קאדילק, יצרנית מכוניות היוקרה האמריקנית, יוצאת כהגדרתה למהלך "התקפי" בסין עם הצגת שלושה דגמים חדשים או מחודשים עבור השוק הסיני. בשלב זה לא ברור האם משהו מהחידושים הללו יגיע גם לשווקי המערב, בהם ארה"ב וישראל.

קאדילק GT4, פנאי קופה חדש 

הדגם הראשון הוא רכב פנאי חדש לגמרי בהיצע הדגמים של היצרנית. מדובר בקאדילק GT4 החדש, רכב פנאי קופה קומפקטי (סגמנט C-SUV) אשר מצטרף למבחר. ה-GT4 מבוסס כלל הנראה על פלטפורמת רכב הפנאי XT4 (נחשף בשנת 2018) וחולק עימו מכלולים רבים. 

כמובן, ההבדלים העיקריים הם בעיצוב החיצוני – ל-GT4 מופע אלגנטי וזורם יותר, עם אף מחודד ונמוך יותר, יחידות תאורה שונות, סבכה קטנה מעט יותר.

קאדילק GT4
צילום: קאדילק

באופן מעניין, בעיצוב החלק האחורי בקאדילק לא הלכו "עד הסוף" עם מוטיב הקופה – הגג מתחיל לרדת מוקדם יחסית אך השיפוע מתון והסימות דומה לשל רכב פנאי רגיל. יחידות תאורה שונות לגמרי – משתלבות בכנף במקום לטפס מעלה כמו ב-XT4 – מסייעות להשלמת המראה המבוחן והשונה. בקאדילק מציינים כי הדגם יוצע עם חבילת עיצוב 'אלגנטית' או 'ספורטיבית' לבחירת הלקוח.

קאדילק GT4 חלק אחורי
צילום: קאדילק

סביבת הנהג מיישרת קו עם דגמי קאדילק העכשוויים, כולל XT4 שעודכן ממש לאחרונה. כך למשל גם כאן נמצא את המסך הקעור הענק של היצרנית ברוחב 33 אינץ' המכיל את מערך המולטימדיה, לוח המחוונים ועוד. ובכל זאת ישנם שינויים ביחס לרכב הפנאי המוכר: ידית ההילוכים בצורת חוגה, גלגל ההגה חדש, סידור מחזיקי הכוסות שונה, הוסרו חלק מהפקדים הפיזיים, המסכים "הונחו" בתוך מגרעת גדולה יותר ועוד.

בצד ההנעה הדגם יוצע עם מנועי ה-1.5 ל' ו-2.0 ל' המוגדשים (היברידי-מתון 48V) של היצרנית המוצעים בסין לצד תיבת הילוכים אוטומטית עם 9 הילוכים. לא נמסרו נתוני מידות מרכב.

לצד GT4 הוצג גם XT4 מעודכן, והעדכונים הם ברוח דומה לאלה שכבר הוצגו במהדורה לשווקי המערב.

קאדילק מסך מולטימדיה חדש
צילום: קאדילק
 

סדאן גדולה ויוקרתית לסין: CT6

בראש ההיצע יעמוד כעת הדור החדש של קאדילק CT6, מכונית הסדאן הגדולה של היצרנית. דור ראשון של CT6 נחשף בשנת 2015 אולם זה לא זכה להצלחה גדולה בארץ המקור – והשיווק בארה"ב פסק בשנת 2020. בסין לעומת זאת הדגם הצליח הרבה יותר, ולכן הדור השני מוצג שם, וכאמור, לא ברור אם בכלל יחזור לארה"ב.

קאדילק GT4 CT6 2023
צילום: קאדילק

בקאדילק לא מפרטים יותר מדי על CT6 החדשה, ולא ברור אם מדובר בגלגול של הפלטפורמה היוצאת (אומגה) או בסיס חדש. בכל מקרה, מדובר במכונית גדולה – 522 ס"מ אורכה, 189 ס"מ רוחבה, 147 ס"מ לגובה ובסיס הגלגלים נמתח על פני 311 ס"מ – אלה נתונים שכל מכונית פאר (מרצדס S קלאס וכו') יכולה להתהדר בהם.

המופע החיצוני תואם את הקו הנוכחי של היצרנית, כולל הסבכה החדשה, יחידות התאורה האנכיות והקווים הישירים-אך-לא-בוטים.

קאדילק GT4
צילום: קאדילק

בסביבת הנהג החשודים המידיים: שוב אותו מסך 33 אינץ' ענק אך בקאדילק מבטיחים איכות חומרים משובחת, מערכת שמע מבית AKG, תאורת אווירה עשירה עם 26 צבעים ועוד.

היצע המנועים כולל אחד בלבד, לפחות בשלב זה: 2.0 ל' טורבו-בנזין המשודך לתיבה אוטומטית עם 10 הילוכים. ההנעה אחורית וחלוקת המשקל עומדת על 50:50, כך קאדילק. CT6 החדשה תצויד במערך בולמים אדפטיביים לשיפור נוחות הנסיעה והתנהגות הכביש.

קאדילק GT4 סביבת נהג
צילום: קאדילק