פולקסווגן פאסאט 2021 חוות דעת
-
רקע כללי
הדור השמיני של הפאסאט נחשף ביולי 2014. זהו דגם חדש לחלוטין, המבוסס על הפלטפורמה הרב-שימושית של קונצרן פולקסווגן, ה-MQB, המשרתת גם את הגולף.
כמקובל אצל פולקסווגן - ובמיוחד כשמדובר בסגמנט המשפחתיות הגדולות השמרני מטבעו - קשה יהיה למצוא כאן מהפכות גדולות, אלא התקדמות.
הדור האחרון מציע יותר בכל המדדים הרגילים: יותר חיסכון, יותר בטיחות ויותר אבזור.
הסעיף האחרון קריטי במיוחד בקרב על לב הלקוחות, שבשנים האחרונות נוטים יותר ויותר לכיוון מותגי הפרמיום, המציעים גרסאות כניסה במחירים נמוכים מבעבר.
הדגם החדש נחת בישראל במאי 2015.
במרץ 2020 החל השיווק של הפאסאט המחודשת לאחר מתיחת פנים, עם מערכות בטיחות אקטיביות מתקדמות ומצוידת בשני מנועים חדשים בנפח 1.5 ליטר TSI עם הספק של 150 כ"ס ובנפח 2.0 ליטר TSI עם 190 כ"ס.
-
עיצוב ונוכחות
פולקסווגן פאסאט הייתה, ונשארה, מכונית מכובדת וסולידית - ודומה מאוד לקודם, במיוחד במבט מאחור.
-
תא נוסעים ומטען
הקו הסולידי נשמר גם בתא הנוסעים. תפעול תא הנוסעים נעים וברור והמרווח מלפנים ומאחור טוב בכל המדדים.
 
במבחן הריסוק נבחנה הפאסאט עם אמצעי בטיחות אקטיביים שלא מגיעים ארצה כלל - ולכן הציון לו זכתה, 5 כוכבים, אינו תקף עבור הגרסה הישראלית. תא המטען גדול ושימושי.
-
מנוע וביצועים
הביצועים של מנוע ה-1.4 ל' מרשימים, וקרובים לאלה של ה-1.8 ל' - גם בנתונים וגם בתחושה - והפער למול גרסת ה-1.8 ל' קטן.
 
התיבה עובדת יפה גם בעיר – נקודת תורפה מוכרת של תיבות כאלו. צריכת הדלק הממוצעת של גרסת ה-1.4 ל' עמדה על 10.2 ק"מ לליטר, בעוד צריכת דלק של גרסת ה-1.8 ל' עמדה על 10.5 ק"מ/ל'. מדובר בנתונים שיהיו טובים משמעותית בנהיגה יום-יומית.
-
נוחות והתנהגות
בתחום הנוחות הפאסאט עומדת בציפיות - אך לא יותר.
 
הנוחות טובה, למרות קושי מסויים על שיבושים קטנים וחדים.
 
בידוד הרעשים, לעומת זאת, לא מרשים - ישנם רעשי מתלים, רעשי כביש ורעשי רוח, בעיקר בנסיעה במהירות של מעל 100 קמ"ש.
 
הפאסאט מאפשרת ניהוג מהיר ובטוח למדי, אבל התחושה מנותקת ולא מערבת.
-
תמורה למחיר
הפאסאט אמורה להיות ממוצבת גבוהיותר ביחס לדגמים המתחרים, אולם בפועל היא איננה מציעה יתרונות משמעותיים ביחס לשאר.
-
סיכום
אופציה טובה למי שעדיין מעדיף (ובצדק) את מכוניות המנהלים על פני רכבי הפנאי.