פולקסווגן טיגואן - אוטו

יתרונות חסרנות

יתרונות / איכות חומרים ותחושה עשירה, הנדסת אנוש טובה, תא מטען ושימושיות

חסרונות / נוחות נסיעה בעיר, עיצוב סביבת הנהג שבלוני, מחיר התחלתי גבוה

בשורה התחתונה / איכותי, אך התמורה אינה מתעלה.

פולקסווגן טיגואן 2021 חוות דעת

  • רקע כללי

    הדור השני של פולקסווגן טיגואן נחשף באמצע שנת 2015. בדומה לדגמי קונצרן VAG מהדור האחרון, הטיגואן מבוסס על רצפת MQB והוא גדול מקודמו במרבית המדדים.

    יחידות ההנעה דומות לאלו של שאר דגמי קונצרן פולקסווגן, כשלישראל הגיע הטיגואן (החל מינואר 2017) עם שתי אפשרויות לבחירה — מנוע 1.4 ל' טורבו (150 כ"ס, מגדש טורבו יחיד), תיבה רובוטית דו-מצמדית עם 6 היל' והנעה קדמית, או עם מנוע 2.0 ל' טורבו (180 כ"ס), תיבה דו-מצמדית 7 היל' והנעה כפולה. כיום מוצע הטיגואן לאחר מתיחת פנים עם יחידת כוח אחת — 1.5 ל‘ המפיק 150 כ“ס ומשודך לתיבה רובוטית דו-מצמדית (7 היל‘) והנעה קדמית

    מפרט הבטיחות של טיגואן עשיר וכולל מערכת בלימה אוטונומית, בקרת שיוט אדפטיבית, תיקון סטייה מנתיב ועוד. טיגואן זכה ב-5 כוכבי בטיחות במבחני הריסוק של יורו NCAP.

    השיווק בישראל לאחר מתיחת הפנים החל בנובמר 2020.

  • עיצוב ונוכחות

    עיצובו החיצוני של טיגואן סולידי, לעיתים סולידי מדי. הוא נראה מעט צר וגבוה וקצת פחות הרמוני משאר דגמי היצרנית.

  • תא נוסעים ומטען

    סביבת הנהג מעוצבת גם היא באופן סולידי ומוכר. הצבע הכל-שחור שלה מקנה לה הופעה מעט מיושנת. מצד שני, אותו סידור מוכר ולא מיוחד בא לידי ביטוי בהנדסת אנוש מצוינת: קל לתפעל את מרבית מערכות הרכב וישנם שפע של תאי אחסון.

    איכות החומרים טובה מאוד, גם ההרכבה מצוינת ויחד עם האבזור הנאה מתקבל רושם עשיר ואיכותי.

    מושב הנהג נוח וקל למצוא תנוחת נהיגה טובה וגבוהה. המרחב מלפנים טוב. מאחור המרחב מצוין, במיוחד לשני נוסעים. הנוסעים מאחור ייהנו מבקרת אקלים, מושבים מפוצלים ומתכווננים ותאורה עשירה.

    תא המטען גדול מאוד (615 ל') ובעל מבנה שימושי.

     

  • מנוע וביצועים

    יחידת ההנעה (1.5 ל', 150 כ"ס) מספקת ביצועים טובים – גם אם לא יוצאי דופן. ההתנהלות נינוחה ונעימה לרוב בזכות המומנט הזמין ויש מספיק כוח לביצוע עקיפות ועליות ממושכות.

    החסרון, כרגיל ביחידות ההנעה האלו, הוא נסיעה פחות נעימה בנסיעה איטית/ פקוקה. גם צליל המנוע אינו מעודן במיוחד.

    על אף הימצאה של מערכת לניתוק צילינדרים בשיוט, צריכת הדלק לא מבריקה – 10.3 ק"מ לליטר בממוצע במבחן. בשיוט נרשמו 13.5 ק"מ לליטר.

     

  • נוחות והתנהגות

    בעיר נוחות הנסיעה אינו מוצלחת עקב כיול קשיח לבולמים. מחוץ לעיר נוחות הנסיעה משתפרת משמעותית.

    בידוד הרעשים סביר – המנוע נשמע בעומס וישנם גם לא מעט רעשי רוח.

    התנהגות הכביש טובה – טיגואן נוטה לצד הבטוח והסולידי של הקבוצה, וזה ממש בסדר. להגה משקל קל, בקרת היציבות מעט פעלתנית מהרצוי. הבלמים סבירים בלבד תחת עומס ממושך.

    כמו בעיר, גם בשבילים נוחות הנסיעה אינו מצטיינת.

     

  • תמורה למחיר

    מחיר הבסיס של טיגואן דומה לזה של גרסאות חזקות ומאובזרות של המתחרים, ולזכותו יתרון התחלתי של תדמית יוקרתית יותר.

  • חדש בדגם

    בחודש נובמבר 2020 החל בישראל שיווק הטיגואן לאחר מתיחת פנים (יולי 2020). במסגרת העדכון זכה הטיגואן לעדכונים קלים לעיצוב החיצוני ולסביבת הנהג. שינוי משמעותי יותר נוגע לרשימת האבזור שהיא עשירה מבעבר וכוללת כעת תצוגה עילית, מולטימדיה חדשה עם מסך 8 אינץ’, בקרת אקלים מפוצלת לשלושה אזורים ועוד.

    המחיר התייקר בכ-5,000 ₪ ביחס לגרסאות המקבילות.

    בשלב ראשון מוצע הטיגואן עם מנוע אחד — 1.5 ל‘ המפיק 150 כ“ס ומשודך לתיבה רובוטית דו-מצמדית (7 היל‘). בהמשך צפויה להגיע גם גרסת ה-2.0 ל‘ (190 כ“ס).

     

  • סיכום

    עומד בציפיות – אך לא מעבר.

פולקסווגן טיגואן גרסאות ומחירים

באפשרותך לסמן עד 3 גרסאות ולבצע השוואה בלחיצה על הכפתור מטה להורדת קטלוג פולקסווגן טיגואן

כתבות הקשורות לדגם

|
  • צילום: יצרן
  • צילום: יצרן
  • צילום: יצרן
  • צילום: יצרן
  • צילום: יצרן
  • צילום: יצרן
  • צילום: יצרן
  • צילום: יצרן
  • צילום: יצרן
  • צילום: יצרן
  • צילום: יצרן
  • צילום: יצרן

8 1

שווה לשקול גם

ציון ותגובת גולשים

ברשותך פולקסווגן טיגואן?

ציון משוקלל של גולשי אתר אוטו

ציון ותגובת גולשים

מתחרים פולקסווגן טיגואן

פולקסווגן טיגואן צריכת דלק

חישוב צריכת דלק אמיתי, הינו נתון שתלוי בהמון משתנים סביבתיים ולכן לעולם לא ניתן נתון מדוייק וצריכת דלק אמיתית.

4
פולקסווגן טיגואן צריכת דלק צריכת דלק יצרן
ק"מ /ל׳
צריכת דלק יצרן
עירוני ק"מ /ל׳
צריכת דלק יצרן
בין עירוני ק"מ /ל׳
צריכת דלק
אמיתית ק"מ /ל׳
דרגת
זיהום אוויר
11.3 טרם נבחן טרם נבחן 9.1 14
11.7 טרם נבחן טרם נבחן 9.5 14
16.9 15.1 18.1 13.7 12
16.9 15.1 18.1 13.7 13
8
13.7