טויוטה חשפה את הדור השני של ה-C-HR, והעניקה לקרוסאובר עיצוב נועז ומערכת הנעה היברידית נטענת, במטרה למשוך לקוחות חדשים למותג. 

דגם הייצור אימץ את המראה הרדיקלי של הקונספט "C-HR פרולוג", שהוצג בשנה שעברה, והוא רכב הפנאי האירופאי הראשון שמציג את עיצוב החזית העדכני של המותג, כפי שראינו לראשונה בפריוס החדשה. 

ה-C-HR החדש יוצע רק בגרסאות היברידיות - שתיים מהן הן ורסיות משודרגות של יחידות ההנעה מהדגם היוצא, ולצידן תוצע היחידה ההיברידית נטענת מהפריוס.

גרסת הכניסה, בנפח 1.8 ליטר, משלבת בין מנוע בנזין בהספק של 98 כ"ס למנוע חשמלי בהספק של 94 כ"ס, ומציעה הספק משולב של 140 כ"ס - שיפור של 18 כ"ס ביחס לדגם היוצא.

טויוטה C-HR
צילום: טויוטה

יחידת הביניים, בנפח 2.0 ליטר, מעלה את ההספק המשולב ל-198 כ"ס (לעומת 184 כ"ס בעבר) אך צפויה להציג צריכת דלק כמעט זהה לגרסת הבסיס. גרסה זו כוללת מנוע בנזין המייצר 152 כ"ס ומנוע חשמלי שמפיק 111 כ"ס, ותוצע גם בוורסיית הנעה כפולה, עם מנוע חשמלי שני על הסרן האחורי (בהספק 41 כ"ס), מה שמסייע לקצץ את הזינוק למאה קמ"ש מ-8.1 שניות בגרסת ההנעה הקדמית, ל-7.9 שניות.

הגרסה הבכירה תהיה כאמור היברידית נטענת המורכבת מאותו מנוע בנזין בנפח 2.0 ליטר, אך בצימוד למנוע חשמלי עוצמתי יותר (163 כ"ס) ובהספק משולב של 225 כ"ס. בזכות סוללה של 13.6 קוט"ש, טויוטה מצפה לטווח חשמלי של כ-66 ק"מ (נתון משוער).

טויוטה C-HR 2023
צילום: טויוטה

גרסה זו תציע גם מערכת חדשה, המעבירה אוטומטית את המכונית למצב חשמלי כאשר היא מזהה שהרכב נכנס לאיזור "פליטת מזהמים נמוכה" (במרכזי ערים אירופאיות רבות) - כאשר יש מספיק כוח בסוללה.

תא הנוסעים עוצב מחדש ומבטיח איכות משופרת וטכנולוגיה מתקדמת. רמות הגימור הנמוכות יוצעו עם מסך מגע בגודל 8 אינץ' ולוח מחוונים אנלוגי, אך רמות הגימור הגבוהות יוצעו עם מולטימדיה בגודל 12.3 אינץ' ולוח מחוונים מוקרן בגודל זהה.

טויוטה C-HR החדש סביבת נהג
צילום: טויוטה

המחירים צפויים להיות גבוהים במקצת מהדגם היוצא, והגרסה ההיברידית נטענת צפויה לשאת פרמיה משמעותית ביחס לגרסאות הרגילות. מועדי שיווק טרם פורסמו, אך יש לשער כי ה-C-HR ינחת בישראל במחצית הראשונה של 2024.

טויוטה C-HR החדש
צילום: טויוטה