רכב הפנאי החשמלי של MG, חוזר לישראל. כפי שדיווחנו לכם לפני פחות מחודש, חברת לובינסקי, היבואנית, הצליחה לשכנע את היצרן להחזיר את הרכב לשוק הישראלי, ומשלוח ראשון יגיע לישראל בחודש אוגוסט הקרוב.
 

השתלשלות האירועים

MG הכריזה על רכב פנאי קטן (B-SUV) ב-2016 וציידה אותו במנוע בנזין. הדגם נקרא ZS והוא הגיע לישראל ב-2018 כשהוא מצויד במנוע טורבו-בנזין 1.0 ליטר (111 כ"ס). הגרסה החשמלית, שנקראת EV, הוצגה ב-2018 והגיעה לישראל ב-2019. היא זו שסללה את הכיוון החשמלי הסיני ובכלל, והייתה לחשמלית הנמכרת ביותר ב-2020. היא הצליחה לשמור על מעמדה עד הגעת טסלה מודל 3 ברבע השני של 2021 ועדיין, תקופה ארוכה ZS נותר רכב הפנאי החשמלי הנמכר ביותר בישראל.

MG ZS EV
צילום: MG

ב-2021 הדגם עבר מתיחת פנים שבמסגרתה הוצגו שתי גרסאות סוללה וטווח משופר (לפני כן רק גרסה אחת). בגלל בעיות ייצור עקב סגרי קורונה, פסק יבוא הדגם לישראל. בינואר 2022 הודיעה היבואנית על החזרת הדגם והגרסה החשמלית לישראל, אלא שהסגרים נמשכו באזורים שונים בסין. לכן דגמים מסוימים כמו ZS נפגעו ודגמים אחרים כמו EHS כמעט ולא הושפעו.

בסופו של דבר שנגחאי נסגרה במרץ ל-82 ימים כשרק באוקטובר חזר המפעל לייצור ראשוני. אבל כיוון שבין היתר שני ספקי משנה, אירופאי ואמריקאי, פשטו את הרגל, MG לא הצליחה לשקם את פס הייצור ולחזור לכמויות.

MG ZS EV בטעינה
צילום: MG

הלקוחות הישראליים נפגעו מאוד מהמהלך כי רק 200 מכוניות הצליחו להגיע, מתוך אלפים שהוזמנו. חלק מהלקוחות ערקו למתחרים, חלק קנו דגמי MG אחרים, כמו את MG4 שהגיע במאי השנה, וחלק בחרו להמתין. עבור אותם לקוחות בנתה היבואנית חבילת הטבות, על כך בהמשך.
 

הדגם המחודש

MG ZS EV מגיע לאחר מתיחת הפנים שבמסגרת עודכנה החזית כדי ליצור בידול מובחן יותר בין החשמלית לגרסת הבנזין שלא תיובא. בפנים שינויים בסביבת הנהג. צג המולטימדיה גדל מ-"8 ל-"10.1, לוח המחוונים מוקרן ולבקרת האקלים פקדים חדשים. לפי אנשי MG, גם שופרו חומרי הבידוד.

MG ZS EV סביבת נהג
צילום: MG

לגרסת EV מנוע חשמלי שמייצר 156 כ"ס ומומנט של 28.5 קג"מ. ההנעה דמית והביצועים: 0 ל-100 קמ"ש ב-8.6 שניות ומהירות מרבית של 175 קמ"ש.

יש שתי גרסאות סוללה, אבל רק הגדולה מגיעה לישראל. לזו 69.9 קוט"ש שמספיקה טווח רשמי של 440 ק"מ. הספק הטעינה המהירה הוא 93 קוט"ש.

המכונית תוצע ברמת גימור אחת במפרט נכבד הכולל תאורת לד, חישוקי "17, גג זכוכית, מצלמות היקפיות, מפתח חכם, תפעול חשמלי למושב הנהג, ריפוד דמוי עור. מפרט הבטיחות בלימה אוטומטית, תיקון סטייה מנתיב, התרעת תנועה חוצה בנסיעה לאחור, התרעת רכב ב"שטח מת", זיהוי שלטי מהירות. לגרסה זו ציון של 5 כוכבים במבחן הבטיחות של יורו NCAP מ-2019.

MG ZS EV גג זכוכית
צילום: MG
 

המחיר וחבילת ההטבות

המחיר עומד על 164,888 שקלים, הפחתה של כ-4,000 שקלים ביחס למחיר גרסה זו לפני הפסקת השיווק. המחירים כוללים עמדת טעינה ואחריות ל-5 שנים על הרכב ו-8 שנים על הסוללה (שניהם במגבלת 150,000 ק"מ). מי שיוותר על עמדת טעינה יקבל הנחה של 2,500 שקלים.

לקוחות המחזיקים בהזמנה פתוחה ל-MG ZS EV יזכו להטבה נוספת בשווי של 3,333 שקלים. לקוחות אשר הזמינו ZS EV בעבר וביטלו בגלל העיכוב, יקבלו הנחה של 2,222 שקלים. נזכיר כי עם תחילת שיווק MG4 הציעה היבואנית חבילת הטבות דומה.

MG ZS EV מחיר
צילום: MG