טויוטה חשפה את היאריס, מכונית הסופרמיני (סגמנט B) שלה לאחר "שורת שיפורים". אותה שורה כוללת בתוכה עדכונים לעיצוב החיצוני, לסביבת הנהג למערכות הבטיחות ומערכת ההנעה ההיברידית ומהווה למעשה מתיחת פנים די מקיפה. נזכיר, טויוטה יאריס הנוכחית נחשפה בשנת 2019 ומשווקת מאז ללא שינויים משמעותיים, ורק לאחרונה חזרה לשוק הישראלי לאחר היעדרות ממושכת עקב בעיות אספקה.
 

טויוטה יאריס, העדכונים הנראים

את החלק של השינויים בהופעה שמרה טויוטה לסוף ההודעה לעיתונות – אפשר להבין לאור העובדה שהם, כצפוי, קלים למדי. ובכל זאת, יאריס המחודשת זוכה לחישוקי 17 אינץ' בעיצוב חדש עם 5 חישורים, צבע מרכב חדש (כחול 'ערער') ועוד שינויים קלים. לפחות בתחילת הדרך תוצע מהדורת 'פרימייר' עם צביעה דו-גוונית, חישוקי 17 אינץ' מושחרים ועוד.

טויוטה יאריס מתעדכנת לקראת 2024
צילום: טויוטה

בסביבת הנהג השינויים משמעותיים יותר וכוללים בראש ובראשונה לוח מחוונים דיגיטלי חדש – 7 או 12.3 אינץ', בהתאם לרמת הגימור. גם מערכת המולטימדיה זוכה לשדרוג הכולל מסך חדש – 9 או 10.5 אינץ' – חומרה עדכנית וממשק חדש הכולל תפעול קולי בשפה טבעית ומערכת ניווט מתקדמת יותר. כעת יש גם קישוריות אלחוטית לאפל קארפליי ואנדרואיד אוטו. בנוסף, לראשונה בדגם היאריס תאפשר שימוש במפתח "דיגיטלי" המאפשר פתיחה והנעת הרכב באמצעות הנייד. בטויוטה מציינים כעת כי יאריס תתמוך בעדכונים דרך האוויר (OTA).

בבטיחות בטויוטה מדווחים על שדרוג המערכות האוטונומיות הקיימות כמו גם תוספות חדשות. כך למשל מערכת "דיכוי תאוצה" תאט את הרכב באופן הדרגתי אם היא מזהה סכנה מלפנים ומערכת "סיוע להיגוי" תשנה את תגבור ההגה לקראת עיקול מתקרב. מערכת "הפסקת נהיגה" חדשה נוספה וזו יכולה להביא את הרכב לעצירה מלאה בבטחה במקרה בו הנהג אינו כשיר לכך.

טויוטה יאריס מתעדכנת לקראת 2024
צילום: טויוטה
 

מערכת היברידית משופרת ומחוזקת

בהודעה לעיתונות טויוטה לא התייחסה כלל אל גרסאות הבנזין של יאריס והתמקדה בצד ההיברידי. הגרסה ההיברידית המוכרת תמשיך ללא שינוי, אלא שמעליה תצטרף גרסה חדשה וחזקה יותר.
המהדורה המחוזקת תמשיך לעשות שימוש במערך ההיברידי המוכר – מנוע בנזין 1.5 ל' (3 ציל') ומנוע חשמלי – אך תציג נתוני הספק ומומנט משופרים: 130 כ"ס להספק הכולל ו-18.8 קג"מ מהמנוע החשמלי (116 כ"ס ו-14.3 קג"מ בהתאמה בעבר).

לפי טויוטה השיפור בהספק מביא לשיפור בביצועים – 9.2 שניות ל-100 קמ"ש, חצי שניה פחות. מעבר לתאוצה מהמקום, בטויוטה מציינים כי השינוי יבוא לידי בנהיגה בפועל בזכות תגובות מיידיות יותר של מערכת ההנעה, שיפור ניכר בתאוצות הביניים.

טויוטה יאריס מתעדכנת לקראת 2024
צילום: טויוטה