פולקסווגן אוהבת את הגולף שלה, ואם יש משהו שהיא אוהבת יותר זה להציג מהדורות מיוחדות ומוגבלות בהיקף הייצור לגרסאות הספורטיביות שלה – כאלה היו עשרות לאורך השנים. וזה נכון שהיינו שמחים לדווח כאן על שינויים מרחיקי לכת ומעוררי תיאבון, אך בעולם ההולך ומתחשמל שלנו גם "סתם" מהדורה מוגבלת זה משהו.
 

333 פולקסווגן גולף R 333 עם 333 כ"ס

כפי שניתן לנחש משמה של המהדורה, פולקסווגן הולכת להציע רק 333 יחידות מה-R הזו. מספר המכוניות נגזר מהספק המנוע שעומד כאן על 333 כ"ס מאותו 2.0 ל' מוגדש ומוכר מאוד של הקונצרן, ובכל מקרה תוספת של 13 כ"ס ביחס ל-R "רגילה". ההספק זהה לזה של מהדורה מיוחדת שהוצגה בשנה שעברה שכולה הייתה מחווה לכבוד 20 שנים לגולף R32. נתון המומנט ללא שינוי ונותר על 42.8 קג"מ.

פולקסווגן גולף R עם 333 כ"ס
צילום: פולקסווגן

בפולקסווגן מציינים כי מגדש הטורבו הותאם לשמירת לחץ גדישה גבוה לזמן ממושך יותר על מנת לקצר את זמן התגובה של המנוע. בנוסף, ה-333 מצוידת כסטנדרט במערכת פליטה מבית אקרפוביץ' (אופציה ב-R) ועם חישוקי 19 אינץ' הנועלים צמיגי סמי סליקס. 

פולקסווגן גולף R 333 סביבת נהג
צילום: פולקסווגן

התוצאה של כל אלה היא שיפור קל בתאוצה ל-100 קמ"ש שאורכת כעת 4.6 שניות בלבד במקום 4.7 שניות "ארוכות" של הגרסה הרגילה. גם המהירות המרבית שופרה: 279 קמ"ש, תוספת של 20 קמ"ש.

פולקסווגן גולף R 333 אגזוזים
צילום: פולקסווגן
 

מאוד מאוד צהובה

חיצונית פולקסווגן העניקה ל-R 333 מופע מובחן ביותר, בעיקר בזכות צבע מרכב צהוב 'ליים' מטאלי. הגג והחישוקים צבועים בשחור, גם מדבקה בתחתית הדלתות (כולל כיתוב '333'), הקליפרים בכחול והכל מייצר מופע בהחלט ייחודי. כמובן, בפנים ישנו גימור ספורטיבי כולל שפר סיבי פחמן ובצד ימין תוכלו למצוא תגית קטנה עם מספר המכונית הספציפית מתוך 333 היחידות שייוצרו במהדורה זו.

פולקסווגן גולף R 333 חלק אחורי
צילום: פולקסווגן