קאדילק XT4 2024 חוות דעת
נבדק על ידי שגב אלעד-
רקע כללי
ב-2019 השיקה קאדילק בישראל את XT4 - רכב פנאי קומפקטי שמתחרה באודי Q3 וב.מ.וו X1, אך מידותיו הנדיבות, הספק המנוע והאבזור קרובים יחסית לאודי Q5 וב.מ.וו X3 היקרים בהרבה.
ה-XT4 מצויד במנוע טורבו-בנזין 2.0 ליטר המייצר 237 כ"ס ומשודך לתיבת תשעה הילוכים אוטומטית. ההנעה קדמית או כפולה.
-
עיצוב ונוכחות
יחד עם הממדים והפרופורציות, עיצובו של XT4 יוצר מופע רב רושם ועתיר נוכחות, והוא ייחודי ביחס לדגמים רבים בסגמנט שיש להם הופעה גנרית.
-
תא נוסעים ומטען
עיצוב תא הנוסעים נאה. החומרים המכובדים והאבזור העשיר מייצרים סביבת נהג מרשימה למראה, למגע ולנוכחות.
קל מאוד למצוא תנוחת נהיגה טובה, המושבים נוחים והמרווח מלפנים נאה.
שדה הראייה לפנים מצוין, זה לצדדים — מחפיר. למראות שטח כיסוי קטן מאוד, וגם תמונת מצלמת הנסיעה לאחור, המופיעה במראה המרכזית, קטנה מדי.
המרחב מאחור מוצלח פחות. בעיקר בגלל מרווח ראש גבולי לגבוהים. גם התמיכה לירכיים ולגב התחתון אינה מספקת, ומנהרת ההינע במרכז גדולה ומפריעה.
תא המטען גדול מאוד, שימושי ועשוי היטב.
-
מנוע וביצועים
הביצועים טובים מאוד. לא מסחררים, אבל מספקים כל צורך. המנוע פועל באופן חלק ונעים, וצלילו חביב בסל"ד גבוה. התיבה פועלת היטב אף היא.
-
נוחות והתנהגות
במהירויות נמוכות על כבישים משובשים ועל גלי כביש נרשם נדנוד - כמו הרכות המערסלת ההיא של מכוניות אמריקאיות של פעם. אולם בניגוד להן, ל־XT4 יש מצב 'ספורט', וזה משפר את נוחות הנסיעה במקרים רבים.
רעשי רוח מפגינים נוכחות סבירה מ־110-120 קמ"ש, אך רעש הצמיגים המאוד גדולים נשמע כבר לקראת 100 קמ"ש.
היכולת הדינמית של הכלי המגודל הזה (1.8 טון), נאה למדי בהינתן ייעודו. ההגה קל מדי במצב רגיל, אך במצב 'ספורט' משקלו סביר. דוושת הבלם לא מצטיינת; היא גבוהה מדי ומחייבת הרמת רגל. עם תחילת הבלימה לא הרבה קורה, ונדרשת לחיצה חזקה לקבלת תגובה נאותה.
-
תמורה למחיר
בהשוואה למתחרים במחיר ממותגי פרימיום ה-XT4 מציע ממדים, הידור ואבזור ללא תחרות — וכנגזר מכך, תמורה מעולה.
-
גרסאות ורמות גימור
רמת גימור "פרמיום" מצוידת בחישוקי "20, תאורת לד אדפטיבית, חלון גג, דלת אחורית חשמלית, מפתח חכם, משטח טעינה אלחוטי, תצוגה עילית, מושבים קדמיים חשמליים וכיוונון חשמלי להגה. כמו כן תוצע מערכת מולטימדיה עם מסך "8, מצלמות היקפיות, מראה פנימית שמשקפת את תמונת המצלמה ברמת HD (כולל אפשרות לזום), מערכת עזר לחנייה ועוד.
רמת גימור "פרמיום לקשרי" מוסיפה פתיחת דלת תא מטען במחוות רגל, עיסוי במושבים, אוורור למושבים הקדמיים וחימום לקדמיים ולאחוריים.
לרמת גימור "ספורט" הופעה חיצונית אגרסיבית יותר, קוסמטיקה פנימית וריפוד עור בגוונים שונים. בצד המכאני מצוידת רמה זו בהנעה כפולה ומתלים אדפטיביים.
-
בטיחות
קאדילק XT4 טרם נבדק במבחני הריסוק של יורו NCAP. במבחנים של ארגון IIHS האמריקאי הוא זכה לציון "טוב" המרבי, ובמבדקים של רשות הבטיחות בארה"ב NHTSA קיבל 5 כוכבים במבחן הריסוק ו-4 כוכבים על יכולתו ב"מניעת התהפכות".
אבזור הבטיחות כולל בלימת חירום אוטונומית בנסיעה לפנים ולאחור, תיקון סטייה מנתיב, בקרת שיוט אדפטיבית, עמעום אור גבוה אוטומטי, וניטור שטחים מתים מהצד ומאחור.
-
צריכת דלק
מבחן הדרכים היה תובעני במיוחד, וצריכת הדלק לא הרשימה - 7.4 ק"מ לליטר. בשימוש רגיל תקבלו נתונים טובים בהרבה.
-
מה חדש בקאדילק XT4 2024
אין עדכונים בשנת הדגם 2024.
-
סיכום
רכב פנאי מוצלח שמציע תמורה מצוינת למחיר.