אם לא שמתם לב, הטרנד העיצובי של עולם רכבי הפנאי הולך לכיוון רבוע וקשוח יותר - בעיקר באמריקה. הביקוש לרכבי שטח דוגמת הברונקו והרנגלר גבוה מתמיד, וגרסאות מסוקסות בסגנון משפחת הראפטור של פורד או TRD פרו של טויוטה הולכות ומתרחבות לדגמים נוספים.

יונדאי סנטה פה, שהיה ברוב גלגוליו רכב פנאי מעוגל ונטול ייחוד עיצובי, קופץ על הטרנד הזה בדור החמישי שיוצג בקרוב ומציג מהפך עיצובי דרמטי.

האפקט מזכיר את רכבי הפנאי-שטח של ג'יפ ולנד רובר (בעיקר את הדיסקברי הקודם), ומעניק לרכב מיצוב קשוח יותר - עם הבטחה ליכולת שטח משמעותית מבעבר.

יונדאי עדיין לא נידבה פרטים טכניים, אך ציינה כי בסיס הגלגלים של הסנטה פה החדש ארוך מזה של הדגם היוצא, ולטענת החברה מעניק מרחב פנימי מוביל בקטגוריה.

יונדאי סנטה פה
צילום: יונדאי

גם איסור תא המטען הוגדל והפך קובייתי יותר מתוך כוונה לספק מרחב "כמו מרפסת" כאשר שורת המושבים השנייה והשלישית מקופלות, עם רצפה שטוחה ומקום לפינת סתלבט או לתחנת עבודה. אני לא בטוח אם מישהו מהלקוחות ישתמש בחלל בצורה הזו, אבל אין ספק שזה משתלב היטב עם הכיוון ההרפתקני שיונדאי רוצה להעניק לרכב.

העיצוב החיצוני של החלק האחורי, עם זאת, מאוד אההממ... מאתגר, ומזכיר קצת את סאנגיונג רודיוס במבנה הפנסים והשמשה האחורית.

יונדאי סנטה פה 2024
צילום: יונדאי

תא הנוסעים שומר על הקווים הרבועים, ומציע הופעה נקייה עם חוגות וכפתורים פיזיים לפונקציות החשובות כמו בקרת האקלים, מערכת השמע ומצבי הנהיגה. מסך מגע מעוקל בגודל 12.3 אינץ' שולט במולטימדיה, ומותקן במקביל ללוח מחוונים מוקרן באותו גודל.

כמובן שיש שקעי USB ומטענים אלחוטיים בשפע, כמו גם חללי אחסון נדיבים ומחזיקי כוסות בכל פינה.

יונדאי סנטה פה סביבת נהג
צילום: יונדאי

ההשקה המלאה תיערך באוגוסט, ועד אז יונדאי ודאי תחשוף את המידע הטכני טיפין טיפין. השיווק מתוכנן ל-2024, המחיר צפוי לעלות ביחס לדגם הנוכחי.

יונדאי סנטה פה החדש
צילום: יונדאי