פולקסווגן טיירון הוא רכב פנאי מונע בנזין ודיזל המשווק בדור הנוכחי רק בשוק הסיני. הוא ניצב בין הטיגואן הקומפקטי לטוארג הגדול, ומציע גרסה בעלת שבעה מושבים.

כעת מודיעה פולקסווגן כי הדור השני של הטיירון יושק ב-2025 ויהפוך לרכב גלובלי, כיורש של הטיגואן אולספייס שייצא לגמלאות לאחר תום מחזור החיים של הדור הנוכחי.

הדור הראשון של הטיירון הוצע הן במרכב פנאי סטנדרטי והן במרכב פנאי-קופה (שנקרא טיירון X). הדור השני יוצע אף הוא בשני סגנונות מרכב, עם אופציה לחמישה או שבעה מושבים.

עם אורך של 458.9 ס"מ, רוחב של 186 ס"מ וגובה של 166 ס"מ, הדור הנוכחי של הטיירון כמעט זהה בגודלו לטיגואן אולספייס המוחלף - אך הדור החדש, שייבנה בגרמניה ולא בסין, צפוי לגדול בכל המימדים.

הטיירון יתבסס על אותה גרסה משודרגת של פלטפורמת MQB של פולקסווגן, אשר תשמש את הפאסאט והטיגואן הבאים, ומשלבת שדרוגי מתלים נרחבים כדי לשפר את העידון והיכולת הדינאמית.

פולקסווגן טיירון
צילום: פולקסווגן

הטיירון צפוי להימכר באירופה עם מנוע טורבו-בנזין 2.0 ליטר או טורבו-דיזל בנפח זהה - אשר שניהם יציעו מערכת היברידית מתונה 48 וולט ותיבת שבעה הילוכים כפולת מצמד.

פולקסווגן אישרה כי תציע גם שתי גרסאות היברידיות-נטענות המציעות 204 כ"ס ו-272 כ"ס בהתאמה, יחד עם טווח חשמלי של למעלה מ-100 ק"מ ויכולת טעינה מהירה. בהתאם לגרסה, תוצע בחירה בין הנעה קדמית או כפולה.

כדי לבלבל אותנו יותר, בעוד שרכב הפנאי החדש ישמור על השם טיירון באירופה, הוא מתוכנן להימכר תחת השם טיגואן בחלק מהשווקים, כולל בצפון אמריקה.

כך או כך, בזכות שיווקו המתוכנן הן באירופה והן בארה"ב, יש סיכוי גבוה מאוד שנראה אותו בישראל.

פולקסווגן טיירון 2023
צילום: פולקסווגן