יונדאי סנטה פה - אוטו

יונדאי סנטה פה מידע כללי

קטגוריה: פנאי/שטח בינוני
גירסה מומלצת:
15.9 ק"מ / ליטר
שנת השקה: 2019

יונדאי סנטה פה יתרונות וחסרונות

יתרונות עיצוב, ביצועים, עשיר ומאובזר
חסרונות מחיר לא נמוך, תא מטען קטן כשכל המושבים בשימוש
בשורה התחתונה עשוי היטב

יונדאי סנטה פה 2024 חוות דעת

נבדק על ידי שגב אלעד

  • רקע כללי

    הדור הרביעי של יונדאי סנטה פה הוצג בתערוכת ז‘נבה 2018 ונחת בישראל לקראת 2019. ביוני 2020 עבר הדגם מתיחת פנים ראשונה — מוקדם מהמקובל בתעשייה — ומדובר בעדכון מקיף למדי.

    הפלטפורמה נותרה זהה, אך ביונדאי מדווחים כי עברה שינויים ושדרוגים רבים. המימדים דומים לשל הדגם שלפני העדכון. עיצובו החיצוני שונה ועודכן — הוא שומר על קווי העיצוב של סנטה פה שלפני העדכון, אך מוסיף אלמנטים עיצוביים של דגמי יונדאי העכשוויים.

    במסגרת העדכון ביונדאי התאימו את סנטה פה לקבל יחידת הנעה היברידית נטענת, זו עשויה להגיע אלינו בהמשך.

    מתיחת הפנים של סנטה פה נחתה בישראל בסוף שנת 2020. בקביל לעדכון שונה גם ההיצע המקומיי — גרסת הבנזין (2.4 ל‘, 6 היל‘) לא משווקת יותר, וכעת סנטה פה מוצע אך ורק עם 7 מק‘.

    מנוע הדיזל (2.2 ל‘, 202 כ“ס) מציע נתונים דומים אך עבר עדכון מקיף למדי ותיבת ההילוכים הוחלפה — עדין עם 8 הילוכים, אך כעת רובוטית דו-מצמדית במקום אוטומטית פלנטרית.

    בשנת 2023 החל שיווק הגרסה ההיברידית של הדגם – לזו מנוע טורבו-בנזין בנפח 1.6 ל', מנוע חשמלי, 226 כ"ס וההנעה קדמית או כפולה.

  • עיצוב ונוכחות

    בזכות חזית חדשה הכוללת תאורת לד מלאה וסבכה גדולה ומרשימה סנטה פה המחודש בעל נוכחות רבה מבעבר. מדובר ברכב נאה, שלמרות מידותיו הגדולות מצליח להראות נעים לעין.

  • תא נוסעים ומטען

    סביבת הנהג השתנתה ולא במעט. ידית ההילוכים הוחלפה בלחצנים, יש גלגלת חדשה לשליטה על מצבי הנהיגה ושילובי הצבעים והחומרים שונו כך שהתחושה הכללית רעננה ומזמינה יותר.

    עודף המתגים אינו משדר קדמה ועדכניות מחד, אך לרוב מקל על תפעול מערכות הרכב. המרחב מלפנים נדיב ביותר ותנוחת הישיבה גבוהה. מושב הנהג היה לנו פחות נוח בנסיעות ארוכות. הראות לאחור לא מצטיינת.

    בשורה השניה מרחב טוב לנוסעים. בשורה השלישית מרחב סביר למתבגרים.

    תא המטען קטן כשכל המושבים בשימוש, אך עם קיפול השורה השלישית הנפח מכובד.

  • מנוע וביצועים

    המומנט הגבוה (45 קג“מ) מבטיח התנהלות נינוחה ונטולת מאמץ כמעט בכל מצב. פעולת התיבה חלקה ונעימה לרוב, ויחד עם המנוע השרירי (202 כ“ס) הביצועים טובים גם תחת עומס.

  • נוחות והתנהגות

    נוחות הנסיעה בעיר מספקת לרוב, גם אם אינה מתעלה. מחוץ לעיר נוחות הנסיע משתפרת, ורק שברים גדולים מורגשים יתר על המידה. הריסון טוב, למעט במעבר על רצף גלים אז הוא עשוי לנוע מעט יותר מהרצוי.

    בידוד רעשי המנוע מספק, רעשי הרוח והכביש נוכחים יותר מהרצוי.

    התנהגות הכביש טובה למדי, סנטה פה אינו ספורטיבי באופיו אך בעל יכולת גבוהה מהנדרש וזה מקנה לנוהג בו בטחון.

  • תמורה למחיר

    ביחס למתחרים סנטה פה מציע חבילה בשלה שמתומחרת באופן הוגן

  • גרסאות ורמות גימור

    יונדאי סנטה פה מוצע בישראל בשתי גרסאות – דיזל, 202 כ"ס או היברידית, 226 כ"ס – וכל אחת מהן מוצעת עם 7 מקומות, הנעה קדמית או כפולה ובשתי רמות גימור. ישנם הבדלים קלים בין רמות הגימור בגרסאות השונות (דיזל או היברידית), על אף ששמן זהה.

    רמת 'סופרים' כוללת תאורת לד, חישוקי 17 אינץ', גג זכוכית, מפתח חכם, תפעול חשמלי לדלת האחורית ולמושבים הקדמיים, בקרת אקלים מפוצלת עם פתחים ושליטה מאחור, מסך 8 אינץ', מחוונים מוקרנים, ריפוד עור ועוד.

    רמת 'עלית' מוסיפה חישוקי 19 אינץ', מחוונים מוקרנים, מערך מצלמות היקפי עם הקרנת תמונת נתיב במחוונים בזמן איתות, אוורור וזיכרונות למושבים הקדמיים.

  • בטיחות

    יונדאי סנטה פה 2024 נבדק ביורו NCAP בשנת 2018 וקיבל דירוג של 5 כוכבים עם ציונים של 94% בהגנה על מבוגרים, 88% בהגנה על ילדים ו-67% בהגנה על הולכי רגל.

    היצע מערכות הבטיחות המתקדמות כולל: בקרת שיוט אדפטיבית כולל זחילה בפקקים, מערכת בלימה אוטונומית, מערכת לשמירה על מרכז נתיב הנסיעה, מערכת אקטיבית לניטור שטח מת ועוד.

  • צריכת דלק

    צריכת הדלק של גרסת הדיזל במבחן הדרכים של 'אוטו' עמדה על כ-11.5 ק"מ לליטר בממוצע וכ-13.5 ק"מ לליטר בשיוט.

  • מה חדש ביונדאי סנטה פה 2024

    אין שינויים במפרט בשנת הדגם 2024.

  • סיכום

    הסנטה פה הוא רכב פנאי מוצלח ובשל.

יונדאי סנטה פה גרסאות ומחירים

באפשרותך לסמן עד 3 גרסאות ולבצע השוואה בלחיצה על הכפתור מטה להורדת קטלוג יונדאי סנטה פה

כתבות ומבחני דרכים יונדאי סנטה פה

ברשותך יונדאי סנטה פה?

ציון ותגובת גולשים

יונדאי סנטה פה מתחרים

מתקדמים לרכב הבא?

זה הרגע לקבלת הצעת הלוואה בתנאים מעולים ממימון ישיר

auto image

כמה פרטים ונחזור אליך עם הצעה משתלמת

המידע שהנני מוסר/ת נמסר מרצוני, יישמר במאגרי המידע של מימון ישיר וישמש אותה בהתאם לתקנון ולמדיניות הפרטיות

יש אישור לשלוח הצעות שיווקיות ודיוור כולל דיוור אלקטרוני, SMS ו- WhatsApp מאת מימון ישיר והמותגים הפועלים תחתיה

בכפוף לתנאי החברה. אי עמידה בפירעון ההלוואה או בהחזר האשראי עלולה לגרור ריבים פיגורים והליכי הוצאה לפועל. מספר רישיון 54414. הנתונים המוצגים הם לצורך הדגמה בלבד ואינם מחייבים את מימון ישיר או את אוטו, ביחד או כל אחד לחוד. סכום ההחזר החודשי מחושב ברכב חדש על פי מקדמה בגובה 25% ורכיב בלון בגובה 50% לתקופה של חמש שנים, לפי ריבית של 6.99%, וברכב יד שנייה, על פי מקדמה בגובה 25% ורכיב בלון בגובה 50% לתקופה של שלוש שנים, לפי ריבית של 8.99%. סכום ההחזר הינו משוער בלבד. קבלת ההלוואה כפופה למדיניות מימון ישיר ונהליה. הודעה בנוגע לקבלת חווי אשראי: במידה וביקשת הלוואה ולצורך בחינת זכאותך, מימון ישיר תפנה ללשכת האשראי על מנת לקבל את נתוני האשראי המצויים אודותייך במאגר בנק ישראל.

5