סקודה אניאק 2022 חוות דעת
-
רקע כללי
סקודה אניאק (או בשמו המלא, אניאק iV) הוא רכב הפנאי החשמלי הראשון של סקודה. אניאק נחשף לראשונה בספטמבר 2020.
האניאק קטן רק במעט מסקודה קודיאק (D-SUV). אורכו עומד על 456 ס"מ ובסיס הגלגלים על 276.5 ס"מ לעומת 470 ס"מ ו-278 ס"מ בהתאמה. נפח תא המטען עומד על 585 ל'.
סקודה אניאק מבוסס על פלטפורמת MEB, פלטפורמה מודלרית של קבוצת פולקסווגן המיועדת לכלי רכב חשמליים והוא חולק אותה עם כלים דוגמת פולקסווגן ID.3 ואודי Q4 e-tron.
בעולם אניאק מוצע עם מגוון סוללות: החל מ-55 קוט"ש (גרסת 50), דרך 62 קוט"ש (גרסת 60) ועד ל-82 קוט"ש (גרסת 80) המאפשרות טווח נסיעה של 340-517 ק"מ בהתאם לגרסה (WLTP). לישראל מגיעה רק הסוללה הגדולה.
היצע המנועים רחב וניתן לבחור בין מנוע אחד (הנעה אחורית) לשניים (הנעה כפולה). גרסת הבסיס מציעה 148 כ"ס ו-11.5 שניות ל-100 קמ"ש, גרסת '60' מציעה כבר 179 כ"ס ו-8.7 שניות ל-100 קמ"ש וגרסה '80' כבר עם 204 כ"ס ו-8.4 שניות ל-100 קמ"ש.
גרסאות ההנעה הכפולה חזקות יותר - 80X עם 265 כ"ס ו-6.9 שניות ל-100 קמ"ש ובראש ההיצע ישנה גרסת ה-RS עם הספק של 306 כ"ס ו-6.2 שניות ל-100 קמ"ש.
-
עיצוב ונוכחות
עיצובו של אניאק לא "צועק" שמדובר ברכב חשמלי. הוא נראה כמעט כמו רכב רגיל מבית סקודה. אנחנו אוהבים את זה.
-
תא נוסעים ומטען
ההופעה מזכירה מאוד את זו של דגמי סקודה העכשוויים (אוקטביה, למשל). בולט כאן צג המולטימדיה הענק (13 אינץ') ושימוש נרחב בחומרים ממוחזרים (בהתאם לרמת הגימור). התוצאה הכללית נאה ומודרנית.
בצד החובה נציין הנדסת אנוש שאינה מצטיינת: תפעול מערכות הרכב ממסך המולטימדיה מחייב תשומת לב מהנהג. יש לא מעט משטחי פלסטיק נוקשים, ההרכבה אינה מצטיינת ומושב הנהג בינוני.
המרחב לנוסעים מלפנים ומאחור טוב מאוד.
תא המטען ענק (585 ל') ושימושי מאוד.
 
-
מנוע וביצועים
גרסת 80 מעמידה לרשות הנהג 204 כ"ס ולמרות נתון משקל לא צנוע (מעל 2.1 טון) הביצועים טובים למדי.
טווח הנסיעה בגרסה זו עמד במבחן הדרכים בממוצע על כ-400 ק"מ. נתון טוב מאוד.
-
נוחות והתנהגות
הדגם שנבחן שונה במעט מהמפרט המוצע ללקוחות. ובכל זאת, למרות הבולמים האקטיביים, נוחות הנסיעה הייתה בינונית למדי. במצב "נוחות" הריסון אינו מספק, במצב הנוקשה יותר השיכוח לא מספק.
לכך מוסיף אניאק רעשי כביש נוכחים ורעשים בולטים מכיוון המתלים.
היכולת הדינאמית טובה, לאניאק יכולת מרשימה לשנות כיוון בהתחשב במשקל ובמימדים. לחיוב נציין את כושר הסיבוב הקטן שלו (9.3 מ'!) המסייע לתמרון עירוני.
 
-
תמורה למחיר
המחיר מקובל בקרב כלים דומים בסגמנט.
-
בטיחות
באפריל 2021 אניאק נבדק ע"י יורו NCAP ונמצא זכאי לחמישה כוכבי בטיחות עם ציון גבוה במיוחד בהגנה על מבוגרים (94%) וגבוה בהגנה על ילדים (89%).
ברשימת אבזור הבטיחות ניתן למנות: מערכת בלימה אוטונומית, מערכת לשמירה על נתיב הנסיעה, ניטור שטחים מתים, בקרת שיוט אדפטיבית ועוד.
 
-
מה חדש בסקודה אניאק 2022
באוקטובר 2021 החל שיווק הדגם בישראל, כאשר כלים ראשונים צפויים להמסר ללקוחות בפברואר 2022. בשלב ראשון אניאק משווק גרסת 80 בעלת טווח נסיעה מירבי של 517 ק”מ ומנוע חשמלי בהספק של 204 כ”ס. ישנה אפשרות לטעינה מהירה בקצב של עד 175 קילוואט.
-
סיכום
רכב חשמל שימושי ועם טווח מצוין.
בכפוף לתנאי החברה. אי עמידה בפירעון ההלוואה או בהחזר האשראי עלול לגרור ריבים פיגורים והליכי הוצאה לפועל. מספר רישיון 54414. הנתונים המוצגים הם לצורך הדגמה בלבד ואינם מחייבים את מימון ישיר או את אוטו, ביחד או כל אחד לחוד. סכום ההחזר החודשי מחושב ברכב חדש על פי מקדמה בגובה 25% ורכיב בלון בגובה 50% לתקופה של חמש שנים, לפי ריבית של 4.85%, וברכב יד שנייה, על פי מקדמה בגובה 25% ורכיב בלון בגובה 50% לתקופה של שלוש שנים, לפי ריבית של 8.99%. סכום ההחזר הינו משוער בלבד. קבלת ההלוואה כפופה למדיניות מימון ישיר ונהליה. הודעה בנוגע לקבלת חווי אשראי: במידה וביקשת הלוואה ולצורך בחינת זכאותך, מימון ישיר תפנה ללשכת האשראי על מנת לקבל את נתוני האשראי המצויים אודותיך במאגר בנק ישראל.