ישראל, בהחלט לא מובן מאליו, היא המדינה השלישית מחוץ למערב-אירופה אליה מגיע מותג הספורט הקטן אלפין. אם יבוא מותג שיש לו מכונית ספורט אחת שהיא גם קטנה וגם יקרה נראה לא כלכלי, התכנית הגדולה של אלפין – כך עולה מדברי מנהלי המכירות של המותג שהגיעו לישראל לרגל ההשקה המקומית – מעניקה לכך משמעות אחרת. 
 

העתיד לעשור זה

אותה תכנית כוללת הצגת מספר דגמים עד סוף העשור הזה, כולם חשמליים, והגדלת היקף המכירות של אלפין פי 50; עד היום ומ-2018 מכרה אלפין 13,000 מכוניות, ממוצע של 2600 יחידות בשנה. 

אלפין, המחליפה גם את החטיבה הספורטיבית של רנו, תייצר בעיקר גרסאות ספורטיביות לדגמיה של החברה האם – כמו RS לקליאו ולמגאן – וראשונה שבהן תהיה A290, המבוססת על 5 החשמלית שרנו תשיק בקרוב.

אלפין A290
צילום: אלפין

ב-2025 תציג אלפיין דגם פנאי חשמלי קומפקטי (C-SUV), ב-2026 דגם פנאי בינוני (D-SUV) וב-2027 דגם פנאי גדול (E-SUV) – וכולם יוגדרו כ'קרוסאובר GT'. כמובן, האתגר בשימור האופי הקליל והספורטיבי של המותג ברכב פנאי חשמלי יהיה גדול. עם זאת אנשי המותג מדקלמים גם בהקשר זה את המנטרה 'נולדה במרוצים, תוכננה על-ידי מתחרים במרוצים, נועדה למי שבליבו הוא נהג מרוצים'. 

אלפין A110
צילום: אלפין

ייצור A110 המוכרת יסתיים לקראת סוף 2025, וזו תוחלף במכונית ספורט חשמלית שתהיה מקורית של אלפיין ולא תתבסס על דגם של רנו. אנשי אלפיין מדווחים כי כבר הביקוש ל-110 המוכרת הולך וגדל לקראת סיום הייצור. 

יש לציין שבמקביל להתפתחויות באלפין, תוצע בדגמי רנו חבילת איפור ספורטיבי המכונה "אספרי אלפין".

אלפין A110
צילום: אלפין