לאונג' ג'נסיס באחד המלונות היוקרתיים בסאול, שילה (Shilla). מקום מאופק למראה, גם זה שבו אראיין את גראהם ראסל, מנהל־מותג ראשי (Chief Brand Officer). ראסל מציג בפני את החדר הלא־מרשים למראה ומציין כי ניתן ליהנות בו מלגימת ויסקי טוב וממוסיקה טובה.

עכשיו, הראסל הזה בעברו היה שגריר מותג הוויסקי היוקרתי מק'אלן, והחלק הזה לפחות מובן. ביחס למוזיקה, הוא מתייחס לרמקולים שצורתם חסרת מעוף. מי שיצר אותם הוא אמן (מיוסר?), מוזיקאי שהוא 'ידיד המותג', וראסל מבקש שאשב באחד הכיסאות ממש מולם. 

אני לא יודע מי זו שקולה בקע מן הרמקולים, אבל הייתי מוכן להישבע שהיא שרה מולי, בלייב. ומעבר לזה, שהקול שלה היה ממש כמו ששומעים בהופעה, באמת שאין לי תיאור אחר שיציין את איכות הצליל שבקעה מהרמקולים חסרי המעוף האלה.

רמקולים ג'נסיס
צילום: ג'נסיס

גראהם אומר כי היופי ברמקולים האלה הוא שגם בווליום גבוה אפשר לשמוע שיחה כשהוא ניצב בין המקולים ומדבר בווליום הגיוני. והאמת, שומעים אותו. ואז ביקש שיגבירו יותר ויותר והוא המשיך לדבר ולהראות שניתן להבין אותו. אל תטעו, הוא הרים את קולו יותר ויותר, כי בכל זאת, אבל באמת מרשים. 

אמרתי לראסל שאני מאוהב ברמקולים, הוא הרחיב מעט יותר על האמן (המיוסר? כנראה שלא) ותהיתי מדוע הרמקולים שלו אינו אלה שבתוך דגמי המותג. "הוא בוחר היטב מה בא לו לעשות, איך ועם מי", ענה ראסל, והוסיף גם כי הרמקולים האלה, חסרי המעוף, עולים מיליון דולר. שמעתי, עיבדתי וציינתי כי עם רמקולים כאלה, יהיו ל־G90 בעיות תמחור. כזה אני, איש רציני עם תובנות רציניות. 

גראהם ראסל
גראהם ראסל | צילום: ג'נסיס

המסורת הקוריאנית כהשראה מתיישבים לשיחה, וקשה בדיעבד שלא להחמיא לגראהם ראסל על התשובות המרתקות. ישנם מצבים בו בכירי מותג כזה או אחר מציגים לרווחה יכולות פוליטיות מרשימות במיוחד, אך לא כאן המצב והתשובות ישירות.

האם אתה רואה איך מותג ג'נסיס מצליח להכות בטריו הגרמני?
"אמנם גרמניה היא יצרנית מכוניות הפרמיום המובילה. הם סוג של 'יצרו את הקטגוריה'. אבל אנחנו עדיין יכולים להביא לקטגוריה הזאת דברים ייחודיים" אומר ראסל בתגובה לשאלה אחת ומיד ממשיך "מלבד זה, אנחנו רוצים הצלחה לא פחות בקוריאה. וכאן הלקוחות מעדיפים אותנו על הטריו הגרמני".

ניכר כי ראסל מעריך את המותג עוד מעבר לתפקידו הרשמי, הן בלהט הדיבור והן בשצף המילים. "מה שנותן לנו את הביטחון זה שאנחנו לא ממהרים וכך אנחנו לוקחים החלטות נכונות. המטרה היא החלטות לטווח ארוך, לא פזיזות לזמן קצר. מה שמניע אותנו זו הנחישות הגדולה של המותג".

G70
G70 | צילום: ג'נסיס

אין לכם מכונית אייקונית, האם זה לא מפריע לכם כמותג?
"אין לנו מכונית כזאת, אבל יש לנו שני מעצבים נהדרים והם עובדים יחדיו באופן מופלא. אז אולי אלא לנו אייקון ספציפי לרוץ עליו, אבל יש לנו שני מעצבים שמחפים על כך". 

האם יש תוכניות לייצר רכב קטן מה־GV60?
"כרגע אין תכנון, אבל זה תלוי בדרישות הלקוחות. אנחנו קשובים להם".

ג'נסיס GV60
GV60 | צילום: ג'נסיס

איך תתאר את השוני שבין הדרך של ג'נסיס לעומת המתחרים מיפן, לקסוס למשל?
"ראשית, הדנא שלנו קוריאני ושונה מזה היפני, בעיקר המנטליות. אנחנו לא מודאגים מזה, אנחנו שונים מספיק" ראסל ממשיך ומספר שהתרבות הקוריאנית כל כך משפיעה בתכנון המותג, כשהדבר המוביל נקרא בשפה המקומית 'סון־נים' כשהפירוש בשפה חופשית הוא 'אורח מכובד'. 

"בתרבות הקוריאנית נהוג שאם מארחים בבית, אז את החדר הטוב ביותר אתה נותן לאורח" מספר ראסל ומפרט "לדוגמה, אם יורד גשם, אתה תדאג להשאיר לו מטריה. עוד לפני שיבקש, שיהיה לו. מדברים על ויסקי וכבר לדאוג שתמתין לו כוסית ראויה בצד (השורשים במק'אלן עדיין שם... א.א). וזה מה שמניע את ג'נסיס, להעניק את הטוב ביותר ללקוח".

האם יהיה שוני בכל הנוגע ליחידות כוח בין ג'נסיס להיצע יונדאי?
"אני לא חושב שזה מצריך כזה שוני, כי בכל זאת אנחנו באותה הקבוצה. אנחנו נחלוק הכל. אבל ג'נסיס תדאג להשתמש רק בטכנולוגיה שתספק את הלקוחות".

ג'נסיס G70
G70 | צילום: ג'נסיס

השיחה עם ראסל מתרחבת כבר לעולמות האישיים והניסיון להכיר את האדם המסקרן מוביל לשאלה שהולידה את התשובה הבא – "הרכב הטוב בעולם? זה בעיני המסתכל. אבל לדעתי, מהליין של ג'נסיס זה GV60. אישית, אני מאוהב במקלארן ספידטייל. עשינו לה, באחד מתפקידי הקודמים (מנהל מותג ראשי ב־Scottish Leather Group) את ריפוד תא הנוסעים, והעיצוב של הרכב הזה פשוט מדהים אותי בכל פעם מחדש".

עם כל הכבוד לספיד טייל הזאת, אנחנו נשארים עם פרארי F40, בעיקר בזכות השימושיות העדיפה (א.א).

ג'נסיס G80
G80 | צילום: ג'נסיס