קצת יותר משנה לאחר שחשפה את מרצדס GLC החדש, מוסיפה היצרנית הגרמנית לארסנל את גרסאות AMG הכוחניות.

יחידות ההנעה מוכרות מגרסאות AMG של ה-C קלאס, אך עברו התאמה לייעודן החדש ברכב פנאי גבוה וכבד יותר (2.3 טון).

גרסת הכניסה היא AMG GLC 43, אשר מונעת על ידי מנוע טורבו-בנזין בנפח 2.0 ליטר, המפיק 421 כ"ס ב-6750 סל"ד, ונתמך על ידי מתנע/גנרטור בהספק של 14 כ"ס ליצירת מערכת היברידית מתונה. המנוע משודך כרגיל לתיבת 9 הילוכים אוטומטית ולמערכת הנעה כפולה, שכוילה עלי ידי AMG כדי להעניק התנהגות ספורטיבית יותר, עם תעדוף כוח לציר האחורי (61%). התאוצה למאה קמ"ש אורכת 4.8 שניות, בדרך למהירות מרבית מוגבלת אלקטרונית ל-250 קמ"ש.

AMG GLC 43
צילום: מרצדס

גרסת העל, שנקראת GLC 63 SE Performance עושה שימוש ביחידה ההיברידית-נטענת המתוחכמת של AMG המייצרת הספק משולב של 680 כוחות סוס ומומנט של 104 קג"מ.
הכוח מגיע משילוב של מנוע 2.0 ליטר טורבו ומנוע חשמלי המותקן מאחור; מנוע הבנזין כולל מגדש טורבו ייחודי - הפועל בסל"ד נמוך בסיוע חשמלי, ובסל"ד גבוה בעזרת גזי הפליטה - בדומה ל-GLC43 הנזכרת לעיל, רק שכאן הוא נהנה מיחס דחיסה נמוך יותר כדי לאפשר גדישה והספק גבוהים יותר.

ההספק המתקבל הוא 476 כוחות סוס ומומנט של 55.5 קג"מ, מה שהופך אותו למנוע ה-4 צילינדרים החזק ביותר בעולם בייצור סדרתי.

AMG GLC 63
צילום: מרצדס

מנוע הבנזין שולח כוח דרך תיבה אוטומטית עם תשעה הילוכים לסרן האחורי שבו נמצא המנוע החשמלי. המנוע החשמלי מפיק 204 כ"ס ו-32.6 קג"מ (הספק שיא הזמין רק ל-10 שניות) ויש לו תיבת שני הילוכים בעצמו.

המנוע החשמלי כולל גם דיפרנציאל מוגבל החלקה נשלט אלקטרונית, והכוח יכול להישלח אל הגלגלים האחוריים או חזרה לחלק הקדמי, מה שמאפשר הנעה כפולה בכל תרחישי הנהיגה - כולל במצב חשמלי בלבד, ושליחת עד 100% מהכוח לגלגל בודד. וכן, יש גם מצב דריפט ייעודי...

AMG GLC 43 צמיגים
צילום: מרצדס

מדובר כאמור בגרסה היברידית נטענת, אבל יש לה קיבולת סוללה של 6.1 קוט"ש בלבד, המעניקה טווח חשמלי של 12 ק"מ - אבל זה ממש לא הפואנטה כאן, כי העיקר הוא טעינה ופריקה מהירות של הסיוע החשמלי, שיבטיחו שכמעט בכל מצב יוכל רכב הפנאי המגודל לזנק למאה קמ"ש תוך 3.5 שניות ולטפס למהירות מרבית של 275 קמ"ש.

כדי לשלוט בכל הכוח הזה, מצויד ה-GLC AMG בבקרת יציבות מתוחכמת AMG Dynamics, מתלים אדפטיביים, מוטות מייצבים אקטיביים, מערכת בלימה מחוזקת והיגוי אחורי.

AMG GLC 63 סביבת נהג
צילום: מרצדס

מרצדס-AMG שמרה על סכמת צבעים המסורתית בתא הנוסעים, וכל רמות הגימור כוללות ריפוד עור נאפה שחור, לצד גלגל הגה וחגורות בטיחות עם תפרים צהובים - ושלל תוספות ספורטיביות ייעודיות.

תמחור טרם נחשף. שיווק בישראל מתוכנן לתחילת 2024.

AMG GLC 63
צילום: מרצדס