טויוטה C-HR 2021 חוות דעת
-
רקע כללי
ה-C-HR (ראשי תיבות של Coupe - High Rider) הוא האח הקטן במשפחת רכבי הפנאי של טויוטה.
כמשתמע משמו, מעוצב ה-C-HR כרכב פנאי-קופה והופעתו יוצאת דופן. דווקא מבחינת הממדים ה-C-HR לא קטן, והוא דומה יותר בממדיו לניסאן קשקאי ולסיאט אטקה מאשר לניסאן ג'וק וסוזוקי ויטארה.
ה-CH-R מוצע בישראל עם שתי מערכות הנעה - טורבו בנזין (1.2 ל', 115 כ"ס) והיברידי (1.8 ל', 122 כ"ס), שניהם עם תיבה רציפה והנעה קדמית; בחו"ל קיימות גם גרסאות עם הנעה כפולה, תיבה ידנית ומנוע בנזין 2.0 ליטר (150 כ"ס).
שיווק ה-C-HR בישראל החל בפברואר 2017.
-
עיצוב ונוכחות
את מסר הצעירות הקפידו בטויוטה להעביר באמצעות עיצוב נועז ומאוד לא-אופייני למותג היפני השמרני, עם מראה אגרסיבי, מגולף בחדות ושפע קימורים וקפלים.
-
תא נוסעים ומטען
עיצוב תא הנוסעים מופרע לא פחות מהעיצוב החיצוני - במיוחד עם הרצועה הסגולה והמוארת לרוחב התא - ורשימת האבזור העשירה מעצימה את התחושה הטובה.
יחד עם זאת, הנדסת האנוש הוקרבה על מזבח העיצוב: תנוחת הנהיגה לא מוצלחת וישנם מעט תאי אחסון. מרווח הפנים אמנם מפתיע לטובה, גם מאחור - אך הגג המשתפל פוגם בנוחות הכניסה, והחלונות מאחור קטנים ביותר. תא המטען מצומק בגדולו.
-
מנוע וביצועים
יחידת ההנעה ההיברידית מספקת ביצועים חלשים, מקבילים לאלו של רכבי פנאי כדוגמת טוסון או ספורטאז' עם מנועי 1.6 ליטר. בשונה מהם, צריכת הדלק יוצאת מן הכלל טובה, עם כמעט 20 ק"מ לליטר(!) בנהיגה לא עדינה במיוחד.
-
נוחות והתנהגות
נוחות הנסיעה טובה למדי, אך בידוד הרעשים לא מוצלח - ברמה כמעט מתישה. התנהגות הכביש טובה, ומזכירה מאוד רכב פרטי יותר מאשר רכב פנאי.
-
תמורה למחיר
על אף שה-C-HR הוא מהדגמים היותר-יקרים בקטגוריה, הוא מצליח לבלוט ביחס למתחרים בעיקר בזכות הופעה ייחודית ומושכת.
-
סיכום
ה-C-HR מביא משב רוח מרענן לקטגוריה. יהיה פחות מוצלח כרכב משפחתי-עיקרי, יותר מוצלח כ'רכב שני'.