פולקסווגן טיגואן 2024 חוות דעת
נבדק על ידי שגב אלעד-
רקע כללי
הדור השני של פולקסווגן טיגואן נחשף בשנת 2015. בדומה לדגמי קונצרן פולקסווגן מהדור האחרון, הטיגואן מבוסס על רצפת MQB והוא גדול מקודמו במרבית המדדים.
יחידות ההנעה דומות לאלו של שאר דגמי הקונצרן, כשלישראל מגיע הטיגואן עם שתי אפשרויות לבחירה — מנוע 1.5 ל' טורבו (150 כ"ס) או עם מנוע 2.0 ל' טורבו (190 כ"ס), אשר שניהם משודכים לתיבה דו-מצמדית 7 היל' והנעה קדמית.
השיווק בישראל החל ב-2017, והדגם מתוח הפנים נחת בארץ בנובמבר 2020.
-
עיצוב ונוכחות
עיצובו החיצוני של טיגואן סולידי, לעיתים סולידי מדי. הוא נראה מעט צר וגבוה וקצת פחות הרמוני משאר דגמי היצרנית.
-
תא נוסעים ומטען
סביבת הנהג מעוצבת גם היא באופן סולידי ומוכר. הצבע הכל-שחור שלה מקנה לה הופעה מעט מיושנת. מצד שני, אותו סידור מוכר ולא מיוחד בא לידי ביטוי בהנדסת אנוש מצוינת: קל לתפעל את מרבית מערכות הרכב וישנם שפע של תאי אחסון.
איכות החומרים טובה מאוד, גם ההרכבה מצוינת ויחד עם האבזור הנאה מתקבל רושם עשיר ואיכותי.
מושב הנהג נוח וקל למצוא תנוחת נהיגה טובה וגבוהה. המרחב מלפנים טוב. מאחור המרחב מצוין, במיוחד לשני נוסעים. הנוסעים מאחור ייהנו מבקרת אקלים, מושבים מפוצלים ומתכווננים ותאורה עשירה.
תא המטען גדול מאוד (615 ל') ובעל מבנה שימושי.
-
מנוע וביצועים
לגרסה היחידה שנבחנה (1.5 ל', 150 כ"ס) ביצועים טובים – גם אם לא יוצאי דופן. ההתנהלות נינוחה ונעימה לרוב בזכות המומנט הזמין, ויש מספיק כוח לביצוע עקיפות גם בעליות ממושכות.
החסרון, כרגיל ביחידות ההנעה האלו, הוא נסיעה פחות חלקה במהירות איטית/פקוקה. גם צליל המנוע אינו מעודן במיוחד.
גרסת ה-2.0 ליטר טרם נבחנה.
-
נוחות והתנהגות
בעיר נוחות הנסיעה אינו מוצלחת עקב כיול קשיח לבולמים. מחוץ לעיר נוחות הנסיעה משתפרת משמעותית.
בידוד הרעשים סביר – המנוע נשמע בעומס וישנם גם לא מעט רעשי רוח.
התנהגות הכביש טובה – טיגואן נוטה לצד הבטוח והסולידי של הקבוצה, וזה ממש בסדר. להגה משקל קל, ובקרת היציבות מעט פעלתנית מהרצוי. הבלמים סבירים בלבד תחת עומס ממושך.
כמו בעיר, גם בשבילים נוחות הנסיעה אינה מצטיינת.
-
תמורה למחיר
מחיר הבסיס של טיגואן דומה לזה של גרסאות חזקות ומאובזרות של המתחרים, ולזכותו יתרון התחלתי של תדמית יוקרתית יותר. התמורה טובה.
-
גרסאות ורמות גימור
לטיגואן שתי גרסאות: טורבו בנזין 1.5 ליטר (150 כ"ס) ו-2.0 ליטר (190 כ"ס). גרסת ה-1.5 ל' מוצעת ברמות גימור 'לייף' ו'לייף פלוס', בעוד שגרסת ה-2.0 ל' מוצעת ברמת הגימור הבכירה בלבד.
במפרט של רמת גימור 'לייף' חישוקי 17 אינץ', תצוגה עילית, מולטימדיה עם צג "8, מצלמה וממשקי אנדרואיד אוטו ואפל קארפלי, טעינה אלחוטית, בקרת אקלים מפוצלת לשלושה, מפתח חכם, חניה אוטומטית, חיישני חניה היקפיים ועוד.
רמת גימור 'לייף פלוס' מוסיפה שליטה אלקטרונית בבולמי הזעזועים, בורר מצבי נהיגה, חישוקי "18, תפעול חשמלי לדלת תא המטען ולמושבים הקדמיים, ריפוד עור, מחוונים מוקרנים, חניה אוטומטית ועוד.
-
בטיחות
טיגואן זכה ב-5 כוכבי בטיחות במבחני הריסוק של יורו NCAP.
במפרט הבטיחות בלימה אוטונומית, תיקון סטייה מנתיב, ניטור שטחים מתים, בקרת שיוט אדפטיבית ועוד.
-
צריכת דלק
על אף הימצאה של מערכת לניתוק צילינדרים בשיוט, צריכת הדלק בגרסת ה-1.5 ליטר לא מבריקה – 10.3 ק"מ לליטר בממוצע המבחן. בשיוט נרשמו 13.5 ק"מ לליטר.
-
מה חדש בפולקסווגן טיגואן 2024
בסוף 2023 חשפה פולקסווגן את הדור השלישי של הטיגואן, אשר מבוסס על פלטפורמת MQB evo המוכרת של הקבוצה.
מידותיו של הדור החדש כמעט זהות לאלה של היוצא, למעט מימד האורך שצמח ב-3 ס"מ לכדי 454 ס"מ. תא המטען צמח ב-37 ל' ל-652 ל' נדיבים ביותר.
בתא הנוסעים מוצע לוח מחוונים מוקרן חדש בגודל 12.3 אינץ' ולצידו ידית הילוכים חדשה. במרכז ישנו מסך מולטימדיה ענק בקוטר של עד 15 אינץ' בהתאם לרמת הגימור, דרכו יתופעלו מרבית מערכות הרכב.
לגרסאות הבנזין מנועי טורבו-בנזין בנפח 1.5 ו-2.0 ל' עם מערך היברידי מתון (48V) בהספקים של 130, 150 או 204 כ"ס. בדיזל מוצע מנוע ה-2.0 ל' המוכר בשני הספקים: 150 כ"ס או 193 כ"ס. התיבה היא רובוטית דו-מצמדית עם שבעה הילוכים ובגרסאות ה-2.0 ל' ההנעה כפולה.
הגרסאות ההיברידיות-נטענות (פלאג-אין) החדשות משלבות בין מנוע ה-1.5 ל' למנוע חשמלי וההספק המשולב עומד על 204 עד 272 כ"ס בהתאם לגרסה. לסוללה 19.7 קוט"ש וזו מאפשרת טווח נסיעה חשמלי של עד 100 ק"מ.
הטיגואן החדש צפוי להגיע לארץ ברבעון השלישי של 2024.
-
סיכום
מחכים לדגם החדש, שנמצא ממש מעבר לפינה.