ב־2008 פולקסווגן הציגה את גרסתה לסדאן־קופה כתגובה לטרנד שהתחיל במרצדס CLS, ומכיוון שלא הייתה לה בארסנל מכונית סלון - היא התבססה על המשפחתית הגדולה שלה, הפאסאט. בשלב ההוא קיבלה המכונית מעמד של גרסה, וזו נקראה "CC", ראשי תיבות של Coupe Comfort.
ב־2017, עם הצגת הדור החדש של פאסאט, עברה גם אותה CC שינויים משמעותיים, זכתה לשם מלא: ארטאון (Arteon), ובהמשך נוסף להיצע מרכב סטיישן־קופה (שוטינג ברייק).

בניגוד ל־CC, הארטאון לא עשתה עלייה דרך היבואן הרשמי, אך מאז 2021 היא מיובאת לישראל על־ידי חברת גזפרו, המשווקת את המכונית במגוון גרסאות דיזל ובנזין, עם הנעה קדמית או כפולה ובשלוש רמות גימור.
 

מה שהיה

כעת הודיע מנכ"ל מותג פולקסווגן, תומאס שייפר, שהארטאון, כמו מכוניות סדאן וקופה של יצרנים רבים אחרים, תרד מפס הייצור בסוף מחזור החיים הנוכחי בשל ביקוש נמוך.

פולקסווגן ארטאון
צילום: יואל פלרמן

שייפר אמר שההחלטה נובעת מהצורך של היצרן להתמקד ברבי מכר, במטרה להגדיל את ההכנסות לכ-10 מיליארד יורו בשנה, עם תשואה מתמשכת של 6.5% בשנה בשנים הבאות.

אפילו באמריקה, אחד משווקי היעד המרכזיים של הארטאון, המכירות לא הצליחו להמריא בשל מחיר גבוה והעדפת הלקוחות לרכבי פנאי. מסירות הארטאון בארה"ב הגיעו לשיא של כ-5500 יחידות בלבד בשנת 2021 - כאשר במהלך אותה תקופה מכרה היצרנית כ-110 אלף טיגואנים.

מאחר והארטאון מבוסס על פלטפורמת MEB המיועדת לרכבי בנזין ודיזל, הוא לא יעבור הסבה לחשמל ויוחלף בהיצע על ידי הסדאן קופה החשמלית החדשה של היצרנית, ה-ID.7

פולקסווגן ארטאון בנסיעה
צילום: יואל פלרמן