח נסיעה WLTP (ק״מ) 460
    מחיר מחירון ₪284990
  • electric.svg
    דיפאל S07
    דיפאל S07 חשמלי, Premium Tech
    טווח נסיעה WLTP (ק״מ) 475
    מחיר מחירון ₪201990
  • electric.svg
    on
    BYD טאנג
    BYD טאנג חשמלי, Flagship, 4x4
    טווח נסיעה WLTP (ק״מ) 530
    מחיר מחירון ₪327990
  • electric.svg
    ליפ מוטור C10
    ליפ מוטור C10 חשמלי (69.9 קוט"ש), Style ,2x4
    טווח נסיעה WLTP (ק״מ) 424
    מחיר מחירון ₪169900
  • electric.svg
    SERES M5
    SERES M5 חשמלי, 2x4
    טווח נסיעה WLTP (ק״מ) 480
    מחיר מחירון ₪226900

חוות דעת גולשים על סקודה אניאק

5/5

דירוג משוקלל של גולשי אוטו

לביקורות הגולשים (5)

הנאת נהיגה

5

עלויות תחזוקה

4

נוחות השימוש ואבזור

5

מרווח ישיבה

5

תא המטען

4.8

יש לכם סקודה אניאק? כתבו חוות דעת

סקודה ישראל רשימת דגמים

Cookies icon אתר אוטו משתמש בעוגיות

לידיעתך: באתר זה נעשה שימוש בקבצי Cookies ובכלים דומים כדי לספק לך חווית גלישה המותאמת ומבוססת על נתוני הגלישה שלך באתר. המשך הגלישה באתר מהווה הסכמתך לשימושים אלו על-פי לתנאי השימוש ומדיניות הפרטיות.