יונדאי סנטה פה 2025

יונדאי סנטה פה 2025 חוות דעת

נבדק על ידי אוהד אלגוב
  • רקע כללי

    במרץ 2025 החל שיווקו בישראל של הדור החדש של רכב הפנאי בגודל בינוני (D-SUV) יונדאי סנטה פה.

    הדגם העכשווי גדול מקודמו, מיועד לשבעה נוסעים, ובעיקר: העיצוב שלו שונה לגמרי – מזוות וקובייתי, כמו בדגמי שטח לפני ארבעים ושלושים שנים – כיוון עיצובי הזוכה לעדנה בדגמים חדשים רבים. למרות העיצוב, מקדם הגרר מכובד לרכב שכזה, 0.29, ולפי יונדאי, בידוד הרעשים שופר משמעותית, בין היתר על ידי שימוש בזכוכית כפולה.

     

    הרצפה זהה לזו של הדור הקודם, אך השינויים רבים; אורך בסיס הגלגלים גדל ב-5 ס"מ ל-281.5 ס"מ, אורך המרכב ב-4.5 ס"מ ל-483 ס"מ, והגובה ב-6 ס"מ, ל-177 ס"מ; ממד הרוחב ללא שינוי, 190 ס"מ. משקל הרכב נע בין 1975 ל-2040 ק"ג.

     

    הדגם החדש מוצע רק בגרסה היברידית, המוכרת מדגמים אחרים של יונדאי-קיה: מנוע טורבו-בנזין 1.6 ליטר ומנוע חשמלי לתפוקה משולבת של 215 כ"ס ו-37.4 קג"מ.

    התיבה אוטומטית עם שישה הילוכים וההנעה קדמית או כפולה.

  • עיצוב ונוכחות

    עיצוב הדגם החדש – על הזוויות החדות, המשטחים הגדולים, החזית הניצבת, המבנה הקובייתי – הביא ליצירת רכב שנראה שונה לגמרי מקודמו, בעל נוכחות רבה, אפילו בוטה. אולם התוצאה שנויה במחלוקת: מלפנים הוא מזכיר את לנד רובר דיסקברי משנות התשעים, מאחור דגמים קדומים של סאנגיונג - וזו לא מחמאה...
  • תא נוסעים ומטען

    בתא הנוסעים חומרים ראויים – כולל אלקנטרה בתקרה ובקורות – היוצרים אווירה של עושר. גג הזכוכית הכפול משדרג עוד יותר את תא הנוסעים. העיצוב מוסיף מצדו לא מעט, כולל הופעה רבת נוכחות. עם זאת, מאכזב לגלות שחלקים תחתונים בסביבת הנהג ורוב הדיפון בדלתות עשויים פלסטיק קשיח.

     

    כמו בדגמי יונדאי החדשים, גם כאן מסך רחב המשלב בין מחוונים מוקרנים לצג מרכזי נאה וגדול ("12.3), ומתחתיו השליטה בבקרת האקלים והצג המנטר אותה. יצוין כי לוח המחוונים, הצג המרכזי וזה של בקרת האקלים אינם מוארים מספיק בימי שמש חזקים; יחד עם מיקום לחצני קיצור הדרך שבתחתית המערכת מועדת לנגיעות שגויות, למשל כאשר מנסים לשנות מצבי ניהוג או טמפרטורה מבלי להסתכל.

     

    מעבר לכך הנדסת האנוש טובה ונשכרת משילוב פקדים חיצוניים שתפקודם ומיקומם נכון. עם זאת, ניתוק התרעות ופריטים דומים דורשים יותר מדי לחיצות, ובכלל מערכות הבטיחות נוטות לטרחנות-יתר וצפצפנות מציקה.

     

    תנוחת הנהיגה ושדה הראייה הטובים עוזרים לתמרון נוח בעיר; גם קוטר הסיבוב, (11.6 מ'), מצטרף לכך. מושב הנהג נוח ושופע כיוונים חשמליים. המושבים בשורה המרכזית מתכווננים ונוחים והמרחב גדול. המושב המרכזי נע קדימה בלחיצת כפתור כדי לאפשר כניסה לאחור (אבל אינו חוזר למקום המקורי), אך כמקובל, קצת קשה להיכנס לשורה השלישית.

    בשורה השלישית יוכלו לשבת בני עשרה או מבוגרים במידות צנועות. כאשר כל המושבים במקומם נפח תא המטען אינו גדול – אבל כרגיל, עם קיפול השורה השלישית, הנפח נדיב מאוד (628 ליטרים).

  • מנוע וביצועים

    ההספק של היחידה ההיברידית, 215 כ"ס, ממש אינו מרשים ביחס לרכב של שני טון – אבל הזינוק מהמקום, יללת צמיגים במצערת מלאה ואפילו לוחמת הגה, מצהירים כי הסיפור שונה.

    ואכן, מומנט של 37.4 קג"מ, מעניק לסנטה פה יכולת נכבדה. בשיוט הוא מתנהל באופן נינוח ושומר על קצב ראוי גם בעליות ארוכות, שם אינו מאבד כוח, ולא נוצרת התחושה של "נגמרה הסוללה" המוכרת בכלים היברידיים אחרים.

    לפעמים, ביציאה מפניות איטיות ובעקיפות מהירות נראה שההילוך הנבחר גבוה מדי או שהתיבה אינה נמרצת בהורדות - אך רוב הזמן היא מתפקדת היטב.

  • טווח נסיעה חשמלי / צריכת דלק

    energy_2.svg

    צריכת הדלק טובה לרכב כה גדול. סביב 13 ק"מ/ל' ביום טיול נינוח ו-10.5 ק"מ/ל' ביום המבחן המאמץ יותר.

    • צריכת דלק - ממוצעת
      צריכת דלק - ממוצעת
      צריכת הדלק המשולבת לפי נתוני יצרן. כמה קילומטרים תוכלו לנסוע בכל ליטר של דלק
      14.3 ק"מ/ליטר
    • צריכת דלק בפועל
      צריכת דלק בפועל
      צריכת דלק אמיתית משתנה מנהג לנהג בהתאם למזג האוויר ולסגנון הנהיגה. הנתון המוצג מבוסס על המדידה במהלך נסיעת מבחן של מגזין אוטו
      12.1 ק"מ/ליטר
    • נפח מיכל דלק
      67 ליטר
    • דרגת זיהום אוויר
      דרגת זיהום אוויר
      נתון דרגת הזיהום נקבע ע"פ נוסחה של משרד התחבורה
      14
    • קיבולת סוללה
      קיבולת סוללה
      ככל היא גדולה יותר, היא תאפשר נסיעה ארוכה יותר. שווה ערך לנפח מכל דלק, במכוניות עם מנועי בעירה פנימית
      1.49 קוט"ש
  • נוחות והתנהגות

    בעיר נוחות הנסיעה טובה על אספלט מחוספס ועל שיבושים קטנים. אך כאשר השיבושים בינוניים או גדולים, הם מורגשים מדי והחלק האחורי נע מדי על פסי האטה. מחוץ לעיר נוחות הנסיעה טובה משמעותית, ועדיין, שיבושים גדולים מורגשים מדי בתוך הרכב.

    גלי כביש בדרכים המהירות יוצרים נדנוד בחלק האחורי. רעשי הכביש והרוח ברמה סבירה. היכולת הדינמית טובה – וסנטה פה צולח פיתולים באופן צפוי ובטוח.

     

    עם זאת, אותו מומנט רב של המנוע החשמלי עשוי לאתגר את אחיזת הצמיגים הקדמיים בעומס גבוה ולהביא ללחימת הגה, בעיקר ביציאה מפניות איטיות ובמצערת מלאה.

    ההגה אינו שופע בהיזון חוזר, אך משקלו במצב 'ספורט' נכון. פעולת הבלמים טובה, אך תגובה הדוושה לא תמיד חדה או אחידה - כמקובל בכלים היברידיים.

     

    בשבילים סנטה פה מפגין חוסן מבני, מאפשר לייצר קצב טוב, למרות שהוא אינו נוח בשבילים עם שינויי גובה, חריצי מים, בורות וכיו"ב. סרח העודף האחורי הארוך והצמיג הרזרבי שבתחתיתו פגיעים בטיפוס מתלולים בשטח.

  • תמורה למחיר

    יונדאי סנטה פה יקר מהמתחרים הישירים הלא-רבים שחלקם חזקים משמעותית. התמורה לא מצטיינת.
  • גרסאות ורמות גימור

    בחודש יולי 2025 הצטרפה להיצע רמת כניסה חדשה ומוזלת בשם 'לקשרי', ובמפרט: תאורת לד, חישוקי "20, מפתח חכם; תפעול חשמלי לדלת האחורית, לקיפול המושבים האחוריים ולמושבים הקדמיים; צג "12.3, ממשקי שיקוף לסלולרי, מראה המקרינה תמונת מצלמה, בקרת אקלים נפרדת גם לשורת המושבים השלישית ועוד.

     

    רמת גימור 'עלית' מוסיפה ריפוד עור, דיפון זמש לתקרה, גג זכוכית, שמשות אחוריות כהות, מצלמות היקפיות, תצוגה עילית, אוורור במושבים הקדמיים, גלגל רזרבי בגודל מלא ועוד.

     

    גרסת ההנעה הכפולה מוצעת ברמת הגימור 'קליגרפי', הכוללת בנוסף: חניה אוטומטית כולל תפעול מבחוץ, מערכת מיזוג עם חיטוי אוויר, תצוגה עילית, כיוון חשמלי לגלגל ההגה, השטחת המושבים הקדמיים למצב 'מנוחה', ריפודי עור נאפה, תמה מושחרת והופעה חיצונית שונה במעט, מערכת שמע משודרגת ועוד.

  • בטיחות

    יונדאי סנטה פה החדש נבדק במבחני הריסוק של יורו NCAP בשנת 2024 וזכה לציון של 4 כוכבים, עם 84% בהגנת מבוגרים, 88% בהגנת ילדים, 70% בהגנת הולכי רגל ו-69% על מערכות בטיחות.

    במפרט הבטיחות בכל הגרסאות בלימה אוטונומית, תיקון סטייה מנתיב, ניטור אקטיבי של שטחים מתים, בקרת שיוט אדפטיבית, 9 כריות אוויר ועוד.

    רמות גימור 'עלית' ו'קליגרפי' כוללות גם חניה אוטומטית וסיוע היגוי בבלימה אוטונומית בתמרון חירום.

  • מה חדש בדגם

    תחילת שיווק הדור החדש בישראל, במרץ 2025. ביולי 2025 התווספה רמת אבזור חדשה ומוזלת בשם 'לקשרי', שמחירה נמוך ב-50,000 שקלים וקרוב ל-15% פחות מאשר מחיר הכניסה הקודם ברמת גימור 'עלית'.
  • 01.png

    סיכום חוות הדעת של אוהד אלגוב

    יונדאי סנטה פה החדש מרשים מקודמו – הוא נראה ענק, חסון וגאה. סביבת הנהג מכובדת מאוד, תא הנוסעים מרווח ועשיר, ויש בו מרווח נאה לשבעה נוסעים.

    הביצועים טובים מאוד, צריכת הדלק נאה, נוחות הנסיעה והיכולת הדינמית ראויות - ורק המחיר הגבוה מקלקל את העסקה.

יונדאי סנטה פה שאלות ותשובות

מחיר יונדאי סנטה פה חדש בישראל מתחיל מ-320,000 לגרסת הבסיס ומגיע עד 400,000 שקלים לגרסה המפוארת ביותר.
המחיר תלוי בשנתון, קילומטראז' ומצב הרכב. דגמים בני 3-5 שנים מהדור הקודם נעים בטווח של 140,000-200,000 ש"ח.
רמת גימור הבסיסית 'לקשרי' כוללת: תאורת לד, חישוקי "20, מפתח חכם; תפעול חשמלי לדלת האחורית, לקיפול המושבים האחוריים ולמושבים הקדמיים; צג "12.3, ממשקי שיקוף לסלולרי, בקרת אקלים נפרדת גם לשורת המושבים השלישית ועוד. רמת גימור 'עלית' מוסיפה ריפוד עור, דיפון זמש לתקרה, גג זכוכית, שמשות אחוריות כהות, מצלמות היקפיות, תצוגה עילית, אוורור במושבים הקדמיים, גלגל רזרבי בגודל מלא ועוד. גרסת ההנעה הכפולה מוצעת ברמת הגימור 'קליגרפי', הכוללת בנוסף: חניה אוטומטית כולל תפעול מבחוץ, כיוון חשמלי לגלגל ההגה, השטחת המושבים הקדמיים למצב 'מנוחה', ריפודי עור נאפה, מערכת שמע משודרגת ועוד.
כן, רוב הסוכנויות מציעות תוכניות מימון שונות עם תשלומים חודשיים
עלות אגרת הרישוי נעה בין 5,300-3,800 ש"ח לשנה (בקבוצות 5-6), בהתאם לרמת הגימור
יונדאי סנטה פה זכה לציון בטיחות של 5 מתוך 5 כוכבים במבחני Euro NCAP
בלימה אוטונומית, תיקון סטייה מנתיב, ניטור אקטיבי של "שטחים מתים", בקרת שיוט אדפטיבית, 9 כריות אוויר ועוד.
מערכת מצלמות היקפיות (360 מעלות) זמינה ברמות הגימור הגבוהות.
כן, כריות אוויר קדמיות, צדדיות וראש לכל הנוסעים.
כן, יש מערכת זיהוי עייפות נהג שמתריעה במקרה הצורך.
צריכת הדלק הרשמית היא 14.3 ק"מ לליטר. בפועל הצריכה תהיה סביב 13 ק"מ לליטר.
הדגם מוצע רק בגרסה היברידית שמשלבת מנוע טורבו-בנזין 1.6 ליטר ומנוע חשמלי שיחדיו מפיקים 215 כ"ס ו-37.4 קג"מ. התיבה אוטומטית עם שישה הילוכים וההנעה קדמית או כפולה.
בעבר שווק הדגם עם מנועים שונים. כיום הוא מוצע בישראל רק בגרסה היברידית.
התאוצה היא 9.6 שניות בגרסת ההנעה הקדמית ו-9.8 שניות בכפולה.
איכות החומרים מצוינת, עם שימוש בפלסטיק רך וגימורים איכותיים המעניקים תחושת פרימיום
כאשר כל 7 המושבים במקומם נפח תא המטען אינו גדול ועומד על 413 ליטר (מדידה עד התקרה). אבל כרגיל, עם קיפול השורה השלישית, הנפח נדיב מאוד ועמוד על 628 ליטר.
כן, המושבים הקדמיים והאמצעיים מרווחים ונוחים מאוד גם בנסיעות ארוכות.
השורה השלישית מתאימה בעיקר לילדים או למבוגרים לנסיעות קצרות בלבד
כן, גג שמש פנורמי נפתח ברמות הגימור הגבוהות
כן, מערכת המולטימדיה תומכת בשני הממשקים בחיבור אלחוטי.
גודל המסך עומד על "12.3 בכל הגרסאות ורמות הגימור.
לא, יש חיבור אלחוטי לסלולר באמצעות אפל קארפליי או אנדרואיד אוטו, ובאמצעותן אפשר לראות את ממשק הניווט הרצוי על המסך.
איכות הסאונד מעולה בכל הגרסאות ורמות הגימור.
כן, לסנטה פה יש 3 איזורי אקלים, לנהג, לנוסע שלצידו ולמושבים האחוריים.
שני הרכבים חולקים פלטפורמה. ההבדלים בעיצוב ובתמהיל רמות הגימור. הבחירה עניין של טעם
הקודיאק בעל התנהגות כביש דינמית יותר ונוח יותר לתמרון עירוני בשל גודלו הקטן יותר. הסנטה פה מציע יותר אבזור כסטנדרט, הרבה יותר מקום בפנים במיוחד בשורת המושבים השלישית ועיצוב יוקרתי. הוא גם יקר משמעותית מהקודיאק
מתאים במיוחד למשפחות גדולות (3-5 ילדים) שמחפשות רכב מרווח, נוח, בטוח ומאובזר.
הסנטה פה שומר על ערכו באופן סביר, בדומה למקובל בקטגוריית רכבי הפנאי הגדולים
הדור החמישי, כבר משווק בישראל מחודש מרץ 2025.
כן, יש גרסאות עם מערכת הנעה כפולה. היא מוצעת עם אותו מנוע כמו בגרסת הנעה קדמית.
כן, הסנטה פה נהנה ממוניטין אמינות טוב.
עלות טיפול שוטף במוסך מורשה נעה בין 800 ל-1,500 ש"ח, תלוי בסוג הטיפול.
מרווח הטיפולים המומלץ הוא כל 15,000 ק"מ או פעם בשנה, המוקדם מביניהם.
האחריות הכללית 5 שנים או 100,000 ק"מ. על המערכת ההיברידית - 7 שנים או 150,000 ק"מ
בדגמים ישנים (לפני 2015) דווח לעיתים על תקלות במערכת המיזוג או חיישנים שונים
בעיר נוחות הנסיעה טובה על אספלט מחוספס ועל שיבושים קטנים. אך כאשר השיבושים בינוניים או גדולים כמו פסי האטה, הם מורגשים מדי. מחוץ לעיר נוחות הנסיעה טובה משמעותית, ועדיין, שיבושים גדולים מורגשים מדי בתוך הרכב. בידוד רעשי הכביש והרוח סביר.
לסנטה פה בידוד רעשים סביר לקטגוריה ולמחיר. הוא לא מאוד שקט, אבל גם לא רועש.
הוא מתמודד מצוין עם שבילי עפר, דרכים כבושות ובוץ קל, אך אינו מיועד לשטח טכני קשה.
זהו רכב גדול, חניה ותמרון דורשים הסתגלות, אך מערכות העזר (חיישנים ומצלמות) מסייעות.
בהחלט, עם מרווח פנים גדול ואפשרות ל-7 מקומות ישיבה.

יונדאי סנטה פה מחירון וגרסאות

סמנו עד 4 גרסאות להשוואה

גרסה

מחיר יבואן

החזר חודשי

יונדאי סנטה פה כתבות ומבחני דרכים

יונדאי סנטה פה השוואה למתחרים

סמנו עד 4 דגמים להשוואה
  • energy_2.svg
    `
    יונדאי סנטה פה
    יונדאי סנטה פה 1.6 ל' טורבו, היברידי, 7 מק', Luxury, 2x4
    מחיר מחירון ₪319990
  • KGM רקסטון
    KGM רקסטון, 2.2 ל' דיזל, אוט', 2x4
    הספק כוח סוס 202
    מחיר מחירון ₪219900
  • מיצובישי אאוטלנדר
    מיצובישי אאוטלנדר (מתיחת פנים) 2.5 ל', אוט', 7 מק', Intense, 2x4
    הספק כוח סוס 181
    מחיר מחירון ₪191990
  • energy_2.svg
    ג'אקו 8
    ג'אקו 8, אוט', 1.5 ל' טורבו, פלאג-אין הייבריד, Luxury ,4x4
    מחיר מחירון ₪229900
  • energy_2.svg
    on
    קיה סורנטו
    קיה סורנטו היברידי 1.6 ל' טורבו, אוט', EX
    מחיר מחירון ₪319900
  • צ'רי טיגו 8 פרו
    צ'רי טיגו 8 פרו 1.6 ל' טורבו, אוט', Noble
    הספק כוח סוס 186
    מחיר מחירון ₪189990
  • סקודה קודיאק
    סקודה קודיאק (דור חדש) 1.5 ל' טורבו, היברידי-מתון, 7 מק', Selection ,2x4
    הספק כוח סוס 150
    מחיר מחירון ₪216490

חוות דעת גולשים על יונדאי סנטה פה

5/5

דירוג משוקלל של גולשי אוטו

לביקורות הגולשים (7)

הנאת נהיגה

5

עלויות תחזוקה

4

נוחות השימוש ואבזור

5

מרווח ישיבה

5

תא המטען

5

יש לכם יונדאי סנטה פה? כתבו חוות דעת

Cookies icon אתר אוטו משתמש בעוגיות

לידיעתך: באתר זה נעשה שימוש בקבצי Cookies ובכלים דומים כדי לספק לך חווית גלישה המותאמת ומבוססת על נתוני הגלישה שלך באתר. המשך הגלישה באתר מהווה הסכמתך לשימושים אלו על-פי לתנאי השימוש ומדיניות הפרטיות.